FireDTV - alle kanaler og HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

FireDTV - alle kanaler og HD

Hei

Skal ikke skryte på meg noe, men fikke fantastisk resultat med FireDTV tuneren mot sattelitt igår.

Har kjørt med FireDTV/C - kabeltv - med veldig bra bilde en stund.
    Fikk endelig somlet med til å henge opp ei antenne og koble til sattelitt versjonen i går. Installerte drivere etc. og søkt opp kanaler. Fikk inn 213 kanaler (CanalDigital).
    Zappa litt rundt og alle kanaler virket fint. Tenkte så at jeg får prøve Canal+ HD.... Jøss... HD bilde rett inn. Jeg trodde ikke dette kunne være riktig, men så jo at bildet var helt utrolig bra med en dybde uten like.

FireDTV skal jo ha innbygget mottaker for Mpeg2 og 4, og jeg bruker Nvidia decoder så jeg trodde ikke dette skulle gå, er jeg helt på villspor eller ser jeg riktig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Kunne du sendt en link på hvilket kort du har kjøp?
    Og gjerne fortelle litt om hvordan opppsettet er og om det er lett og sette opp?
    Jeg har akkurat kjøpt meg fireDTV floppy kort til kabeltv... men så flyttet jeg plutselig til et sted hvor det blir parabol....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjerne vite mer detaljer rundt dette på kabel og parabol forsåvidt.

Har selv kort gjennom jobben som gir meg absolutt alt men om mulig hadde jeg foretrukket andre løsninger så jeg slipper å kjøpe meg kortleser. Bruker du programvare for å få til alt eller må man montere kortleser? Har nemmelig et strøkent silverstone kabinett som ikke har ledig slot, kun plass for dvd brenneren.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produktet, CAMs og software: digital-everywhere
    Test: FireDTV & FloppyDTV

Voila, kodade kanaler i MCE för första gången. Digital Everywhere fixar till Microsofts brister i ett nafs.Att det ska behövas ett litet österrikiskt företag för att rätta till mjukvarugiganten Microsofts brister är något komiskt men vi kan inte annat än att tacka och ta emot. Med ett FireDTV-T i datorn tillsammans med MCE2005 har man tagit ett par stora steg mot den ultimata HTPC:n som tidigare inte varit möjliga.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsette av Fire/FloppyDTV er i grunnen enkelt, BARE man følger bruksanv. ordentlig.
    FirdDTV er en ekstern boks med kabel til firewire på PC`en.
    FloppyDTV er for montoring i chassis. Enten på ledig plass i front eller du kan ta av "kappa" og montere den inn på en ledig plass over et PCI spor (alt nødvendig materiell og overganger følger med.)
    Du må også ha en Cam for Conax kort når du skal bruke disse.
    Alle kanaler fungerte både på kabel og sattelitt.
    Har 1 stk FireDTV/C (kabelversjon) og 1 stk. FloppyDTV/C og Cam5 kort på lager og skal til Oslo i morgen (torsdag) hvis det er noen det haster for!

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendes Canal+ HD i MPEG4 eller MPEG2 nå.
    Om FireDTV støtter Canal Digital sin MPEG4 sendinger er jo boksen genial.

Own, får du inn Discovery HD og Voom HD også? Disse skal ligge tilgjengelig i fra 1. november.

Klippet i fra Canal Digital:
    Fra 1. november har Canal Digital tre kanaler tilgjengelig i HD (High Definition) format; CANAL+ HD, Discovery HD og Voom HD.
    De nye HD-kanalene Discovery HD og Voom HD er tilgjengelige for Family- og Entertainkunder i en begrenset periode.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror Canal+ HD fortsatt er i Mpeg2, men boksen støtter begge, du trenger en Mpeg4 decoder i PC`en (h264).

DiscH og VoomHD får jeg ikke inn på lista nå, det kan hende antenna er litt ut av posisjon (det blåser no jæ... her om dagen) eller det kan være at disse ligger på noen frekvenser som ikke er i driveren til FireDTV.
    Kan du få tak i disse frekvensene m.m. kan jeg sende dem slik at vi får nye drivere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at jeg så noe diskusjon rundt DVB-S2 støtte?

Jeg mener også å ha lest at DVB-S HD benytter 8-psk modulasjon for å øke båndbredde, støtter vanlig FireDTV/S dette?

Ellers er det jo i stor grad snakk om å detune og dekryptere en MUX og sende dette over firewire, HD og h264 er vel bare snakk om å sende litt forskjellig innhold over samme logiske bærer?

Hvor putter man kortleseren hvis man putter en FloppyDTV i PCI-sporet, og bruker man fremdeles firewire?

Jeg ser på DVB-S som er konvertert til QAM-modulasjon for kabelanlegget slik at jeg må ha en DVB-C mottaker for å se det. Jeg er litt usikker på om jeg da må ha canal digitals accesskort for kabel eller sat :-)

mvh
    Knut

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabel-tv kortet mitt går omhverandre.

FloppyDTV har spor for Cam og lagd "slisse" i "utgangen for Firewire kabelen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Men canal digial cammer er jo ikke å få tak i lengre. Går det da men uoffisielle Conax Cammer? Disse er jo dog ganske dyre som jeg vet. Hadde håpet at man kunne kjøre noe lignende som jeg vet finnes på DVB-S kort hvor man slipper å styre med kort generelt. Støtter ikke dette til vanlig men når man likevel har fullt kort ser jeg ikke så stort moralsk dillemma med det.

En annen ting. Er det noen mulighet i framtiden for twin tunere på dette systemet? Jeg er jo bortskjemt med MCE500 kort og vil jo selvsagt ha kvaliteten et digitalt bilde vil gi meg men vil ikke gi glipp på muligheten til å ta opp en kanal og se på en annen eller ta opp to forskjellige programmer til samme tid. Er jo veldig typisk at det lille jeg ser går samtidig.

For det går vel ikke ann å kombinere ett slikt med et analogt kort i MCE vil jeg tro.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Conax cammer er eneste alternativ med priser fra 600-1100 kroner.

Twin tunere er jo det en må håpe på da, for da burde det jo holde med et abb.kort fra CD.

Alle krever jo bedre bilde, så analoge kort som f.eks. PVR500 med 2 tunere er nok ikke fremtiden.

Alle ønsker seg jo også helt stillegående og små "stue-pc`er. Prøver nå ut Cinet MediaBox (Cinet.no) med størrelsen 22,6 x 17,2 x 4,2cm. Denne passer jo perfekt til FireDTV (og drømmen om twin-tuner).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer seriøst å gå til innkjøp av FireDTV for kabeltv, men er utrolig usikker. Er der noen måte jeg vil ende opp med å gjøre et dårlig kjøp om jeg velger å gå for denne løsningen?

Er det slik at om få mnd sitter jeg igjen med et kort som ikke er brukenes, eller vil dette kortet kunne brukes i lang tid, og gi meg det ypperste av kvalitet framover?

Er der noen grunn til at jeg ikke skal gå over til et slikt kort?

Har i dag en digital tuner fra CD, men kan ikke akkurat si meg fornøyd med kvaliteten på bildet. Vil dette endre seg ved kjøp av FireDTV?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ferdig å sette opp en "Demo" leilighet i Sandefjord i løpet av uken. Bor du ikke for langt unna så kan du jo ta deg en tur å prøve FireDTV/C

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt å få for FireDTV/S sammen med conax cammen(mot Canal Digital Parabol)... hvor kjøper dere dette?... er webshopen til digital-everywhere eneste alternativ?... hvordan er det eventuelt med toll/mva når en får hjem?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mjetry
    Har tenkt å få for FireDTV/S sammen med conax cammen(mot Canal Digital Parabol)... hvor kjøper dere dette?... er webshopen til digital-everywhere eneste alternativ?... hvordan er det eventuelt med toll/mva når en får hjem?
    Hvis du er interessert i å kjøpe dette har jeg en for salg grunnet overgang til kabel. Jeg har brukt denne sammen med conax mot Canal Digital, og det fungerer veldig bra.

legjno

Newcomer hawk@combitel.no sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Hei

Skal ikke skryte på meg noe, men fikke fantastisk resultat med FireDTV tuneren mot sattelitt igår.

Har kjørt med FireDTV/C - kabeltv - med veldig bra bilde en stund.
    Fikk endelig somlet med til å henge opp ei antenne og koble til sattelitt versjonen i går. Installerte drivere etc. og søkt opp kanaler. Fikk inn 213 kanaler (CanalDigital).
    Zappa litt rundt og alle kanaler virket fint. Tenkte så at jeg får prøve Canal+ HD.... Jøss... HD bilde rett inn. Jeg trodde ikke dette kunne være riktig, men så jo at bildet var helt utrolig bra med en dybde uten like.

FireDTV skal jo ha innbygget mottaker for Mpeg2 og 4, og jeg bruker Nvidia decoder så jeg trodde ikke dette skulle gå, er jeg helt på villspor eller ser jeg riktig?
    Får du norsk tekst på sendingene med FireDTV-S?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, på NRK, TV2 osv., men ikke på Discovery etc.

Forklaring står skrevet av en annen på en FireDTV tråd her på forumet.
    Tror det har med å gjøre hvordan teksten sendes (Pid?), og Pid støttes ikke av MCE.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Ja, på NRK, TV2 osv., men ikke på Discovery etc.

Forklaring står skrevet av en annen på en FireDTV tråd her på forumet.
    Tror det har med å gjøre hvordan teksten sendes (Pid?), og Pid støttes ikke av MCE.
    Hei,
    Hvis du bruker Mediaportal istedenfor MCE fungerer teksting på alle kanaler

legjno

Newcomer PiffPaff sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil FloppyDTV med rett CAM passe CD nå?

hei, vil FloppyDTV C eller S med rett CAM passe med CanalDigital nå hvis jeg ikke har gammelt kort. Tenker da på det som er nevnt tidligere med parring av kort og tuner hvis man ikke har abb. på CD m Canal+ og ønsker å bestille dette nå. Noe som vet noe her, eller aller best faktisk har testet dette selv med de nye HD kanalene og ett nytt abb/kort?

Hvis dette virker så er det jo ingen tvil om at jeg må skaffe meg FloppyDTV/C, selv om ikke HD kommer på kabel før til høsten(hvis jeg har forstått det riktig). Per i dag kjører jeg med analoge signaler, noe som ikke akkurat er tilfredsstillende..

Newcomer PiffPaff sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anyone?