Offisiell AVforum HTPC - vær med å bestemme konfigurasjonen! - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 43 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 843
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hardware.no lister følgende:
    BD-brenner:
    LG GBW-H10N BD-brenner, 12x 4068,-

LiteOn LH-2B1S BD-brenner, SATA, 12x 4241,-

Plextor PX-B900A BD-brenner, 8x 5456,-

Sony BWU-100A BD-brenner, PATA, 8x 6376,-

Pioneer BDR-101A BD-brenner, 8x 8876,-

Pioneer BDR-101ABK BD-brenner, 8x 8878,-

HD-DVD brenner:

Toshiba SD-H903A HD-brenner, SATA, 8x 0,-

BD leser:

Pioneer BDC-S02 Combo (DVD + BD-ROM) 0,-

HD-DVD leser:

HP hd100 HD-leser, USB 4395,-

LiteOn HD100 HD-leser, USB 4395,-

I tillegg har man HD-DVD driven til xbox 360 til rundt 2000-

Jeg avventer en HD-DVD/BR combo m dvd-brenng.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ++ Toshiba Hd-dvd Rom , 1493,-

Newcomer Arwenshade sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først av alt heisann til alle her på AV forum! :-D
    (Jeg er superfersk AV Forum bruker og debuterer med dette innlegget...)

Går i disse dager og leter etter den perfekte HTPC boksen, og syntes derfor denne tråden var meget spennende lesning da jeg søkte den opp via google..
    Jeg har scrollet imellom deler av tråden, men ikke hele (puh!) og lurer på om dere har nærmet dere en avgjørelse på hardware til dette prosjektet?

Jeg regner med at jeg uansett kommer til å gå igang med bygging av en HTPC i løpet av noen uker, så jeg kommer trolig til å bruke tips og anbefalinger fra denne tråden til å gjøre mine valg ang. innkjøp av komponenter.
    Hadde derfor satt stor pris på et lite sammendrag av hva hva dere eventuelt har blitt enige om, og eventuelt hvilke valg det fortsatt diskuteres om...

Jeg har generelt god kompetanse med (gammel)Hardware/Windows OS da jeg er utdannet og har jobbet med drifting av Windows nettverk, men det er noen år siden så jeg har ikke fulgt så godt med på utviklingen de siste årene.
    Å kunne oppbyggingen av en IP pakke ned til minste detalj er en ting, men å sette sammen en HTPC er noe helt annet erfarer jeg... :-?
    Det jeg er mest usikker på i denne forbindelse er Lydnivå/Temperatur/Kjøling av hardware og Video/Lyd Formater/kodecs...
    Hva trenger jeg for å kunne spille av alt jeg måtte komme over av formater??

Det jeg ønsker er å sette sammen så kraftig som mulig HTPC uten at det går for mye utover støynivå..

-Arw

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder generelle tips om codecs osv så kan Mastiff sin HTPC guide fortsatt være en grei lesning med tanke på stabilitet osv i hvertfall. Du finner den på HW.no/guider

Der står det mye forklart selv om ikke alt er like gjeldende i dag, men greit lesing. FFDshow står det mye om det kan du jo vurdere etter å ha lest det, jeg brukjer FFDShow sammen med GUIet Mediaportal som jeg syntes fungerer strålende. Når det kommer til HW sammensetning så står det vel mye i tråden om dette.

Mobile CPU (hvis du ikke må ha de kraftigste), 2,5" disker hvis du vil ha det stille, 3,5" hvis du vil ha mye plass. Jeg har selv 3,5" disker og syntes det støyer for mye og vurderer å gå over til flash minne eller 2,5" eller mindre HDD til OS og heller ha nettverkslagring, da skal boksen bli tilnærmet lydløs...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Når det gjelder generelle tips om codecs osv så kan Mastiff sin HTPC guide fortsatt være en grei lesning med tanke på stabilitet osv i hvertfall. Du finner den på HW.no/guider
    Nja, vil MYE heller anbefale tilsvarende guide på AVSForum. Mastiff sin guide er i dag rimelig utdatert, lenker til en foreldet versjon av ffdshow og anbefaler fremdeles enkeltkjerneprosessorer. Tar du i bruk guiden på AVSForum får du utnyttet flerkjerneprosessoren din bedre, samt at algoritmene som beskrives der er mer effektive, mao. får en lavere prosessorbruk på samme jobb.

Sist men ikke minst synes jeg bildet ble kraftig forbedret ved AVSForum-guiden.

Mobile CPU (hvis du ikke må ha de kraftigste), 2,5" disker hvis du vil ha det stille, 3,5" hvis du vil ha mye plass. Jeg har selv 3,5" disker og syntes det støyer for mye og vurderer å gå over til flash minne eller 2,5" eller mindre HDD til OS og heller ha nettverkslagring, da skal boksen bli tilnærmet lydløs...
    En vifteløs media-PC med flashdisk og nettverkslagring begynner å bli en fjern drøm som kommer stadig nærmere... Tilgjengeligheten på SSD og pris på vifteløse kabinetter er fremdeles det største hinderet.

Newcomer Prowler sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klarer ikke vente lenger..

Hei,

Jeg er noen strakser unna å sende denne bestillingen. Jeg må bare begynne, og etter hva jeg tror, så er dette uansett et godt grunnlag for hva som måtte bli resultatet. Jeg får heller ta litt kost å bytte de komponenter som absolutt bør byttes ut når den tid kommer.

Dette blir ikke helt lydløst (ca 14-15dB)+ HDD støy, men jeg er mest spent på viftene i kabinettet. CPU vifta kan jeg kanskje ekskludere ved at den passivt blir kjølet av kabinettviftene. (ser det er mulig for en over cpu i chassi også)

Er det noe jeg absolutt ikke burde kjøpt av det jeg har satt opp her, så hører jeg gjerne på argumenter. (helst med tilgjengelig HW i dag)

OS blir i starten Vista Home Premium med Nvidias Pure Video.
    TV kort venter jeg litt med foreløpig. De mulighetene har jeg i dreamboks'n.

Asus GeForce 8600GT 256MB GDDR3 Silent, PCI-Express, Tv-Out/2xDVI-I/HDTV/HDCP
    335649 ABIT IP35 PRO, P35, Socket-775, ATX, Silent Otes2, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16
    321028 Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology
    322633 Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte
    327778 Logitech diNovo Edge Norsk trådløst keyboard
    313804 NorthQ 4775-500S, ATX 500W Silent, 140mm Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, SLI, 20/24pin
    327072 Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA Black OEM
    327715 Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM
    300720 Serial ATA cable 50 cm vinklet SATA/SATA2 (for 1 harddisk)
    312473 Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 478/775/754/939/940
    319261 Zalman HD 160 Sort, Kortleser, VFD & Fjernkontroll, Aluminium (Uten PSU)

sum ca 13 000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!! Er denne tråden lagt helt død??
    Vinteren nærmer seg og begynner å bli litt sugen på htpc!
    Håper det skjer noe mer snart!!:-D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...vi skal vel egentlig være glad for at vi ikke gikk for løsningen med DVD-brenner i påvente av Blu-ray eller HD-DVD, for FREMDELES er det altså ikke noen gode løsningen tilgjengelig på HTPC-fronten.

Forutsetningene for å sette sammen en fungerende løsning står videre og faller på muligheten til å sende de nye HD-lydformatene, da enten som ferdig prosessert LPCM eller råsignal for dekoding i receiver/prosessor. Dette er heller ikke mulig med dagens utvalg av komponenter. Problemet er manglende HDMI 1.3-støtte, og dermed hindres skikkelig støtte. Mulig det lar seg gjøre å prosessere HD-lyden, men ingen av de lydkortene jeg har klart å spore opp ser ut til å nevne dette som argument, og da spørs det... Uansett blir en da avhengig av kvaliteten på lydkortets prosesseringsdel, og for å være helt ærlig stoler jeg nok mer på en skikkelig receiver/prosessor til å ta for seg denne jobben enn et PC-lydkort. Det er helt klart å foretrekke at HDMI 1.3 støttes...

PC-industrien ligger altså utrolig langt etter brunevareindustrien denne gangen, tydelig at bransjen har snakket sammen denne gangen...

Projektorer er for øvrig ikke lagt dødt, men vi ser ingen poeng med å sette sammen en offisiell AVforum-HTPC som ikke en gang kan spille av Blu-ray eller HD-DVD på en skikkelig måte, det blir bare for dumt å punge ut 15-20.000 for.

Hvis noen har noen gode nyheten mht det overstående, be my guest!

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som et venteprodukt så kan vi vel faktisk anbefale Playstation 3. Den har faktisk mange av egenskapene vi er ute etter, hvis vi ser bort fra muligheten til å ta opp programmer eller dekode digitalTV.
    Den har full Blu-ray støtte, HDMI1.3 (mangler en firmwareoppdatering for DTS-MA, men det kommer), gode muligheter for streaming av musikk, film og bilder samt en åpenbart god spillplattform. Laveste pris er vel så langt 3995,- noe som ikke er allverden når man får nesten en komplett "HTPC"..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Som et venteprodukt så kan vi vel faktisk anbefale Playstation 3. Den har faktisk mange av egenskapene vi er ute etter, hvis vi ser bort fra muligheten til å ta opp programmer eller dekode digitalTV.
    Den har full Blu-ray støtte, HDMI1.3 (mangler en firmwareoppdatering for DTS-MA, men det kommer), gode muligheter for streaming av musikk, film og bilder samt en åpenbart god spillplattform. Laveste pris er vel så langt 3995,- noe som ikke er allverden når man får nesten en komplett "HTPC"..
    TU.no - – PS3 får TV-tuner - Teknisk Ukeblad :-D

PS3 får TV-tuner og opptaker - nyhet på Gamer.no

Newcomer Moppen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...vi skal vel egentlig være glad for at vi ikke gikk for løsningen med DVD-brenner i påvente av Blu-ray eller HD-DVD, for FREMDELES er det altså ikke noen gode løsningen tilgjengelig på HTPC-fronten.

Forutsetningene for å sette sammen en fungerende løsning står videre og faller på muligheten til å sende de nye HD-lydformatene, da enten som ferdig prosessert LPCM eller råsignal for dekoding i receiver/prosessor. Dette er heller ikke mulig med dagens utvalg av komponenter. Problemet er manglende HDMI 1.3-støtte, og dermed hindres skikkelig støtte. Mulig det lar seg gjøre å prosessere HD-lyden, men ingen av de lydkortene jeg har klart å spore opp ser ut til å nevne dette som argument, og da spørs det... Uansett blir en da avhengig av kvaliteten på lydkortets prosesseringsdel, og for å være helt ærlig stoler jeg nok mer på en skikkelig receiver/prosessor til å ta for seg denne jobben enn et PC-lydkort. Det er helt klart å foretrekke at HDMI 1.3 støttes...

PC-industrien ligger altså utrolig langt etter brunevareindustrien denne gangen, tydelig at bransjen har snakket sammen denne gangen...

Projektorer er for øvrig ikke lagt dødt, men vi ser ingen poeng med å sette sammen en offisiell AVforum-HTPC som ikke en gang kan spille av Blu-ray eller HD-DVD på en skikkelig måte, det blir bare for dumt å punge ut 15-20.000 for.

Hvis noen har noen gode nyheten mht det overstående, be my guest!
    Ser det at alle skjerm kort som har Hdmi utgang har ingang for Spdif på selve skjerm kortet. Om det støtter HD audio det har jeg ikke testet men vanlig lyd sklir rett igjenom og ut på tv med hdmi kabel.

Ett alternativt lydkort som har fått mye skryt ute på nettet er Asus sitt Xonar D2 kort.
    Dette har både Realtime Dts prossesing og HD audio.

kjapp titt over kortet.
    VR-Zone]VR-Zone : Technology Beats - ASUS Xonar D2 Live Demo @ Computex : Technology Beats - ASUS Xonar D2 Live Demo @ Computex

En dyper test av kortet.
    bit-tech.net | Asus Xonar D2 - Asus Xonar D2

Har ikke fått tid enda til og teste dette noe dypere selv enda, så kan ikke si noe hvordan det er.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...ser greit nok ut det, men mangler jo støtte for LPCM eller streaming av råsignalet på et DD True HD eller DTS MA-signal.

Vi får bare vente i spenning, for HTPCen, gitt at den er tilstrekkelig spekket, er jo en glimrende enhet for avspilling av alt fra musikk, filmer lagret på harddisken, enten på selve PCen eller streamet fra en NAS-enhet, spilling, surfing osv osv. Det er imidlertid etter mitt syn et helt klart minimum at PCen også støtter avspilling fullt ut av Blu-ray og HD-DVD, hvis ikke må en inn med enda en boks for å ta seg av dette, og da faller mye av vitsen bort. Poenget er jo at HTPCen skal ta seg av alt du måtte ha behov for!

For øvrig er jo HD-DVDer i det minste ikke umulig å få tak i, spesielt til bærbare PCer, så det dukker nok opp som vanlige drev. Jeg ville nok imidlertid satt pris på Blu-ray enten i tillegg eller alene for å være ærlig. Ikke for å starte noen formatkrig her, men Blu-ray har jo definitivt flere titler pr. dato...

Så snart vi har drevet på plass gjenstår egentlig "bare" lyden, og en kan jo spørre seg hvor mye vekt en skal legge på, men jeg vil personlig aldri i livet legge 15-20.000 på bordet for en løsning som avgir dårligere lyd enn en HD-DVD til 2500...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Uansett blir en da avhengig av kvaliteten på lydkortets prosesseringsdel, og for å være helt ærlig stoler jeg nok mer på en skikkelig receiver/prosessor til å ta for seg denne jobben enn et PC-lydkort. Det er helt klart å foretrekke at HDMI 1.3 støttes... !
    Jeg ser litt annerledes på dette. Jeg mener at dekoding av hirez surroundformater helt klart er en software-oppgave. Dermed trenger jeg ikke å stole på lydkortet, idealet er uansett å benytte seg av skjermkortet til å streame "dum" LPCM direkte til "dum" surroundreceiver.

Og jeg kan da enkelt gjøre alt av snasen romkorreksjon i PC der den bør gjøres.

Det gir også mulighet for teoretisk ideell audio/video sync uten reclock eller andre krøkkeløsninger.

-k

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om vi kanskje kan få uventet hjelp fra en gammel traver når det gjelder HD-klar HTPC :-)

Gode gamle Mastiff har kommet ut av MediaSUV'en sin og er klar til neste htpc-oppgradering.

Klippet fra Hw.no:
    ...For det er jo faktisk to og et halvt år siden jeg satte sammen min forrige kino-PC, og det er noe i retning av rekord uten oppgraderinger. Altså er tiden snart (vel, alt er relativt, jeg forhaster meg neppe...) inne for ”Mastiff bygger HD-PC”. Altså sier jeg takk for nå, og på gjensyn istedenfor adjø.

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig har jeg bestilt følgende "mens vi venter" - komponenter:

TOSHIBA HD-DVD ROM (SD-H802A) 734,-

INTEL CORE 2 DUO E6750 2.66G 4MB 1 360,-

ABIT IP35 PRO, P35, Socket-775, ATX, (IP35 PRO) 1 355,-

ASUS GF8500GT PCI-Express 512Mb DDR2 128Bit DVI-I DX10 627,-

KINGSTON Valueram 2GB DDR2-800 PC2-6400 Low-Latency CL4 851,-

LGA775RM Thermalright adaptersett, XP90 og XP120 1 49,00 49,00

Dette burde gi utålmodige meg HD-DVD med full GPU-basert akselerering av h264 og endel mer cpu-kraft enn min nåværende p4 2.8GHz.

Det er min fulle intensjon å bytte ut HD-DVD-rom med en HD-DVD/BluRay combo når disse dipper under 1000,- og å bytte ut skjermkortet snarlig med noe kraftigere, når kort med full HDMI-audio synkronisert med video kommer.

Forhåpentligvis er resten av komponentene såpass framtidsrettet at dette blir en enkel og rimelig swap. Så lenge GPU tar over mer og mer så regner jeg med at CPU-kraft blir mindre kritisk framover.

Endelig har jeg fått bilde på digitalt bakkenett (men venter spent på en DirectShow AAC-HE lyd-dekoder), og jeg regner med å oppgradere fra XP til Vista med MediaPortal ifbm hardware-oppgraderingen, uten at jeg forventer noen store gevinster på det. Siden jeg nå endelig får hovedkort med firewire så ser plutselig DVB-S/DVB-C/DVB-T kortene fra FireDVT med kortleser for betalingskanaler mer interessant ut. Det blir vel noen sene kvelder...

http://avforum.no/forum/htpc-tilbeho...analer-hd.html

For min nåværende HTPC-løsning, se signatur.

-k

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Forøvrig har jeg bestilt følgende "mens vi venter" - komponenter:

TOSHIBA HD-DVD ROM (SD-H802A) 734,-

INTEL CORE 2 DUO E6750 2.66G 4MB 1 360,-

ABIT IP35 PRO, P35, Socket-775, ATX, (IP35 PRO) 1 355,-

ASUS GF8500GT PCI-Express 512Mb DDR2 128Bit DVI-I DX10 627,-

KINGSTON Valueram 2GB DDR2-800 PC2-6400 Low-Latency CL4 851,-

LGA775RM Thermalright adaptersett, XP90 og XP120 1 49,00 49,00

Dette burde gi utålmodige meg HD-DVD med full GPU-basert akselerering av h264 og endel mer cpu-kraft enn min nåværende p4 2.8GHz.

Det er min fulle intensjon å bytte ut HD-DVD-rom med en HD-DVD/BluRay combo når disse dipper under 1000,- og å bytte ut skjermkortet snarlig med noe kraftigere, når kort med full HDMI-audio synkronisert med video kommer.

Forhåpentligvis er resten av komponentene såpass framtidsrettet at dette blir en enkel og rimelig swap. Så lenge GPU tar over mer og mer så regner jeg med at CPU-kraft blir mindre kritisk framover.

Endelig har jeg fått bilde på digitalt bakkenett (men venter spent på en DirectShow AAC-HE lyd-dekoder), og jeg regner med å oppgradere fra XP til Vista med MediaPortal ifbm hardware-oppgraderingen, uten at jeg forventer noen store gevinster på det. Siden jeg nå endelig får hovedkort med firewire så ser plutselig DVB-S/DVB-C/DVB-T kortene fra FireDVT med kortleser for betalingskanaler mer interessant ut. Det blir vel noen sene kvelder...

http://avforum.no/forum/htpc-tilbeho...analer-hd.html

For min nåværende HTPC-løsning, se signatur.

-k
    Spennende handleliste dette. Hvor får du hd-dvd drev så billig? Vil forresten anbefale deg å gå for en quadcore cpu. Du får q6600 for 1995 nå. Har den selv og det ligger et nytt script på avsforum som trenger en quad for å funke. Bildet får et skikkelig løft kontra seesaw 2.5 scriptet.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Spennende handleliste dette. Hvor får du hd-dvd drev så billig?
    Hardware.no - Prisguide - DVD/optiske enheter - Toshiba SD-H802A

Prisguide.no kan på det sterkeste anbefales til all type HW-innkjøp..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Hardware.no - Prisguide - DVD/optiske enheter - Toshiba SD-H802A

Prisguide.no kan på det sterkeste anbefales til all type HW-innkjøp..
    Jeg er enig i din anbefaling, men ingen av butikkene nevnt på hw.no med dette drevet hadde det på lager når jeg sjekka i går.

AMENTIO / Velkommen har dette drevet hvis du klikker deg inn på butikken deres.

Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Spennende handleliste dette. Hvor får du hd-dvd drev så billig? Vil forresten anbefale deg å gå for en quadcore cpu. Du får q6600 for 1995 nå. Har den selv og det ligger et nytt script på avsforum som trenger en quad for å funke. Bildet får et skikkelig løft kontra seesaw 2.5 scriptet.
    Jeg har quad-core på jobb og er skeptisk. Både fordi jeg ønsker å bruke GPU dekoding (og dermed kan ikke cpu brukes til postprosessering), fordi skalering/post prosessering visstnok har fått et voldsomt løft i siste generasjon GPU, og fordi jeg tror at antall sanntids HTPC-type applikasjoner som utnytter >2 kjerner fremdeles er lite (selv om det teknisk sett ligger veldig godt til rette for at de kunne ha gjort det).

Hvis det skjer noe stort i løpet av 1-2 år så mener jeg at resten av innkjøpet mitt er såpass fleksibelt at jeg kan putte inn en C2quad med mye mer ytelse enn QC6600 når dette evt blir lønnsomt.

Jeg synes det er interessant at ingen påtalte et såpass "lowend" skjermkort. Eller at det ikke blir ATI vs Nvidia-krig, som det ofte blir. Jeg bruker normalt å pendle mellom ATI og Nvidia annenhver gang, og denne gangen hadde jeg virkelig lyst til at 2400/2600 skulle bli mitt valg. De hadde alle forutsetninger men rapportene om lyd-delen er skuffende. Derfor går jeg for noe billig og enkelt, og håper på å få GPU med HDMI LPCM ut innen et år.

-k

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ører en quadcore klokket til 3.2 nå og 2 gog 6400 ram.
    Skjermkort er et ati 2600 xt kort. Funker fint men det er ikke god nok ytelse i spill så skjermkortet blir nok byttet ut kjapt.

Du må teste ut det nye scriptet på avsforum...

Side 41 av 43 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •