Gamerpc eller (konsoll + "normal" pc)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Gamerpc eller (konsoll + "normal" pc)?

Hei

trenger en pc, og har sett en del rundt på komplett og datakjeden osv. I første omgang tenkte jeg å bygge en kraftig pc med et bedre skjermkort som feks geforce 7950GT eller Radeon 1950XTX. Men prisen på disse kortene er jo like mye som for en Xbox 360, og da virker det som man får mer for pengene ved å kjøpe en moderat pc og en 360 til spilling.

Så spørsmålet er: Hva er det beste kjøpet? En pc med påkostet grafikkdel, eller todelt løsning med en pc til surfing og jobbing, og en Xbox360 til spilling?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer helt an på hva slags spill du vil spille.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Gjør som meg; stasjonær gamer-PC, bærbar gamer-PC, HTPC (kommer...), Xbox360 og selvsagt PS3 når den kommer... Det dekker sånn circa mitt behov, da kan jeg ha gaming-runder med et par kompiser på besøk (som slipper å drasse meg seg sine PCer), den bærbare når jeg sitter nede i stua og smugspiller WoW eller Heroes5 (den har GeForce 7900, så det meste funker... ), HTPCen på projektoren og XBOX360en når jeg skal spille på storskjermen...

For folk som faktisk velger å prioritere (jeg velger å leve på vann og brød for egen del) hadde jeg vel kanskje valgt en bærbar gaming-PC aller først, den dekker jo egentlig en hel rekke behov... Du må imidlertid opp i minst 15k for å få en tilstrekkelig god en, selv har jeg Acer 9524WSMi, en helt glimrende PC med 17" widescreen, 240GB HDD, 7900GS m. 512 minne, 2GB minne og Intel Core2 Duo T5600 CPU... ...og en XBOX da selvsagt, den er jo et must også da...

Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er det bilspill, fps' og action som gjelder; spiller for tiden GT4 og God of War på PS2, som jeg har hatt en liten stund.
    Utrolig moro.

Når det gjelder pc så vil jeg ha en som kan dra skytespill i 1280*1024 på mer eller mindre full guff og ikke komme under 60-70FPS.
    Regner med 7600GT klarer UT 2004, DoomIII og Quake4 rimelig greit.

Det er vel lite som kommer opp mot konsoll når det gjelder ytelse pr krone.
    Hva sier dere?

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Gjør som meg; stasjonær gamer-PC, bærbar gamer-PC, HTPC (kommer...), Xbox360 og selvsagt PS3 når den kommer... Det dekker sånn circa mitt behov, da kan jeg ha gaming-runder med et par kompiser på besøk (som slipper å drasse meg seg sine PCer), den bærbare når jeg sitter nede i stua og smugspiller WoW eller Heroes5 (den har GeForce 7900, så det meste funker... ), HTPCen på projektoren og XBOX360en når jeg skal spille på storskjermen...

For folk som faktisk velger å prioritere (jeg velger å leve på vann og brød for egen del) hadde jeg vel kanskje valgt en bærbar gaming-PC aller først, den dekker jo egentlig en hel rekke behov... Du må imidlertid opp i minst 15k for å få en tilstrekkelig god en, selv har jeg Acer 9524WSMi, en helt glimrende PC med 17" widescreen, 240GB HDD, 7900GS m. 512 minne, 2GB minne og Intel Core2 Duo T5600 CPU... ...og en XBOX da selvsagt, den er jo et must også da...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •