Vista Media Center streamet trådløst via XBOX 360

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Vista Media Center streamet trådløst via XBOX 360

Hei!

Jeg er så heldig å ha en fullt lovlig versjon av Vista Ultimate og skal endelig bygge en HTPC løsning i stua som rocker!

Jeg skal hente ny dekoder fra GET i romjulen.

Jeg har tenkt å kjøre de digitale tv-signalene fra dekoderen til min HTPC via scart til s-video + audio r/l kabel. Videre tenker jeg å koble HTPC via LAN til en 802.11g/a dualband ruter (D-Link AirPremier AG Dualband Wireless Router) som streamer Vista Media Center til min xbox 360 (som vil fungere som MC extender). Xbox'en er videre koblet til min SAMSUNG le40m. Håpet er at jeg da kan kjøre Vista mediacenter sømløst og uten problemer.

Noe sier meg allikevel at jeg kommer til å få problemer... :-?

Jeg har nemlig følgende usikkerhetsmomenter rundt denne løsningen:

1. Trådløst nett
    2. Overføring av tv-signaler via GET dekoder til HTPC via s-video

1.Selv om jeg vil være i tråd med Microsoft egne anbefalinger er jeg meget spent på om den trådløse kanalen vil kunne streame video uten redusert kvalitet. Microsoft skriver:

"Du får best ytelse fra en kabelbasert tilkobling til den Media Center-baserte PCen. Når det er sagt, og du likevel ønsker et trådløst nettverk, bør du velge et trådløst 802.11a-nettverk. Det vil gi den raskeste ytelsen med minst forstyrrelse."

2. Dette har jeg ingen formening om vil gå sømløst eller ikke. På HTPC'en har jeg en Hybrid (analogue/digital) TV Tuner med bla følgende input muligheter:

Audio L/R RCA input
    S-Video mini-DIN
    Composite RCA video input

Jeg tenker altså å kjøre SCART til s-video + audio r/l fra GET dekoderen (hvorfor UPC/GET dekoderen ikke har andre output muligheter kan man jo lure på...)

Håper noen kan hjelpe meg med råd om dette er en løsning som vil kunne funke. Hvis ikke, setter jeg pris på god argumentasjon og veiledning til hvordan løsningen kan optimaliseres!

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)