MCE finner Ikke Canal Digital tuner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MCE finner Ikke Canal Digital tuner

Bruker Canal Digital dekoder CDC-7000ST. MCE identifiserer ikke denne. Bruker Komplett Media Center i40. "IR learning" funkskjonen for å lære opp MCE fungerer heller ikke.

Hva kan jeg gjøre? Andre som har fått Canal Digital dekoder CDC-7000ST til å virke?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Får du kontakt når du trykker 0 (null) eller skjer det ingenting?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Hei

Jo, jeg får kontakt da, men MCE sier at den ikke identifiserer fjernkontrollen.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som skjer er at hvis du har en plasma eller LCD skjerm i nærheten stråler denne veldig når du åpner IR på PC`en for å lære den fjernkontrollen til CDC-7000.
    Du må skjerme med den en hånden, prøve å vinkl fj.kontrollen. Når MCE sier ikke identifisert, trykk Back å prøve på nytt.l
    Det er viktig å ikke gi seg. Reagerer MCE maskinen på at du trykker 0 (null) da har du kontakt, og som regel innenfor IR frekvensene som MCE aksepterer. Prøv igjen, Prøv igjen, skjerm med hånden, vinkl. fj.k. osv.
    Får du det ikke til med 0, så hjelper det veldig skjelden å få viderere med 1-1, 2-2 osv.
    Når du får aksept for 0, får du beskjed om å trykke Channel UP osv. Det kan godt hende du får ny feilmelding, men nå er du på sporet..... Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som skjer er at hvis du har en plasma eller LCD skjerm i nærheten stråler denne veldig når du åpner IR på PC`en for å lære den fjernkontrollen til CDC-7000.
    Du må skjerme med den en hånden, prøve å vinkl fj.kontrollen. Når MCE sier ikke identifisert, trykk Back å prøve på nytt.l
    Det er viktig å ikke gi seg. Reagerer MCE maskinen på at du trykker 0 (null) da har du kontakt, og som regel innenfor IR frekvensene som MCE aksepterer. Prøv igjen, Prøv igjen, skjerm med hånden, vinkl. fj.k. osv.
    Får du det ikke til med 0, så hjelper det veldig skjelden å få viderere med 1-1, 2-2 osv.
    Når du får aksept for 0, får du beskjed om å trykke Channel UP osv. Det kan godt hende du får ny feilmelding, men nå er du på sporet..... Lykke til.
    Hei! Takk for svar! Dette skal jeg prøve, høres ut som du har CDC-7000 selv og du har fått MCE til å gjennkjenne fjernkontrollen?

Om jeg ikke får det til, vet du hva jeg kan velge på listen for at MCE skal fungere med CDC-7000? Prøvde å velge "canal digital" men det fungerte ikke.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en CDC-7000 for test av antenna, men bruker FireDTV/S nå.
    Har satt igang noen hundre MCE anlegg bla.a flere med CDC....
    IR mottageren hvor du skal plassere "blasteren" sitter til venstre for tallene.
    CDC er en Pace mottager, så evt. kan du begynne på toppen, men jeg mener den reagerer på Pace 16... eller 19... eller noe sånt (husker ikke nummeret). (Nr. 5-6-7 fra toppen så vidt jeg husker....)(i lista over Pace...)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en CDC-7000 for test av antenna, men bruker FireDTV/S nå.
    Har satt igang noen hundre MCE anlegg bla.a flere med CDC....
    IR mottageren hvor du skal plassere "blasteren" sitter til venstre for tallene.
    CDC er en Pace mottager, så evt. kan du begynne på toppen, men jeg mener den reagerer på Pace 16... eller 19... eller noe sånt (husker ikke nummeret). (Nr. 5-6-7 fra toppen så vidt jeg husker....)(i lista over Pace...)
    TUSEN TAKK!!! DET VIRKET!

Jeg strakk IR blasteren langt utpå stuegulvet, langt i fra Plasma TV, og testet 30 ganger får jeg fikk den til å gjennkjenne denne. Fant ut at 20 cm i fra blasteren og fjernkontrollen var det eneste som fungerte. Så også da at et lite lys på IR dioden som skal sitte på tuneren blinket når signalt gikk igjennom (mulig det har gjort det hele tiden). Bruker medium IR speed.

Da har jeg kun et "problem" igjen, kan jo spørre deg siden du har bra erfaring.
    TV bilde gjennom Hauppauge! WinTV-PVR-150MCE ser ut som VCR kvalitet, mens rett fra Sat-tuner til TV ser ut som DVD kvalitet. Har justert grafikk kortet, men det hjalp ikke, men regner med at man kan justere på selve TV kortet. Finner ingen applikasjon som styrer Hauppauge kortet, må det installeres? Eller er bytte til en annen codec en løsning? Hva anbefaller du, eller er det ikke noe å gøre med dette? Kan det være at grafikk kortet på Komplett Media Center i40 er for dårlig? Jeg oppretter en egen tråd på dette spørsmålet, svar heller på den nye tråden. Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Jeg har bestillt meg Media Center i40. har samme decoder som han ovenfor....
    Men jeg lurer på hvordan kabel man trenger i mellom disse.
    På forhånd tusen takk.
    Hilsen Fersking....

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvet ikke hva i40 er, men enten så bruker du Scart->Scart eller Ut CDC Scart addapter -> composit kabel inn i PC (Gul-rød-hvit phono)
    Scart addapter og composit kabel følger vanligvis med et MediaCenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker da ligger den sikkert i pakken med Komplett Media Center i40. som kommer i posten... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hei jeg har nesten det samme problemet... Jeg får kontakt nå jeg trykker 0 og den "godkjenner" fjernkotrollen. Så kommer jeg vidre til der jeg skal legge inn en kanal f.eks 124 Men det skjer ikke noe, da spør data`n om den byttet kanal på decoder`n. Trykker på linja som det står at man ikke byttet kanal, kommer da vidre til jeg skal legge inn 1 på fjernkontrollen. Men da får jeg den ikke til å "lese" fjernkontrollen. Har noen vert borti det her...

Har cdc jeg også forresten

På forhånd tusen takk for alle svar...

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Da har du nok bare plassert "blasteren" på feil sted på tuneren din.
    Ta den av, hold den i hånden å flytt til du ser mottakeren reagerer.
    Husk at du må "bytte" kanalnummer for hver gang du prøver. (F.eks. første prøve 1 så 2 og så kan du evt. velge 1 igjen)

NB. Siden du sannsynligvis nå må ta av "blasteren" har disse så dårlig lim at den vil ramle av før eller senere. Når du har funnet riktig plassering og fått alt til å virke bør du legge en dråpe f.eks. superlim på "blasteren".
    (Det er kjedelig når du har bedt om et opptakt, ikke er hjemme, og blasteren har falt av.)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Husk at du må "bytte" kanalnummer for hver gang du prøver. (F.eks. første prøve 1 så 2 og så kan du evt. velge 1 igjen)

NB. Siden du sannsynligvis nå må ta av "blasteren" har disse så dårlig lim at den vil ramle av før eller senere. Når du har funnet riktig plassering og fått alt til å virke bør du legge en dråpe f.eks. superlim på "blasteren".
    (Det er kjedelig når du har bedt om et opptakt, ikke er hjemme, og blasteren har falt av.)
    Takker da skal jeg sjekke opp dette når jeg kommer hjem igjen.
    :idea:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når dette ikke fungerer heller da.... Hmm Amatør jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.. Virker som at jeg ikke får noen signaler ut i fra Blasteren. Er det noen måte å sjekke det på eller er det en inst. som jeg ikke har fått med meg...?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry acer idea 510 og get

Hei

Hei, jeg trenger din hjelp

Jeg kjøpte en acer idea 510, alt virker som det skal bortsett fra når jeg skal lære boksen IR. Jeg ble bedt om å trykke på 0 på fjernkontroll til Get boksen og det skjer ingenting, jeg prøver med 1, 2, 3 til 0 og prog. opp - prog. ned. Dette funker, jeg ser en liten bilde ved kanten. etterpå ble jeg bedt om å bruke fjernkontroll til acer for å skifte kanaler og får å programer IR på acer mot Get. Det skjer ikke noe. Dette vil si at kanalen i get boksen skiftes ikke. kanalen er den samme. Er det noe jeg kan gjøre. Vær så snill kom med råd og tips dere virker flinke til dette enn meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått det till å fungere men det er dårlig bilde