MCE 2005 treg oppstart via dvi til hdmi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Hellboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

jeg bruker en mce 2005 maskin med et 7x serie skjermkort koblet med dvi til hdmi til en plasma tv og opplever at oppstarts tiden er på over 10min ved mindre man bruker vga utgangen til en pc monitor er det noen som har opplevd tilsvarende problem?

virker nesten som htpcn ikke detekter plasma skjermen, noe som er merklig ettersom dvd spillere med hdmi starter helt uten videre.

Hellboy

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Det er nok fordi din plasma ikke har god nok software innebygget for komunikasjon med PC`ens skjermkort.
    Veldig mange skjermer er ikke bygget for bruk av HDMI mot PC og PC`en mottar ikke noe retursignal fra skjermen, og vil derfor ikke starte.
    Nvidia 6x og 7x har er eller perfekte skjermkort for DVI->HDMI.

Det du evt. kan prøve er å sette at skjermen er HDTV (f.eks. 480i/720i) i egenskaper for skjerm.
    Dette er oftest enklest ved å bruke både VGA og HDMI, be om kloning og endre oppløsning, og så restarte med en kabel hvis du fikk riktig bilde på HDMI.

Newcomer Hellboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skjermen er det ikke noe galt med og skjermkortet er satt opp så bra som det lar seg gjørde med 720p oppløsning som eller fungerer greit med vga f.eks men under oppstart på plasma skjermen så ser man ikke noe av oppstart eller bios informasjonen. får ikke bilde før jeg er fremme i windows loginn som tar over 10min totalt ettersom pc bare ikke outputter signal av en eller annen grun.

Hellboy

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •