Problemer med HTPC via HDMI til JVC LCD TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med HTPC via HDMI til JVC LCD TV

En kompis skal bygge maken pc som jeg har og derfor tok jeg den med over til han i går for å teste den på tven hans, en 37" JVC LCD som han kjøpte i høst.

Siden jeg har HDMI ut på skjermkortet (ASUS 7600GT) og tven har bare HDMI inn, koblet vi til med HDMI. Inne i windows ble bildet ikke helt riktig. Bildet ble kuttet litt rundt hele, slik at startlinja så vidt syntes. Prøvde stille på det meste av oppløsning i PowerStrip uten at det hjalp. fikk lest infoen fra skjermen og den sa max oppløsning på 1920x540 hvis jeg ikke husker helt feil. Satte oppløsninga til dette, men funka heller ikke. Kåla masse fram og tilbake og det ble ikke bedre. Bildet var også litt utydlig. TVen sto i 1080i modus og var umulig å endre til 720p untatt når vi starta maskina på nytt og fikk oppstartsbilde, da så bilde riktig ut, men med engang lasting av windows kom så gikk den over til 1080i.

Koblet etter på til med vanlig vga på dvi porten på skjermkortet og da funka det fint. Har koblet laptopen min til samme tven før via dvi til hdmi og det har funka fint. rart det ikke skal gjøre det nå

Noen som har noe forslag til hva det kan være?? TAKKER SÅ MYE

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1920x540 tyder på at PC'n sender ut 1080i. Det at du "mangler" kantene rundt bildet kommer av at TV'n kjører overscan på innsignalet. PC mot flatskjerm er ingen god ide, med mindre skjermen takler 1:1 pikselmapping fra PC. Du må finne ut hva skjermens native oppløsning er, og så finne en oppløsning i nærheten av dette som den synker på. For eksempel er det svært mange flatskjermer med 1366x768 oppløsning som ikke takler dette på HDMI inngangen. Prøv 1365x768, det er det noen skjermer som synker på.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, da var det det jeg trodde var problemet. Men rart at den virket bra med laptop med dvi til hdmi omformer. Hadde ikke med dvi kabel i går så fikk ikke testa det. Hjemme kjører jeg hdmi til dvi fordi jeg har bare dvi inn på tven min, og det funker supert, selv om bildet bare blir riktig hvis jeg kjører 800x600, men bildet på hd filmer er supert for det. Da vi kjørte vga kabel JVC'en i går med 1280x768 ble bildet på de samme hd filmene noe dårligere. Uansett, da vet jeg at tven hans er for dårlig

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre er ingen JVC tv`er riktige på HDMI. Har snakket med JVC i Tønsberg om dette, og de har innrømmet problemet.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass.. har de sagt noe om at de skal gjøre noe med problemet? Problemet er rett og slett at den ikke takler pc på hdmi porten? Har ingen andre kilder med hdmi, så har ikke fått testa noe annet på den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •