DVD-avspilling i 720p

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-avspilling i 720p

Har gått fra projektor med 800x600 til en 720p-projektor (Optoma HD70) og har problemer med DVD-avspilling etter det.

Jeg kjører MCE med Mediaplayer 10 og siste NVIDIA-drivere på konfigurasjonen:
    Silverstone LC16M
    ASUS 8N SLI Premium
    AMD Athlon 3200 Venice
    XFX Geforce 6600 LE
    1 Gb RAM
    Samsung SpinPoint 250 disker (4 stk)
    Hauppauge PVR 150 MCE

I Win DVD 7 får jeg ikke bilde i 720p-oppløsning. Er det noen som har tips til innstillinger som kan hjelpe?

I Windows Mediaplayer (starter ikke MediaCenter, men bare Mediaplayer) får jeg OK bilde, men avspillingen hakker noe - og det blir værre og værre jo lenger man spiller. Noen som har tips til innstillinger her? Kan det være HW-ytelsen som er utilstrekkelig?

Er ffdshow eventuelt det eneste saliggjørende? Sliter allerede med stabilitet på HTPC-en og jeg antar man kan vente seg mindre stabilitet med ffdshow. Stemmer det?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Halvbra løsning

Jeg har en liten flatskjerm tilkoblet i tillegg til projekoren, og har kjørt med oppsett for 2 skjermer (soim viser samme bilde). Kjører jeg en skjerm av gangen, forsvinner problemene.

Denne løsningen er OK, men gir dårligere brukervennlighet ved bytting mellom skjermer.

PS! Projektoren er kanon!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haakon1970
    Jeg har en liten flatskjerm tilkoblet i tillegg til projekoren, og har kjørt med oppsett for 2 skjermer (soim viser samme bilde). Kjører jeg en skjerm av gangen, forsvinner problemene.

Denne løsningen er OK, men gir dårligere brukervennlighet ved bytting mellom skjermer.

PS! Projektoren er kanon!
    jepp har samme projector selv, og er meget fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken oppløsning og framerate er dekstoppen satt til? Bruker du Reclock?

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar du mener Windows desk top-en. Oppløsningen er satt til 720x1200 på projektoren. Skjermen har en oppløsning på 1200x1600 som også fikk 720x1200 i Dual view. Frame rate for desk top visste jeg ikke at man kan sette. Hvordan gjør man det?

Nei, jeg bruker ikke Reclock. Anbefaler du det?

Håkon

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke projektoren din, men hvorfor setter du den ikke opp i 1280x720 hvis dette er mulig?

Hvilken frame-rate har du på desk-toppen? Hvis du ser "NTSC"-materiale bør du ha 60Hz, hvis du ser "PAL" materiale bør du ha 50Hz, hvis du ser film-materiale og gjør inverse telecine i PC bør du ha 24/48/72 Hz.

Reclock er en utility som hjelper å synkronisere lyd og bilde slik at man slipper å droppe/duplisere frames for å beholde lip-sync. Dessuten gjør den noen ting for å detektere film-innhold som f.es 23.97fps og prøver å sette frameraten til noe som går opp i dette.

mvh
    Knut

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil ha 720P Så setter du desktop oppløsningen til 1280:720 dette fungerer perfekt for meg via DVI inn til min plasma. Har så og si samme oppsett som deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg surra - det er 720x1280 jeg kjører. Når jeg ser enten på projektor eller LCD-skjerm (PC-skjerm), fungerer alt bra.

Jeg opplevde problemer med hakking(i Windows Mediaplayer) eller manglende bilde(WinDVD), når jeg kjørte dualview via DVI til projektor samtidig med VGA til LCD-skjerm.

Takk for tips om reclock - det vil jeg teste ut!

H

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haakon1970
    Jeg surra - det er 720x1280 jeg kjører. Når jeg ser enten på projektor eller LCD-skjerm (PC-skjerm), fungerer alt bra.

Jeg opplevde problemer med hakking(i Windows Mediaplayer) eller manglende bilde(WinDVD), når jeg kjørte dualview via DVI til projektor samtidig med VGA til LCD-skjerm.

Takk for tips om reclock - det vil jeg teste ut!

H
    Men først vil jeg ha testet om du kjører 50Hz, 60Hz eller 72Hz på desktoppen din, siden dette garantert vil gi "småhakking" hvis du har valgt feil, og lett løses.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reiser bort i helga, men sjekker det til uka. Takk igjen!

Håkon

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet en PAL-film på 50Hz og 60Hz i dag. LCD-skjermen min tar ikke 50Hz signal så dual view utgår for PAL.

Mot projektor ble det litt småhakking både i 50Hz og 60Hz i Windows Mediaplayer 10.

I WinDVD7 er det ikke hakking, men bildet blir ikke bra. For mitt lite trente øye, ser det ut til å være et problem med contrast/brightness. Likevel blir ikke bildet like bra som i Mediaplayer uansett hva jeg gjør med disse innstillingen i WinDVD eller på projektor.

Noen som har forslag til løsning på disse playerne eller andre playere jeg bør vurdere?

Håkon

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •