HTPC og parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Protector sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC og parabol

Holder på å skal bygge meg en htpc og tenkte jeg skulle kutte ut paraboltunerne mine. Å forstår da at jeg må ha DVB-S (s2) hva skal jeg velge. Forstår det at s2 er ganske nytt men det er framtiden med HD osv, Bør man da gå for s2 med en gang eller bør man vente litt og heller gå for et litt rimligere s1 kort.

Jeg må også ha mulighet for både canal digital og viasat og jeg gidder ikke å skifte kort hele tiden. Hva må jeg ha av utstyr for å få til dette. Jeg tenker på kortlesere og cam moduler å sånne ting. (trenger jeg 2ci og 2 cam moduler?)

Eller trenger jeg 2 DVB-S kort for å få til dette

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har selv DVB-S2 kort, kan da ta inn alle HD sendinger mpeg2 og mpeg4 direkte i pcen.
    Jeg bruker også en prosjektor m/hdcp som skjerm, hdmi kabel til pc og skjermkort med HDMI og HDCP.Kan da ta inn alt som er.
    Bildet og lyd or også digitalt hele veien.
    Du vil se UTROLIG stor forskjell, MYE bedre bilde med dette iforhold til en digital parabolmottaker tilkoblet et tv med scart.
    Vanlig TV føles som HD iforhold til før, og HD kanalene er helt ekstreme å se på, du tror ikke dine egne øyne.
    Jeg ville gått for et DVB-S2 kort, så kan du ta inn alt, de fleste kanaler har vel tenkt å gå fra mpeg2 til mpeg 4?

Når det gjelder kortlesere og cam++ så kan du bare koble deg til et cardshare nettverk som har f.eks en dreambox som server.
    Da trenger du ingenting, kun internett på maskinen =)
    Eller kun nettverk om du har en cardshare server i ditt eget hus.
    Kan også bare bruke en serial eller usb programmerer som kortleser.

Du får inn alt av canal digital og viasat uten problemer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •