Min HTPC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26

Tråd: Min HTPC

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Har lastet ned media portal og liker det meget bra har et helt likt ditt kabinett, Hvordan har du jort det med LCD displayet, vil vise relativ info og ikke det som er der nå, går det an å få displayet til å vise noe når mediaportal står av uten imon i gang. Jeg må slå av imon for å få mediaportal til å bruke displayet er det et annet alternativ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har oppdatert innmaten, men oppsettet er på mange måter uendret.

Hardware:

Software:
    • Operativsystem: Windows Vista
    • Media front-end: Mediaportal.

-k

*)M-audio har ikke kommet med drivere for Vista for dette kortet, så inntil videre bruker jeg hovedkortets optiske spdif

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor nVidia8500GT? (Istedenfor ATi 2x00 eller 8400/8600)

Spør da jeg vurderer disse kortene opp mot hverandre, og kjenner jeg deg rett er ingenting tillat tilfeldighetene

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Hvorfor nVidia8500GT? (Istedenfor ATi 2x00 eller 8400/8600)

Spør da jeg vurderer disse kortene opp mot hverandre, og kjenner jeg deg rett er ingenting tillat tilfeldighetene
    I dette tilfellet er det faktisk noe av en tilfeldighet.

Jeg vurderte først ATI pga lydmuligheter over HDMI, men kom fram til at de var for dårlige (lydmulighetene altså). Jeg ville ha noe med akselerasjon av HD-DVD.

Jeg har en kontor-PC som er klar for oppdatering av skjermkort.

8500GT var billig og støyfri.

Derfor kjøpte jeg dette for å få HD-DVD avspilling her og nå, med det som mål å erstatte det med det første skjermkortet som gir full HDMI lyd med minimum 7.1 hirez LPCM synkronisert med bilde, og som samtidig har minimum ATI 2600/Nvidia 8600-kvalitet på bilde.

Ut fra det Anandtech sier her:
    AnandTech: HD Video Decode Quality and Performance Summer '07

Og vi diskuterer her:
    http://avforum.no/forum/generell-htp...d-blu-ray.html

Hvor blant annet dette kommer fram:
    Kode:
    Type akselerasjon       | Bitstream  | Inverse   | Motion       | Deblocking |
                            | processing | transform | compensation |            |
    ATI/AMD 2400/2600: h264 |    yes     |    yes    |    yes       |     yes    |
                       VC1  |    yes     |    yes    |    yes       |     yes    |
                       MPEG2|    yes     |    yes    |    yes       |     yes    |
    ATI/AMD 2900:      h264 |     x      |    yes    |    yes       |     yes    |
                       VC1  |     x      |    yes    |    yes       |     yes    |
                       MPEG2|     x      |    yes    |    yes       |     yes    |
    Nvidia 8400/8600:  h264 |    yes     |    yes    |    yes       |     yes    |
                       VC1  |     x      |    yes    |    yes       |     yes    |
                       MPEG2|     x      |    yes    |    yes       |     yes    |
    Nvidia 8800/7-ser: h264 |     x      |     x     |    yes       |     yes    |
                       VC1  |     x      |     x     |    yes       |     yes    |
                       MPEG2|     x      |     ?     |    yes       |     yes    |
    Kode:
    Silicon Optix HD HQV Scores 
                            |Noise     |Video    |Jaggies |Film     |Stadium |Total 
                            |Reduction |Res Loss |        |Res Loss |        |
    AMD Radeon HD 2900 XT   |15        | 20      |  20    | 25      | 10     | 90 
    AMD Radeon HD 2600 XT   |15        | 20      |  20    | 25      | 10     | 90 
    AMD Radeon HD 2600 Pro  |15        | 20      |  20    | 25      | 10     | 90 
    AMD Radeon HD 2400 XT   | 0        | 20      |   0    | 25      | 10     | 55 
    NVIDIA GeForce 8800 GTX |25        | 20      |  20    | 25      | 10     | 100 
    NVIDIA GeForce 8600 GTS |25        | 20      |  20    | 25      | 10     | 100 
    NVIDIA GeForce 8600 GT  |25        | 20      |  20    | 25      | 10     | 100

Ville jeg nok ha valgt et hakk bedre om det var et kort jeg planla å bruke på lang sikt.

-k

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kjapt!
    Hvilket vil du kjøpt i dag?
    (Btw 8500 er ikke på lista....)

Vurderer i utg. punktet selv 2400/2600pro (lavere coreclock enn XT) evt 8400gs/8500/8600-serien. Vil ikke ha noe effektmonster. Er glad i bra bilde, men ingen "må-ha-det-beste"-tilhenger. Tenker og mye pris

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spm om ATI Radeon HD 2600 Pro

Hei, dere.

Jeg er ingen stor datakjenner, men en venn av meg har hjulpet meg å bygge en brukbar pc. Nå har jeg lyst til å oppgradere til et skjermkort med hdmi-utgang. Vi går for et vifteløst alternativ, og vurderer kortet som står i tittelen. Flere her har nevnt det ser jeg, og jeg lurer på om noen vet om det overfører både lyd og bilde. Forstår at en del kort kun klarer bildeoverføringen på grunn av et slags mellomledd som ikke alltid er montert/følger med. Er ikke noe must at det klarer lyd, men en klar fordel. Setter pris på svar.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •