hvordan sitte behaglig med pc i stuen? (merkelig spm. Bare se så skjønner dere:-b)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvordan sitte behaglig med pc i stuen? (merkelig spm. Bare se så skjønner dere:-b)

dette er kanskje et litt merkelig spørsmål, og nå vet ikke jeg om det er noe særlig med folk som liker å spille på pc her, men lurer på hvordan klarer dere som spiller pc og sitte behagelig å spille pc fra sofaen?

de fleste bord er jo altfor lave og det er ikke så deilig for ryggen og drive å lene seg fremover hele tiden når man bruker pc'n.

når pc'n brukes på et vanlig skrivebord så er det jo ikke noe problem, men når man sitter i en sofa og har tv'n koblet til tvn så kan det bli litt problematisk og spille.

noen som har noen tips her?:-P

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke egen erfaring, men det første som slo meg var et bord som man kan felle opp den ene halvdelen av langsiden, som dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar du mener med mus+tastatur?

Finnes jo "spisebord" man kan ha på fanget, eller plassert på gulvet foran deg, som amerikanerne har spesialisert seg på (TV-dinners).
    Er vel om å gjøre å skaffe et som er bredt nok til både mus og tastatur...kan bli vanskelig...finnes jo greier som har rundt 10 knapper på du kan stille inn til hva som helst som er på størrelse med en numpad (litt større).

Dessuten har Logitech en trådløs løsning der du har keyboardet delt i 2. Numpad og noen funksjonstaster på ene siden (med kalkulator...for å kjapt regne ut vinkelen du trenger for å kaste granaten de 20 meterne bak esken der antar jeg...) og resten på den andre delen. Du kunne jo brukt en av bitene (kommer an på størrelsen av bordet).

Har ikke tid til å finne linker akkurat nå...tar kanskje en "edit" senere.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trådløs tastatur og mus, og en stressless burde ha et lite bord ved siden av til musa da.. blir ikke helt bra iforhold til å sitte foran et pc bord da men..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har trådløst tastatur og mus, hadde stressless, prøvde med et bord på siden, men da ble det ganske elendig og spille fps spill som cs.

har aknskje kunnet en løsning, er litt knotete men, jeg tar en lang plate og legger på tvers over putene jeg har i sofaen, og da fungerer putene som bein som holder plata oppe, og da ligger tastaturet og musen slik at jeg kan sitte med ryggen intill sofaen og slappe av mens jeg surfer på nettet og spiller etc.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    recliner med to parkett plater tvers over som ligger ned på armlenene! KONGE å spille på den måten!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne "lenestolen" så jo greit behagelig ut? Fjern pcen og frag i vei!

Jeg ser nok for meg at hardcore CS-gamere må ha større område å bevege musa på enn den lille hyllen her, men det går kanskje an å modifisere. Man må jo minimum ha noe på størrelse med fUnc matta.

Monter en tactile rumperister i ryggen på denne og nyrene får seg en fin oppmykning med det samme. (Kan jo være greit for å riste løs kombinasjonen av aquavit og ribbefett utpå nyåret en gang)

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling

Denne "lenestolen" så jo greit behagelig ut? Fjern pcen og frag i vei!

Jeg ser nok for meg at hardcore CS-gamere må ha større område å bevege musa på enn den lille hyllen her, men det går kanskje an å modifisere. Man må jo minimum ha noe på størrelse med fUnc matta.

Monter en tactile rumperister i ryggen på denne og nyrene får seg en fin oppmykning med det samme. (Kan jo være greit for å riste løs kombinasjonen av aquavit og ribbefett utpå nyåret en gang)

DrE
    hehe, fin stol det der. Men en hardcore cs-gamer ville du aldri funnet gamende foran en lcd eller plasmatv

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, den stolen så passe digg ut da, men nei er ingen hardcore cs gamer, men spiller en del andre spill.;-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    hehe, fin stol det der. Men en hardcore cs-gamer ville du aldri funnet gamende foran en lcd eller plasmatv
    Nei, det er vel bare CRT monitorer på 120Hz plus som duger der... Overmenneskelige gamere krever overmenneskelige antall frames per sekund :-D

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er prisen på denne stolen?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hva er prisen på denne stolen?
    søkte etter "gaming chair" på google-images, men så ikke noe mere informasjon om den...

DrE

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    har trådløst tastatur og mus, hadde stressless, prøvde med et bord på siden, men da ble det ganske elendig og spille fps spill som cs.

har aknskje kunnet en løsning, er litt knotete men, jeg tar en lang plate og legger på tvers over putene jeg har i sofaen, og da fungerer putene som bein som holder plata oppe, og da ligger tastaturet og musen slik at jeg kan sitte med ryggen intill sofaen og slappe av mens jeg surfer på nettet og spiller etc.
    Har gjort nesten det samme selv :-D Bare jeg kjøpte en liten hobbyplate som jeg kappet, beiset og lakkerte. Den har jeg tastatur og mus på, så legger jeg puter bak rygg, og under armer for å støtte opp. Slik at man sitter mest mulig ergonomisk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •