Mappestruktur i Win Media Center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mappestruktur i Win Media Center

Hvordan bør man bygge opp mappestrukturen i Win MCE?
    Har brukt J. River Media Center i flere år og har bygget opp mappestrukturen som vedlagte bilde viser. Dette ser ikke ut til å passe Win MCE i det heletatt.Har ca 15000 filer på disken, som er strukturert slik, og ser mildt sagt mørkt på å endre dette vesentlig. Hva bør jeg gjøre?

Jeg får heller ikke til å fjerne filene fra MCE biblioteket. Følger anvisningen i programmet, men det hjelper ikke. Noen som vet hvordan det gjøres?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MCE bryr seg ikke om mapper, men søker gjennom tillatte filer på disken, og viser de som CD`er på skjermen.
    Den eneste muligheten du har til å finne rikte låt er enten å bla lenge... eller å skrive inn for det du søker etter....

Fjerning av biblioteket gjør du i MediaPlayer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Høres ikke lovende ut ...Men, siden melodiene, albumene og cover vises (vises ikke) forskjellig, så er det vel trolig en "beste måte" å tagge/filene på?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tagge riktig er veldig viktig (rimer også) hehe.

Finnes et program på bla. TheGreenButton.com som heter ArtFixer, hvor du automatisk kan gå gjennom hele mappestrukturen, legge på riktig cover, tittel etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekker ut Artfixer. Takk så langt!

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle veldig gjerne hatt en plugin i MCE som gjorde musikkavspillingen mye mer brukervennlig. Slik den er nå er den ubrukelig for store samlinger.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en ganske stor samling med musikk (rippet alle CD-platene mine) og tagget samtidig alt med riktige id3-tagger.
    Basert på mine erfaringer med Mediacenter og samlingen min vil jeg si at den er mer enn kapabel til å håndtere store musikksamlinger, med den forutsetning at alt er riktig tagget fra begynnelsen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    .......med den forutsetning at alt er riktig tagget fra begynnelsen
    Og hva er så riktig tagging? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2re
    Og hva er så riktig tagging? :-)

Dette er hva jeg gjør før jeg i det hele tatt legger til noen musikkfiler i min htpc:
    Først går jeg inn i mediaplayer og legger inn albumet vil tagge til spillelisten. Merk alle filene og høyreklikk, gå så til avansert koderedigering.
    der passer jeg på å legge til korrekt "artist" og ikke minst viktig "Albumartist" samt korrekt album og sjanger. Dette gjør jeg på hvert eneste album jeg vil legge til.
    De få artistene som jeg kun har noen sanger av, skriver jeg rett og slett inn "artist-diverse" i "albumartist" feltet og koderidigerer dette slik at mce tror at dette er et album. (feks "Abba-Diverse" )
    På denne måten slipper jeg å få masse album med kun en eller to låter i.
    (Prøver fortrinnsvis å ha hele album og ikke enkle filer.

Når jeg så har gjort dette, åpner jeg filene i avsoft`s coverartfixer og dobbeltsjekker alt der en gang til. Legger samtidig til covere og retter opp filer som legger seg i andre mapper osv. Da Når jeg så har gjort dette og er fornøyd med taggingen flytter jeg filene fra min bærbare pc over til htpc`n.
    Prøver da også å være nøye med å legge artister jeg allerede har fra før inn i samme artistmappe.

Albumartfixer finner du forøvrig her:
    Album Art Fixer

Dette gjør jeg på alt av album og musikk jeg vil ha i mediacenteret mitt. hater at det ligger flere oppføringer på samme artist og da er det bedre å bruke litt tid i forkant på å få det bra isteden for å irritere seg over et ufullstendig musikkbibliotek.
    Min filosofi bak dette her er ganske enkelt at samboeren min eller faktisk hvem som helst skal kunne plukke opp fjernkontrollen og finne det man leter etter uten problemer

Min mappestruktur blir som følger: Artist>album>sanger

Mulig det finnes enklere måter å gjøre dette på, men har prøvd forskjellige "tag-fixer program" uten særlig hell og vet nå at dette er veien å gå for å få det slik jeg ønsker at det skal være.

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig bra 9kki!!

Dette er jo forsåvidt veldig likt den strukturen jeg har i dag, men det er tydelig at Mediaplayer (Media Center) er mere "cencible" på taggingen i fht. J River Media Center.
    Skal følge oppskriften din, og se hva det blir til

Takk nok en gang!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •