Hva skal en velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva skal en velge?

Hei.

Jeg holder på å bygge nytt hus og skal i den annledning ha annlegg skjult i vegg,altså-AVR og tuner etc,har ikke begynt enda.
    Jeg vet hvordan det blir og hvordan jeg skal ha det.
    Jeg bygger da ett "rom" som egentlig bare er en vegg på tvers av stua,ca 70cm dypt rom.Jeg skal da felle inn forsterkeren(HK) og det jeg skal ha i veggen,så alle kabler etc blir inne i veggen/rommet.

Så til spørsmålet-jeg vil og skal ha media senter i stua.

Greia er at jeg har masse kriterier og vet hvordan jeg vil ha det,men ikke kunnskap nok til å vite hvordan jeg får det slik.

Kriteriene er:

Jeg vil se film med BRA lyd/bilde (HDMI/optisk)
    Klare og fine lydsignaler til forsterker på stereo(musikk)
    Lite støy
    dual DVD brenner etc.
    Kjapp og stabil ellers.

Skal brukes som en vanlig pc-surfing,epost,filmer etc men med litt ekstra.

Så til 2 ting som jeg ikke finner ut av- jeg skal ha digital tv,jeg har idag en Force 315c Digital tuner,og kort fra canal digital.
    Finnes det noe i forbindelse med MCE jeg kan bruke digital kortet og evt en innebygd tv-tuner eller to?

Kremen hadde vært å få alt i en boks med tv tuner og mulighet for å ta opp samtidig som man ser på noe annet som en dvd opptaker igjen..

Jeg vil kun ha min Harman Kardon AVR 7000 synlig og evt stue pc av noe slag,ikke så farlig hvordan den ser ut,for jeg kan skjule den greit.

Hva skal jeg kjøpe?lønner det seg å bygge en fra scratch?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg ville bygd en HTPC fra starten av.

Hva slags bilde kilde skal du bruke Plasma/lcd/projector?

det finnes en løsning for digital tv via media center 2005:

digital-everywhere

Denne fungerer bra på canal digital kabeltv, har den selv og det gir kjempe bilde.

Jeg driver også byggeprosess og skal integrere annlegget i veggen. En htpc vil nok gi deg mest hvis du velger de rette komponenete og den settes opp riktig.

mvh

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Må jeg ha en CAM for å kunne se på Canal Digital, familiepakken via Parabol?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Hei!

Jeg ville bygd en HTPC fra starten av.

Hva slags bilde kilde skal du bruke Plasma/lcd/projector?

det finnes en løsning for digital tv via media center 2005:

digital-everywhere

Denne fungerer bra på canal digital kabeltv, har den selv og det gir kjempe bilde.

Jeg driver også byggeprosess og skal integrere annlegget i veggen. En htpc vil nok gi deg mest hvis du velger de rette komponenete og den settes opp riktig.

mvh

Morten
    Takk for svar,så hvis jeg bygger en ny pc selv med andre ord og setter inn det som trengs så er det det beste. Helt enig,og sikkert billigere også.

Men-hva skal jeg da bruke for å få en ok media pc som alt virker med hverandre,hørt flere snakke om at ikke alt er kompatibelt med hverandre og MCE. Med den innebygde tuneren du ga link til over her kan jeg vel også "bare" se på det jeg evt tar opp samtidig.(samma det egentlig).

Hva ville du/dere valgt av komponenter for å innfri de kriteriene jeg har? Alt fra barebone til ram.. jeg har forstått det slik at dual core 2 prosessor er tingen på stue pc,lite støy/varme?

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan komme med litt tips:

Kabinett: Antec Fusion - evt. NSK 2400 som er billigere. Google "nsk2400 review". Supert kab.

System: C2D er bra, men vistnok vanskeligere å kjøle - vurder heller en AMD X2 "EE" (Energi effektiv). Hovdekort må være av typen mATX pga kabinett. Finn et som dekker dine behov.

Gfx: nVidia m/full støtte for PureVideo, eks. 7600GT og oppover om du tenker Hi-end. Kjøp passivt; det er god gjennomstrøm av luft i Antec kabinettene.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha,da er jeg litt på vei.

Kom gjerne med flere tips/innspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kikket litt,og funnet at jeg vil ha denne NSK 2400.

Mwave Australia: Easy Shopping Easy Life

Og da en AMD X2 4200. AMENTIO / AMD CPU ATHLON 64 X2 4200+ 939P BOX

Skjerm kort? eBay: BFG 7900 GTX OC 512MB GDDR3 PCI EXPRESS VIDEO CARD (item 170066832068 end time Jan-09-07 20:09:43 PST)

Kan en av dere guruer sett opp en enkel liste på hva jeg skal kjøpe for å få dette komplett?

Utgangspunkt- Mwave Australia: Easy Shopping Easy Life

Og prosessor er ok (AMD 4200 "EE")

Kan jeg da bruke FloppyDTV Internal DigitalTV Tuner for your Home Theatre PC i denne boksen jeg har valgt?

digital-everywhere

Hva mer trenger jeg?

Lydkort?skjermkort?dvd-rom?RAM?harddisker?
    Jeg har aldri gjort dette før-men lærer fort,men er nå helt på scratch..

Jeg vet jeg må kjøpe WIN MCE ihvertfall

Takk for svar sålangt!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om jeg kan kjøpe denne boksen i statene??-altså om den vil fungere med våres strømnett..

Kom til å tenke på strømforsyningen.. står 380w i spec`en..

eBay: Antec Inc NSK-2400 mATX B/S 380W PS Desktop (item 180040575833 end time Jan-16-07 20:25:07 PST)

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor???

Hvor bor du egentlig?

Koster jo bare 750,- i vanlige norske webshopper.

PS: Trenger du mer watt, så gå for fusion (dyrerer, men med alu. finnish, VFD og 430W PSU av kjent Antec kvalitet).

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du "peiling" på pc-bygging?

Du har kjøpt forsterker til mange tusen kroner, men er på en eller annen måte interessert i å spare mest mulig på HTPC`en.
    Den PC`en jobber mye mer kritisk en alt annet i stua di, og du lurer på om du kan spare 20,- på å handle i statene!

Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må husker at kabinettet du har valgt kommer i to versjoner.

Hardware.no - Prisguide - Kabinett - Antec Fusion ec

Hardware.no - Prisguide - Kabinett - Antec NSK2400-EC

Det dyreste følger med kraftigere strømforsyning, display og fjernkontroll, samt jeg tror fronten er i aluminium framfor plastikk, så da spørs det om du synes dette vil være verdt de ekstra 700. Fjernkontroll må du jo uansett ha, men spørs om du har noe behov for display om dette likevel skal gjemmes bort i et annet rom.

Om din htpc blir stående i et annet rom hadde jeg helt klart valgt et helt stander kabinett, altså ikke noe htpc kabinett. På denne måten er det mye enklere å bygge, får mer plass til disker og du kan ha to firedtv kort i pcen. Støy bør vel heller ikke være noe tema da pcen står i et annet rom.

I kabinettet du har fått link til er det ikke plass til firedtv kort, så da må du ha det eksternt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Har du "peiling" på pc-bygging?

Du har kjøpt forsterker til mange tusen kroner, men er på en eller annen måte interessert i å spare mest mulig på HTPC`en.
    Den PC`en jobber mye mer kritisk en alt annet i stua di, og du lurer på om du kan spare 20,- på å handle i statene!

Lykke til
    Helt ærlig så fant jeg ikke noe her hjemme. Jeg visste ikke om f.eks Hardware.no som er genialt skjønner jeg nå.

Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Du må husker at kabinettet du har valgt kommer i to versjoner.

Hardware.no - Prisguide - Kabinett - Antec Fusion ec

Hardware.no - Prisguide - Kabinett - Antec NSK2400-EC

Det dyreste følger med kraftigere strømforsyning, display og fjernkontroll, samt jeg tror fronten er i aluminium framfor plastikk, så da spørs det om du synes dette vil være verdt de ekstra 700. Fjernkontroll må du jo uansett ha, men spørs om du har noe behov for display om dette likevel skal gjemmes bort i et annet rom.

Om din htpc blir stående i et annet rom hadde jeg helt klart valgt et helt stander kabinett, altså ikke noe htpc kabinett. På denne måten er det mye enklere å bygge, får mer plass til disker og du kan ha to firedtv kort i pcen. Støy bør vel heller ikke være noe tema da pcen står i et annet rom.

I kabinettet du har fått link til er det ikke plass til firedtv kort, så da må du ha det eksternt.
    Jeg "falt egentlig for det billigeste der,fordi det ser cleanere ut.
    Men hvis det ikke er plass til digital tuner innebygd så får det heller være da..
    Fins det noe eksternt jeg kan bruke som kan styres av htpc?
    Hvis ikke må jeg vel bare bruke Force og få enda en fjernkontroll..

Jeg har nå kjøpt fusion.
    Så er spørsmålet-hva mer trenger jeg.

Og nei-jeg har ikke peil på pc bygging

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •