HTPC vs Xbox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: HTPC vs Xbox

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC vs Xbox

Har installert Xbox Media Center på Xboxen, og er ganske fornøyd med resultatet. Veldig lettvint, du kan legge inn filmer, musikk, bilder osv og du kan f.eks hente info fra imdb.com om den aktuelle filmen med et trykk på en knapp... stilig.
    Så nå lurer jeg på hvor bra en Xbox vil være mtp bildekvalitet sett i forhold til en PC med Radeon osv?
    Regner vel egentlig med at en PC vil være en del bedre, men er det noen som har brukt Xbox som multimediasenter med komponentkabler og projektor? Det hadde vært fint å slippe å bygge en ny PC hvis Xboxen duger. Har forresten en Davis CinemaTen.

Kan du velge forskjellige oppløsninger og oppdateringsfrekvenser ut fra X-box? Hvis ikke blir det ikke rare konkurransen for en HTPC.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du velge oppløsning og oppdateringsfrekvens ut fra X-box? Hvis ikke blir det ikke rare konkurransen for en HTPC.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: HTPC vs Xbox

Har erfaringer med både XBMC og XBMP og er godt fornøyd med begge. De baserer seg på Mplayer, som er åpen kildekode, og det kommer CVS-releaser et par ganger i uka som inneholder bugfixer, ny funksjonalitet og nye versjoner av codecs.

Har ikke testet den på DVD (ikke sikker på om den støtter det.. ennå) men den fungerer glimrende på DivX/XviD, SVCD osv. Har bare testet den med komponentkabler (mot pana ae300), og den skalerer fint opp til 720p uten "slideshow". Den støtter også 1080i, dette har jeg imidlertid ikke testet. (Selv om kildematerialet ofte har lavere oppløsning og prosjektoren må skalere ned igjen, blir det atskillig hakk bedre ved 720p enn 480/525p..)

Ulempen er at det "kan være vanskelig" for ukyndige å finne binære utgaver siden man trenger den lisensbelagte XDK'en for å kompilere opp kildekoden. I tillegg er hardwaren neppe kraftig nok til å håndtere bitraten på HD-formater (kan tenke meg den ville slite med å oppskalere DVD til 720p også, egentlig..)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd å spille DVD-filmer med x-box og komponentkabler, og jeg ble mildt sagt skuffet...

En HTPC er langt bedre som DVD-spiller, og jeg tror til og med en 'United' DVD-spiller som kan kjøpes for 500 spenn på Rema er bedre også... uten anbefaling forøvrig *hehe*

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sammenlignet PS2 med nevnte United-spiller, og PS2 var faktisk hakket bedre. Ikke at det sier så mye, både PS2 og Xbox er fryktelige spillere uansett.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da blir det vel PC likevel da
    Hadde vel egentlig regnet med det. Må uansett kjøpe komponentkabler sånn at jeg får spille med noenlunde bra bildekvalitet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •