Bygge egen HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygge egen HTPC

Hei

Jeg har tenkt å bygge meg en HTPC, men er ganske fersk og hadde trengt noen gode tips og råd.

Det som er viktig for meg er at den støtter hdmi siden jeg nok også kommer til å kjøpe meg en plasma-tv i løpet av året. I tillegg må den selvfølgelig være stille...

Jeg har vært inne på komplett.no og satt opp det jeg tror vil dekke mine behov.

I tillegg har jeg et SkyStar1 dvb-kort som har tenkt å putte inn.

Det jeg lurer på er følgende:
    • Er strømforsyningen på 380W er tilstrekkelig for dette oppsettet?
    • Er det lite med 1Gb RAM?
    • Skjermkortet jeg har satt opp er uten vifte. Vil dette fungere bra i en HTPC eller blir det for varmt?
    • Er det andre ting jeg burde tenke på?

/sim

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du skal bruke HDMI så kan du jo også se på dette Komplett.no - Asus GeForce 7600GT 256MB GDDR3, PCI-Express,Tv-Out/DVI-I/HDMI/HDCP-ready

Har akkurat kjøpt det selv og synes det funker bra (se tråd litt lengre ned), vifta bråka litt, men den bytta jeg ut med en Zalman. enkel jobb.

Jeg har nesten samme delene i min, og det funker supert. maskina er rask og gjør akkurat som jeg vil at den skal gjøre. eneste gangen jeg har fått den til å lagge litt er når jeg spiller nfs carbon og kjører msn, opera og dc i tillegg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Det var skjermkortet jeg var mest usikker på også.

Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    Har akkurat kjøpt det selv og synes det funker bra (se tråd litt lengre ned), vifta bråka litt, men den bytta jeg ut med en Zalman. enkel jobb.
    Hvilken av Zalmanviftene brukte du?
    Hvordan slo dette ut på tempraturen?

Jeg har også kikket på et 7950GT skjermkort:XFX GeForce 7950GT 570M 512MB GDDR3, eXtreme, PCI-Express,HDCP,2xDVI,Heatpipe.
    Er det noen vits i å bruke en tusenlapp mer på dette eller et annet 7950-kort(siden denne vel heller ikke har HDMI-utgang)

/sim

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg brukte VF700Cu. du kan se bilder her http://avforum.no/forum/diy-htpc-kon...-nye-htpc.html

Temperaturen ligger på litt over 50 grader når jrg kjører to skjermer og film. Vifta blir styrt av ene vifteutgangen på hovedkortet.

det kortet har ikke hdmi nei. er vel litt raskere og mer ram, men hvor mye bedre vet jeg ikke. jeg gadd ikke å bruke så mye penger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •