Hauppauge PVR-150MCE dårlig kvalitet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hauppauge PVR-150MCE dårlig kvalitet

TV bilde gjennom Hauppauge! WinTV-PVR-150MCE ser ut som VCR kvalitet, mens rett fra CDC-7000ST Sat-tuner til TV ser ut som DVD kvalitet. Har 37" Hitachi plasma. Har justert grafikk kortet, men det hjalp ikke, men regner med at man kan justere på selve TV kortet.

Finner ingen applikasjon som styrer Hauppauge kortet, må det installeres? Eller bør man bytte til en annen codec? Hva anbefalles, eller er det ikke noe å gjøre med dette? Kan det være at grafikk kortet på Komplett Media Center i40 er for dårlig?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi tar denne tråden også.............

Har du Nvidia eller ATI? Pass på å gå gjennom skjermoppsett i MCE å velg oppløsning som du ser blir bra.

The Green Button - Your Media Center Community under download finner du fil for styring av hauppauge pvr. Husk på at du har timeshift, så forandringer du gjør først skjer etter 1/2 til 2 sek.

Mot Hitachi 37" bør du ved riktig kabel og oppløsning få et perfekt bilde.
    Hvor i landet bor du? Evt. send mail priv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grafikk kortet er integrert: Intel 82945G Express Chipset Family og jeg bruker Cyberlink decoder. Ikke sikker på hvordan man justerer på kontrast osv på Cyberlink decoderen, noen som vet?

Fikk feilmelding ved kjøring av programet du nevner. Men jeg fant denne HTPC

Jeg har koblet sat tuneren til htpc med composite kabel, og htpc til plasma med DVI kabel. Er dette riktig?

Jeg bor i Sarpsborg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MediaPortal (MEDIAPORTAL - free MediaCenter HTPC Software) har støtte for PVR-150.

Eg testa for ca eit år sidan CDC-ST7000 (kompositt)/ PVR-150 MCE mot ein Atec 37" LCD via MP og fekk eit ok resultat, omtrent som kompositt direkte til TV (RGB frå CDC til TV var vesentleg bedre). I MP kan du velge codek, og eg brukte då Nvidia PureVideo.

Eg installerte kun dei siste drivarane til PVR-150, og let MP ta seg av resten.

PC og CDC kobla eg saman vha RS-232-kabel, og brukte ein plugin i MP (MPExTuneCMD) samt Girder til å skifte kanal på CDC frå MP. Dette fungerte heilt greit, men eg brukte litt tid for å få det opp og gå. Testa og tilsvarande mot Nokia 9802 med lignande resultat.

------------------
    Leon

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT. Har selv et Hauppague 1300MCE kort og la inn nye drivere til det her om dagen, ble BETRAKTELIG bedre bildekvalitet. Faktisk så bra at fruen i huset bemerket det . Så for de med Hauppauge kort, sleng inn nyeste driver..

(Bruker MCE 2005)

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan prøve Hauppauge Tweak Tool

[Google]

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter også med dårlig kvalitet på bildet med 150 kortet.

steinje:

Har du fått til noen forbedringer med dette, eller bare lagt det fra deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Sliter også med dårlig kvalitet på bildet med 150 kortet.

steinje:

Har du fått til noen forbedringer med dette, eller bare lagt det fra deg?
    Har fått ok kvalitet med å bruke Hauppauge Tweak Tool og sette saturation til 82, nye Hauppauge drivere, 1027x768 oppløsning på MCE og velge plasma i skjerminstillinger i MCE. Men man kan fortsatt se forskjell, når jeg bytter til signaler direkte fra sat-boksen får bilde mer dybde og "3D" utseende, menneskene står mer fram og er lysere og klarere en bakgrunn, mens bilde gjennom Hauppauge blir flatt, menneskene og bakgrunn går mer i ett.

Men bruker jeg kun MCE ser bilde veldig bra ut nå, det er helt ok.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte PVR-150MCE kortet i Mediaportal for 6mnd`s tid tilbake.
    Hadde knallkvalitet, overhodet ingen problemer.
    Vil tro det er et innstillingsproblem.
    Evt. så er det LCD tvn`s litt ugunstige 1366x768 oppløsning som skaper problemer.

-J

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jacjan
    Jeg brukte PVR-150MCE kortet i Mediaportal for 6mnd`s tid tilbake.
    Hadde knallkvalitet, overhodet ingen problemer.
    Vil tro det er et innstillingsproblem.
    Evt. så er det LCD tvn`s litt ugunstige 1366x768 oppløsning som skaper problemer.

-J
    Jeg bruker CyberLink video decoder 6.0.0.1402, hvordan oppgraderer jeg denne
    og hvordan justerer jeg på denne i forhold til farger? Bruk Microsoft Windows XP Video Decoder Checkup Utility for å sjekke hvem dekoder som brukes.

Newcomer Ole Kristian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slet med elendig kvalitet på mitt 150-kort, prøvde alt uten at det hjalp noe som helst. Når jeg så på et senere tidspunkt flyttet det over til en ny maskin, ble alt veldig mye bedre. Jeg sjekket litt mer og kom frem til at kortet sannsynligvis krevde for mye strøm fra maskinen til at den lille gamle pc'en taklet det. Prøv kortet i en annen maskin og se om det hjelper. Intel grafikkort er heller ikke så bra, så jeg ville også prøvd et annet hvis du har liggende. Men 100% DVD kvalitet ble det aldri, da tror jeg nok man må opp på f.eks. fireDTV.

- Ole Kristian

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan dårlig kvalitet ...

Er helt n00b på dette, men liker å tro eg har roen på data ..
    Vet ikkje om denne tråden er aktiv heller - men det ser vi nå.

i et kompromiss mellom utseende støy og ytelse endte eg opp med ASUS 5PV SE DH m-Atx med P4 3Ghz og 1Gb ram, S-ATA2 disk og Hauppauge PVR150 Retail.

fyrer i Canal Digital kabel (analog tror eg) via coax kabel. kvaliteten blir kornete ufokusert og ser ut som om hele bildet er ullent..
    søkt på alle mulige analoge og digitale kilder, funnet samme kanaler i samme farge. på TV er det krystallklart rett fra dekoder.

kan skjermkortet mitt være for kjip eller må TV-kort tweakes?

Jakob

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •