HDCP klart skjermkort i min laptopp ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDCP klart skjermkort i min laptopp ?

Lurer litt på dette her med xbox 360 hddvd og pc. Har lest rundt på nettet at man må ha et hdcp klart skjermkort for å få 360 hd dvd til å funkere opp mot en pc. I tilegg må man ha riktig software. Derfor lurer jeg på om noen kan hjelpe meg.

Har en kraftig laptop med:
    Dobbelt kjernet Intel CPU 2400 1,86ghz prosessor
    1024 MB Ram
    ATI’s Mobility Radeon X1400 skjermkort.
    80 gb hardisk

PÅ hjemmesiden på Ati står det følgende om ATI’s Mobility Radeon X1400 skjermkort :
    DVI 1.0 compliant / HDMI interoperable and HDCP ready.

Vil det si at jeg kan kopple opp xbox 360 hddvd mot laptoppen ? Det eneste problemet mitt er at jeg ikke ser noe annet enn VGA utgang på min laptopp. Vil det da si at min versjon av X1400 skjermkortet har ikke støtter HDCP fordi det kun har VGA utgang, og ikke dvi eller hdmi som igjen fører til at jeg evt ikke får 360 hd dvd'n til å funkere opp mot min pc eller at jeg ikke får sendt bilde fra laptoppen til lcd tv'en.

Håper noen kan svare, har ikke 360 så vil ikke kjøpe noe jeg ikke kan bruke liksom hehe

Mvh
    Klas

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Yepp, det stemmer, i det minste på filmer som er HDCP-beskyttet. Mulig du får bilde på øvrige filmer, men jeg er nok redd for at det ligger en eller annen tilleggssperre for bruk over PCen som krever HDCP-klar digital utgang.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av foxyroxy
    Lurer litt på dette her med xbox 360 hddvd og pc. Har lest rundt på nettet at man må ha et hdcp klart skjermkort for å få 360 hd dvd til å funkere opp mot en pc. I tilegg må man ha riktig software. Derfor lurer jeg på om noen kan hjelpe meg.

Har en kraftig laptop med:
    Dobbelt kjernet Intel CPU 2400 1,86ghz prosessor
    1024 MB Ram
    ATI’s Mobility Radeon X1400 skjermkort.
    80 gb hardisk

PÅ hjemmesiden på Ati står det følgende om ATI’s Mobility Radeon X1400 skjermkort :
    DVI 1.0 compliant / HDMI interoperable and HDCP ready.

Vil det si at jeg kan kopple opp xbox 360 hddvd mot laptoppen ? Det eneste problemet mitt er at jeg ikke ser noe annet enn VGA utgang på min laptopp. Vil det da si at min versjon av X1400 skjermkortet har ikke støtter HDCP fordi det kun har VGA utgang, og ikke dvi eller hdmi som igjen fører til at jeg evt ikke får 360 hd dvd'n til å funkere opp mot min pc eller at jeg ikke får sendt bilde fra laptoppen til lcd tv'en.

Håper noen kan svare, har ikke 360 så vil ikke kjøpe noe jeg ikke kan bruke liksom hehe

Mvh
    Klas
    ATIs grafikkprosessorer har i flere år vært "HDCP Ready". Det er imidlertid opp til produsenten å implementere den direkte støtten. Jeg mener å vært borti en util fra Cyberlink eller Intervideo der man skulle kunne sjekke for HDCP-kompatiblitet......

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    HDCP har en uansett ikke på ekstern utgang hvis en ikke har digital utgang...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •