får ikke lcd tv til å virke skikkelig sammen med pc.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

får ikke lcd tv til å virke skikkelig sammen med pc.

Nå er det like før jeg kaster hele maskinen og tven ut av vinduet! jeg får nesten ingen spill til å virke, når jeg leser i bruksanvisninga til tv'en, så ser jeg det at på vga inngangen så støtter tv'n kun en oppløsning på 1280*768, det er jo egentlig greit, men hvis jeg starter spill elns, så starter ikke de i 1280*768, men i 1024*768, dette går også greit, selvom bildet blir en del mindre. Men så kommer problemet, jeg prøver og bytte oppløsning i spillet fra 1024*768 til 1280*768. men hva skjer!? skjermen blir svart og det står følgende: "inget signal" og det er ingen måte jeg kan nedre tilbake dette på nå uten å se hva jeg trykker på!

Hittil så har jeg fått kun et spill til å virke og det er Oblivion, her kan jeg endre oppløsningen før jeg kommer inn på spillet, og det gjør tydeligvis susen, men jeg fatter ikke hvorfor tv'en ikke vil vise noe bilde i andre spill, selvom jeg setter riktig oppløsning.

Jeg kommer heller ikke inn i bios, det kommer samme melding på skjermen da også.
    jeg har nyeste skjermkort drivere og alt det der, men Catalys Control center skjønner ikke at det er en tv som er koblet til, den gjenkjenner tv'en som en crt monitor, hvorfor i allverden gjør catalyst det??

og hvorfor i allverden er det sånn at hvis jeg høyereklikker og velger der jeg skal endre oppløsninger, så står det at skjermen støtter oppløsninger helt opp til 2560*1600!?

er en Sony kdl32u2000 lcd tv det gjelder.
    Noen som har noen tips og komme med her?

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    google etter programmet powerstrip, tror det vil hjelpe. har aldri testet det selv.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har prøvd det, hjalp ikke i det hele tatt, mulig det var noen instillinger jeg ikke så, isåfal vær så snill og nevn hvordan jeg skal stille det inn, dere som kan det.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Tv`en din støtter nok 2560x1600, men det er med digital inngang. Sony`en har vel bare HDMI som digital inngang.

PC`en din har vel begge (VGA og DVI) men du vil ikke ha noen suksess med å bruke DVI->HDMI mot Sony for de fleste Sony "consumer" skjermer har ikke ordentlig retursignal på HDMI.
    Jeg tipper at hvis du leser bruksanvisningen til skjermen står det nok at den max støtter 1024 på VGA/PC.

Evt. få tak i et Nvidia skjermkort. Disse har ofte bedre kontroll på bl.a. VGA, MEN jeg tror du har max 1024 på Sonyen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, er maks 1280*768 er det det står i boka, og den støtter også 800*600 og 1024*768, andre oppløsninger enn det blir ikke vist og da kommer det fram "uten signal"

virker som om om catalyst drivere og alt er helt forvirre for noen steder på maskina står det at den støtter maks 1600*1200 og andre steder står det at den maks støtter 1920*1080 det er jo det riktige, den støtter 1080i, men ikke over vga inngangen, den støtter maks 720p over vga, men den viser ikke noe bilde selvom jeg setter oppløsningen i enkelte spill til 720p, men i andre spill så går det smertefritt.

møkka tv! hva er vitsen med en vga inngang på tv, for så å kalle den en pc inngang, også skryte over at tv'en fungerer flott som en pc skjerm, når den overhodet ikke fungerer som den skal!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det samme problemet med en Samsung LCD også... Irriterer meg litt at de putter VGA som pc-inngang på TV'er og ikke tar seg litt bedre råd og gir oss DVI...
    jeg har forrestn Nvidia skjermkort...
    Men gav opp å spille enkelte spill på TV'n, ble litt for tongvint etterhvert å gi ny oppløsning til hvert enkelt spill hele tia...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men fikk du spillene til å virke i det hele tatt?
    hvis ja, hva gjorde du for å få de til å virke?

tror dere jeg kan få det til å virke på hdmi inngangen? den støtter ihvertfal litt flere oppløsninger.
    selvom det står følgende i boka "bruk _kun_ vga inngang når du skal koble til pc" elns.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje jeg har funnet feilen, jeg ser at vga kabelen min er 14pin, men inngangen på skjermen er 15pin, så hjelper det om jeg kjøper en 15pin vga kabel da?

hvilken dvi er dette? dvi-d?
    http://www.sapphiretech.com/en/produ.../169image4.jpg

kan noen enkelt å greit gi meg en link til en kabel som vil fungere fint her?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men GTX kort har større oppløysning:P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei! ja du burde ha 15 pin ja:P

men vist ikkje det går så kan du kjøpe deg eit GTX skjermkort. Dei kjører med mye større oppløysning

foreksempel: noken av desse:

Hardware.no - Prisguide - Skjermkort

eller vist du har eit stort budsjett ville eg heller anbefale deg:

Hardware.no - Prisguide - Skjermkort

Eg kjører 2 slike i pc`n min og har stor oppløysning på tv`n

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ikke ha noe nytt skjermkort nå. skal ha helt ny maskin til sommeren, og da blir det kort med dx10 og full rulle

men takk for tipset.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •