AVforums offisielle HTPC: Hvilket kabinett? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg for min del er definitivt interessert i at noen faktisk tar seg bryet med å spekke opp en bra HTPC.
    At en del spesielle ting, som støtte for digital-kort fra Canal Digital må spesialtipasses etterpå skal jeg nok leve med.

Synes generelt at ingen av de opprinnelig foreslåtte kassene ser noe bra ut.
    Dette skal stå i stua hos folk, tenk litt design.

Ettersom varme jo er et stort problem med HTPC'en, så burde jo kjøleribbe være en svært god ide? Er jo ikke akkurat noe ukjent teknikk (ref forsterkere) for å få ledet unna varme.

Synes Vendur kabinettet så langt er det som definitivt ser best ut.
    Så overlater jeg til dere andre å vurdere de mer praktiske aspektene.

TEK

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale HFX mini om det blir HFX. Dette er enklere å montere enn HFX classic, mindre og letter samt tar likevel full ATX, ekstern PSU og 3 kort(pci og pci-e) via risercard.

HFX classic er veldig stort og tungt, samt trangt og kan derfor skape ein god del frustrasjon når ein skal montere opp.

Vær oppmerksom på at HFX mini Bundle som selges ofte kjem med 165watt PSU. Dette kan være litt lite, men fungerer nok greit i det fleste oppsett. Ein bør da gå for AMD X2 3500/3800+ maksimum. Intel Duo anbefales IKKJE til dette kabinettet da overflaten på cpu er mindre, og det blir problemer med kjøling. AMD produserer meir varme, men har større kontaktflate til cpukjøler så det bilr bedre.

Ein kan og få 280watt PSU til dette kabinettet, for eit litt kraftigere oppsett så bør ein satse på denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Zalman HD160 Silver og Zalman 9500AT

Har nettopp kjøpt begge og det jeg opplevde som et problem var at Viften ikke støytter alle hovedkort modeller. Silent som den skal være er forsåvidt rett, men pga at viften ikke støtter mitt NYE Asus kort så gikk den for full speed. Løsningen min ble at jeg byttet ut 4 pins pluggen med en 3 pins og monterte en spenningsregulator mellom. Nå er vifta SILENT :-D.

Hører lesehode støy på min WD2500 disk. Den skal være en forholdsvis stille disk. Opphengene til sunbeam (Microplex Norge AS) fungerer mye bedre, men kan ikke monteres i dette kabinettet. Så kabinett med minst 2 x 5,14" slotter er å vurdere hvis man må ha MEGET stille disker... Disken jobber forsåvidt ikke hele tiden så noe stort problem er det IKKE .

Kabinettet er MEGET bra, angrer ikke et sekund...

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Antec Fusion V2

Noen som har synspunkter på dette kabinettet? Eller har testet det?
    Fordler:
    - Design (min subjektive mening)
    - Relativt rimelig (1599,- med strømforsyning fra komplett)
    - 120mm vifter, burde tilsi stillegående
    - Tar relativt lite plass
    - Inklusiv strømforsyning og relativt bra styrke på denne (430W)

Ulemper:
    - Micro ATX format på hovedkortet
    - Inklusiv strømforsyning (dersom den ikke er stille nok)
    - Lite innvendig plass (eller? Med et Micro ATX kort, vil ikke denne ha relativt mye plass igjen?)
    Annet?

Jeg personlig lurer veldig på hvor stor ulempe Micro ATX er vs. ATX da...

PCB Distribution AB: Antec FUSION Media Center Case - Black - CA-SLK-FUSION-V2-BK (761345-08740-7) Chassin/Nätdelar/Antec

AVforums offisielle HTPC: Hvilket kabinett?-antekfuctionv2black-jpg

AVforums offisielle HTPC: Hvilket kabinett?-antekfuctionv2black-front-jpg

Review:
    Antec Fusion Media Center Case Review

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Micro ATX er kun et problem hvis du har tenkt å hive inn mange ekspansjonskort. F.eks skjermkort + lydkort + et par tunerkort.

Du vil kanskje finne denne interessant: Antec NSK2400 / Fusion Media PC Case | silentpcreview.com

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •