overpriset?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30

Tråd: overpriset?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

overpriset?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...3255&cat=last7

la nettopp ut en anonse som fikk kretikk for alt forhøy pris. men mener selv at denne pcen inneholder en del kvalitets komponenter. klart en kan hive i det kuleste skjermkortet, sterk pcu. å bruke resten av pengene på et raidmax kabinett osv. hva sier folket? ligger ikke noen andre pcer her. men tok en tur innom finn.no og tittet. der var d mye dyrt ja,

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

OK pris

Har selv drevet "hardt" med pc de siste 7 årene og bygd utallige selv.
    Prisen du har satt på den du skal selge er rimelig på linje med hva det er verdt etter min mening. Om noen vil prøve "å presse" prisen er jo greit nok, MEN.... at de skal være nødt til å kommentere en anonnse slikt på et forum synesjeg er litt drøyt, det er opp til hver enkelt om de vil kjøpe eller ikke, er det for dyrt....let videre eller send PM.
    Man kan jo lure litt på prisen noen ganger,men verdien av slikt utstyr er induviduelt spør du meg.
    Noen setter pris på å få kjøpt ei komplett maskin, andre vil kjøpe i deler å ha gleden av å sette den sammen selv.

Dette var mitt lange synspunkt på saken.

Mvh

John_Doe

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for innspill john_doe. ble litt forbauset når jef fikk komentarer som overdrevet pris. har også satt sammen en del pcer opp gjennom tiden,å denne pcen er absulutt satt sammen av gode komponenter. kom gjerne me meininger dere andre og.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bedre at folk stemmer med lommeboken (dvs. kjøper eller lar være å kjøpe) enn å fylle kommentarfeltet på torget eller masse tråder med synspunkter :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ening der. men konne godt tenkt meg å hørt hva flere syns om prisen. om det er jeg som er helt på jordet elle dette er en ok pris..

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes prisen din er veldig god! Har samme kabinette selv og det er utrolig bra. regner med du har satt sammen pcen selv og? frakten når du bestillt delene? Når jeg bestilt mitt kabinett var det vel 200 kr i frakt eller noe. legg så til frakten på de andre delene.. dette er en mye bedre pcen en enkelte du får kjøpt på elkjøp og lignende til samme pris, så nei, jeg synes ikke den er overpriset!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer. betale 1800 kr med frakt. bestile sidedør med vidu og. så har begge deler. å de andre delene er ikke av billigste sort heller. godt å høre at andre er ening.

Newcomer Klienten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg leste begynnelsen av denne tråden, så tenkte jeg at det var en pc til 7-8000 som ikke var noe særlig bra egentlig..

Men når jeg så på specs. og prisen, så så jeg jo at det var billig...

Syns heller ikke at den var overpriset.. Tipper på at den som skrev innlegget bare ville ha pcen, fordi den var bra, og samtidig håpet på at du var dum nok til å selge den for enda mindre penger..

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Det er bedre at folk stemmer med lommeboken (dvs. kjøper eller lar være å kjøpe) enn å fylle kommentarfeltet på torget eller masse tråder med synspunkter :-)
    Helt enig her Hellnoob :-D !

Enkelt & greit !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk å meld fra til en administrator når noen kommenterer pris i kommentarfeltet på AVtorget. Det står klart og tydelig i retningslinjene at folk ikke skal kommentere pris der. Det er en uting, og det er viktig å stoppe folk med en gang så det ikke utvikler seg.

Synes man det er for dyrt kan man enkelt og greit holde det for seg selv eller ta det opp i en PM.

Se forøvrig på denne tråden http://avforum.no/forum/produkt-pris...light=avtorget

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gitt besjed til admin fint å høre at resten av gjengen her er ening i min pris.

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mener med for høy pris er i forhold til alderen på komponentene og deres verdi og fremtidsrettelser i dag. Dersom du tar nypris på hvert produkt i dag og trekker fra at dette er brukt mener jeg prisen er stiv. Jeg skrev ikke dette for at jeg selv kunne tenkt meg å kjøpe systemet overhodet. 5500,- er jo ikke rare pengene i utgangspunktet og denne maskinen holder til de fleste på enkel og ikke krevende spill (avhengig dog av hvor god grafikk du ønsker) og til vanlig databruk/surfing etc. Men å å kalle den en "kraftig" pc i forhold til dagens komponentmarked er etter mitt syn ikke riktig betegnelse.

Ett forslag til helt grei ny maskin i deromprisklassen med tilnermet lik betegnelse i dagens utvalg, men nyere og noe bedre ytelse er:

Athlon X2 Dobbeltkjerne AM2 Socket 3800+ - 1249 (SHG.no)
    Asus M2N nforce 570 - 834 (SHG.no)
    Geil GX22 DDR2 2GB - 1885 (ps data)
    Samsung Spinpoint T133 300GB - 785 (ps data)
    NEC AD-7170 DVD Brenner - 280 (SHG.no)
    Lian Li PC7 - 850 (hos de fleste)
    OCZ Modstream 450W - 750 (netshop/microplex)
    Asus EAX 1950 PRO - 1666 (SHG.no)

Prisen dette vil havne på helt nytt er ca 8299,- i tillegg kan man endre til rimeligere minne, psu, tower etc innenfor samme klasse å spare noen kroner uten å miste den store ytelsen. Prisen er jo lik den som du uttrykker at ditt utstyr også er nypris på. At derfor er 2500,- i avslag en bra pris.

Prisen er vell opp til hver enkelt å avgjøre, men dette systemet vet jeg er mye bedre, helt nytt og koster kun 2500,- mer.
    SHG.no har også noen gamerline's til rundt 6k som er meget bra til prisen og bedre enn oppsettet ditt som er gammelt og i tillegg brukt.

I løsvekt på bruktmarkedet vil man lage lignende oppsett til spottpris, og ikke minst ferdigbyggede maskiner med høyere ytelse i det prisleiet. Jeg har selv erfaring med at ferdige datamaskiner selges ganske radig unna på bruktmarkedet til HW.no dersom det er grei pris. Så siden du mener 5500,- er god pris på denne vil jeg anbefale å prøve å legge den ut der, da burde den bli solgt fort siden dette er en såkalt rimelig pris.

Jeg BEKLAGER min priskommentar i feltet under din annonse, men den har du også mulighet til å slette dersom du synes det er så feil.

Men det jeg kan tenke meg ville vært morro er å lage en tråd på forumet til hardware.no hvor folk kunne gi stemme for om du ville kjøpt denne maskinen og dets innhold for 5500,- Ja eller Nei.
    Ja det er mange useriøse personer på hw sitt forum og du tenker sikkert jeg også er det siden vi har så ulike meninger. Men mange der har veldig god erfaring og ligger på høyt kunnskapsnivå når det gjelder data. Så det kunne vært morsomt å sett hvor mange som ville slått til på kjøpet.

At denne maskinen er overpriset er nå min mening.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redroc
    ening der. men konne godt tenkt meg å hørt hva flere syns om prisen. om det er jeg som er helt på jordet elle dette er en ok pris..
    Markedet bestemmer:

Får du solgt, er det en OK eller lav pris.

Får du ikke solgt, er prisen for høy.

Men ha litt tålmodighet - la annonsen ligge ute en stund for å sjekke markedet. Plutselig dukker rette kjøperen opp :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunZeeker
    Det jeg mener med for høy pris er i forhold til alderen på komponentene og deres verdi og fremtidsrettelser i dag. Dersom du tar nypris på hvert produkt i dag og trekker fra at dette er brukt mener jeg prisen er stiv. Jeg skrev ikke dette for at jeg selv kunne tenkt meg å kjøpe systemet overhodet. 5500,- er jo ikke rare pengene i utgangspunktet og denne maskinen holder til de fleste på enkel og ikke krevende spill (avhengig dog av hvor god grafikk du ønsker) og til vanlig databruk/surfing etc. Men å å kalle den en "kraftig" pc i forhold til dagens komponentmarked er etter mitt syn ikke riktig betegnelse.

Ett forslag til helt grei ny maskin i deromprisklassen med tilnermet lik betegnelse i dagens utvalg, men nyere og noe bedre ytelse er:

Prisen dette vil havne på helt nytt er ca 8299,- i tillegg kan man endre til rimeligere minne, psu, tower etc innenfor samme klasse å spare noen kroner uten å miste den store ytelsen. Prisen er jo lik den som du uttrykker at ditt utstyr også er nypris på. At derfor er 2500,- i avslag en bra pris.

Prisen er vell opp til hver enkelt å avgjøre, men dette systemet vet jeg er mye bedre, helt nytt og koster kun 2500,- mer.
    SHG.no har også noen gamerline's til rundt 6k som er meget bra til prisen og bedre enn oppsettet ditt som er gammelt og i tillegg brukt.

I løsvekt på bruktmarkedet vil man lage lignende oppsett til spottpris, og ikke minst ferdigbyggede maskiner med høyere ytelse i det prisleiet. Jeg har selv erfaring med at ferdige datamaskiner selges ganske radig unna på bruktmarkedet til HW.no dersom det er grei pris. Så siden du mener 5500,- er god pris på denne vil jeg anbefale å prøve å legge den ut der, da burde den bli solgt fort siden dette er en såkalt rimelig pris.

Jeg BEKLAGER min priskommentar i feltet under din annonse, men den har du også mulighet til å slette dersom du synes det er så feil.

Men det jeg kan tenke meg ville vært morro er å lage en tråd på forumet til hardware.no hvor folk kunne gi stemme for om du ville kjøpt denne maskinen og dets innhold for 5500,- Ja eller Nei.
    Ja det er mange useriøse personer på hw sitt forum og du tenker sikkert jeg også er det siden vi har så ulike meninger. Men mange der har veldig god erfaring og ligger på høyt kunnskapsnivå når det gjelder data. Så det kunne vært morsomt å sett hvor mange som ville slått til på kjøpet.

At denne maskinen er overpriset er nå min mening.

Hvor har du raptoren i oppsettet ditt?

Tv kort?

noe som stiger prisen me minst 1000 kr. kan ikke heller si at hovedkortet ditt hadde d samme spess. men uansett den pcen du setter opp har langt fra samme pris som min.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SunZeeker

Montering, er det gratis oppe i nord? :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    virker sån. kan nevne at jeg brukte ca 5 timer på montering å sjuling av alle kabler ryddig skal d være. kan også si at jeg slengte opp en tråd hos data nerdene på hw.no og de var ening i prisen jeg hadde satt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

veldig morro?

At denne maskinen er overpriset er nå min mening.[/QUOTE]

Diskusjon.no - Forum -> Har jeg Overpriset pcen min?

har nå gjennomført forslaget ditt.

kan ikke se så mange som deler din mening om pris desverre

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Montering, er det gratis oppe i nord? :-?
    Du har sikkert en kompis som kan fikse montering for deg. Om ikke du kan dette selv har du nok kanskje ikke helt kjennskap eller erfaring til ytelsesforskjellene på dette tilfeldige komponentutvalget vs den "kraftige" pc'en. Mitt oppsett er langt fra kraftig i forhold til dagens utvalg og priser, men alikavel gruser den det andre oppsettet til samme "nypris".

Raptoren har jeg ikke tatt med da jeg synes den er ut, og gir ikke noe ekstra. Ja jeg har selv tidligere hatt to stk raptor på 74 GB. Forskjellene i bruk er minimal og merkes kun ved flytting/pakking av filer. Windows oppstart i xp blir noen strakser raskere i raid 0, men som singel er det ikke mye å hente. Støyer masse gjør de og i sammenligning med nyere disker fra eks samsung.

Uansett så synes jeg ytelsen på din maskin ikke er bra til prisen. I dag støtter også de fleste applikasjoner dobbelkjerne, og det er merkbart stor forskjell på det og single. Jeg solgte min 939 maskin. (med FX-55 prosessor, 2x74 raptor, ati skjermkort, samt tagan psu, 3r system kabinett, ocz 2gb 2-2-2-5 cas, x-fi fatality og DFI hovedkort) en stund etter dobbeltkjerne kom for fullt.
    Jeg kjøpte etterpå ett rimeligere hovedkort, 939 3800+ X2 dobbelkjerne, og samsung p ett eller annet støysvak hardisk, X1900XT skjermkort og diverse annet men rimeligere. Og fy, ytelsen var mye bedre. Og i dag får du ett 939 oppsett med dobbeltkjerne og ellers bra oppsett til under mitt eks "forslag" i am2. Men AM2 er uansett mer framtidsrettet da dette vil være oppgraderbart og har god ytelse mot vista.

Uansett lykke til med salget av "kraftverket" ditt. :-D

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intr spørsmål fra "vargaz" om hva er nyprisen på hver komponent i dag?

Har ikke tid å sjekke nå men mulig jeg leter det opp senere dersom det ikke er blitt for gammelt og utgått fra salg noe av det. 3200 Geil minne kan også være så mangt da de har mye billlig. Hva er cas på de?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt
    Lagringskapasitet: 2 GB ( 2 x 1 GB )
    Oppgraderingstype: Generisk
    Fabrikantgaranti
    Service og støtte: Begrenset livstidsgaranti
    Minne
    Produktformfaktor: DIMM 184-pin
    Type: DRAM
    Spenningsforsyning: 2.55 - 2.65 V
    Tilgangstid: 5 ns
    Dataintegritetskontroll: Ikke-ECC
    Teknologi: DDR SDRAM
    CAS Latency: CL2.5
    Minnehastighet: 400 MHz ( PC3200 )
    RAM-funksjoner: Aluminiumsvarmefordeler , ikke-bufret
    Ekspansjon / Tilkoplinger
    Kompatible spor: 2 x minne - DIMM 184-pin
    det jeg fant i farten koster i dag 1850 kr. om du syns raptor har noen nytte er lite intresangt. disse 36 gb går på bruktmarkedet for 500kr +

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •