Problemer med lyd fra TV2 Web-tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med lyd fra TV2 Web-tv

Hei!

Når jeg spiller eldre klipp fra TV2 Web-tv får jeg bilde, men ingen lyd. Nyere klipp spiller sånn de skal med lyd. Jeg har Nextgentel, så jeg får de nyere klippene i høyere bitrate (1328 kbps). Er det noen som vet hva slags audio-kodek TV2 Web-tv bruker? Tydeligvis er det forskjell på lydkodek i de gamle 591 kbps-klippene og de nyere 1328 kbps-klippene. Og er det noen andre som har samme problem og vet hva løsningen er?

Bruker et eksternt M-Audio Sonica Theater USB lydkort og har prøvd både digital og analog ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.

Det kan være en annen årsak enn lydkodek til problemet ditt, ettersom vi bruker samme lydkodek på 1328 og 591 kbit-filene.

På 591 kbit-filene har vi pakket inn flere kvaliteter både for lyd og video i samme filen, slik at Windows Media Player skal velge den kvaliteten som passer båndbredden best.

Muligheten for å ha flere lydkvaliteter i samme fil har kommet i de senere utgavene av Windows Media Player. Det er mulig at du kan ha fått noe gamle dekoder-filer inn på pc-en dersom du har installert en codec pack eller noe lignende, og at disse ikke takler flere lydkvaliteter i samme fil.

Uansett anbefaler jeg å prøve å installere Windows Media Player på nytt.

Vennlig hilsen

Tor Erik, TV 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •