Offisiell AVforum HTPC - vær med å bestemme konfigurasjonen! - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 43 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 843
    Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for svar folkens! Måtte bare lufte hodet mitt litt.

Newcomer Moppen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Titte litt på denne jeg og

Pluss med denne er
    Touchscreen på display
    Bedre fjernkontroll en hd160
    Samme gode lufting og kjøling som HD160 har

Mindre bra
    ingen gumi oppheng men kan gå vist en passer på og bruke silent/noice guard disker.
    Du må ha ut hele cdromen og hardisk feste vist du skal ha in en disk til eller bytte.
    Kan bli et problem nå du har limt på front dekslet til cdromen.

Bare så det er sagt.
    Prøve ikke være negativ til alle forsalg prøver bare kommer med ting som er lurt og tenke på.

Som sagt ser mange av desse daglig.
    Vill bare at dere ungår mange av de feller som er med mange HTPC kabinetter har

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode momenter. Hva med HD135 da?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye enig med du, Tiger!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er prisen på det Zalman-kabinettet da? Ser svineaktig dyrt ut....

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk ikke sett in real life enda.

Men det jeg ser på bilderne er det mangler gummioppgeng
    Ser ut til og ha nesten lik lufting i kabinettet som de andre, spesilet at du kan få psu til og trekk luften uten ifra isteden for den varme luften som er inni kabinettet. stor pluss.

Det som jeg er litt i tvil på er de store åpne sidene. kan medføre noe lyd kommer ut der isteden for bak.
    Og at det mangler vifter som trekke ut luft der bak.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns HD135 kabinettet har en bra balanse. Ikke for fancy og ikke for kjedelig. Men det er jo subjektivt.

Nå aner jeg ikke hvordan man skal komme i mål med denne tråden, men en eller annen plass i prosessen må man parkere enkelte valg. Og når det er gjort, så vil utvalget av enkelte andre komponenter begrenses pga. kompatibilitet.

Forslag til designfrys:

1. Velg kabinett
    2. Velg CPU
    3. Velg hovedkort
    4. Velg minnebrikker
    5. Velg skjermkort

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Meget lækkert

Har du noe review sider om der noe det er noe bilder fra insiden.
    Noe som vet hva slags hardware som sitter i?

Får litt beskø her
    De har med vin osv som de prøver trylle i meg.

Skal prøve lage og facit med punkter som er viktig og tenke på av valg av kabinett.

Det vill alltid ver et eller annet som ikke er helt 100% bra med noe må en ta til takke med

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Syns HD135 kabinettet har en bra balanse. Ikke for fancy og ikke for kjedelig. Men det er jo subjektivt.

Nå aner jeg ikke hvordan man skal komme i mål med denne tråden, men en eller annen plass i prosessen må man parkere enkelte valg. Og når det er gjort, så vil utvalget av enkelte andre komponenter begrenses pga. kompatibilitet.

Forslag til designfrys:

1. Velg kabinett
    2. Velg CPU
    3. Velg hovedkort
    4. Velg minnebrikker
    5. Velg skjermkort
    Ja vi er nødt til å bli enige om noe felles ellers kan det bli en lang tråd (noe det allerede er blitt:-D )

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Enig i at vi snart bør fatte noen avgjørelser, og kabinett kan vi faktisk ta en avgjørelse rundt snarlig, men må da hensynta nødvendig plass til skjermkort og CPU-kjøler, der jeg nok tror at vi må ta høyde for et relativt heftig skjermkort basert på de krav tydeligvis x264 og HD-DVD / BluRay stiller til GPU og CPU...

Jeg synes også Zalman begynner å set ut til å ha opp til flere interessante alternativ, både fordi vi jo vet hva de står for på kjøling og ikke minst fordi det later til at et par troverdige stemmer her i tråden har positiv erfaring med kabinettet. HD135 er jeg enig i at ser spennende ut, spørsmålet er hva pris er og om Komplett kan ta det inn... Dette kan jeg forhøre meg om med Komplett, men da må vi først ta en real vurdering på om dette er noe vi kan få for, basert gjerne litt på erfaring med HD160, antar at dette er relativt identisk internt...? Jeg har ingen problemer med å ta en avgjørelse rundt dette relativt snarlig, hva sier folk? Jeg hører med Komplett på pris og tilgang på HD135, jeg, det er jo både lekkert og ser ut til å ta svært godt hensyn til effektiv kjøling samtidig. Her må uansett de mer erfarne inn og gjøre ytterligere vurdering! HD160 er jo også flott, men 2500 bare for kabinettet synes jeg blir litt i overkant kostbart, spesielt hvis vi får nesten det samme i HD135 samt en lavere profil.

Spørsmålet er jo om støynivået øker vesentlig ved å gå fra 16 til 13,5 cm høyde og dermed ha en hel del mindre luft...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en pris på zalman hd135.. Noe drøy pris kanskje...!?

NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    zalman hd135 kan da ikke være veldig aktuelt siden det har midtstilt drev?

Den har samme svakheten som Silverstone LC16M. Det blir rett og slett ikke plass til kraftig skjermkort.

Vi må nok gå for et kabinett med sidestilt drev. Slik som dette:

Komplett.no - Silverstone SST-LC17 HTPC, Sølv (Uten PSU)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    HD160 er jo også flott, men 2500 bare for kabinettet synes jeg blir litt i overkant kostbart, spesielt hvis vi får nesten det samme i HD135 samt en lavere profil.

Spørsmålet er jo om støynivået øker vesentlig ved å gå fra 16 til 13,5 cm høyde og dermed ha en hel del mindre luft...
    Størrelse på kabinettet betyr at man ikke er begrenset på muligheter senere. Individuelt sett er det mulig at folk hiver i flere disker, evt vannkjøling, evt støydemping osv, så jeg ville hatt "en bil der man kan bygge ut motoren" for å si det slik.

Viktigst av alt er at man får plass til skjermkortet, samt at man får plass til forskjellige løsninger som angår kjøling/støy.

(at det ser bra ut blir bare en bonus for min del. Indre kvaliteter er det viktigste)

DrE

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes personlig at designet på Zalman HD135 var utrolig lekkert... HD160 var også lekkert design på, men 16 cm høyde er jo mer enn selv de største Silverstonene... Ser jo ut til at det er godt med plass til skjermkort også, ser ut til at dette f.eks. passer fint? Komplett.no - HIS Radeon X1950PRO 256MB GDDR3, IcQ3, PCI-Express, ViVo, 2xDVI/Tv-Out/HDCP.

Ser samtidig poenget med å ha godt med plass til det ene og andre, og ettersom pris på HD135 og HD160 er om lag den samme er kanskje HD160 allikevel det mest fornuftige valget?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hd135 ser helt klart best ut ja. Ingen tvil om det. Jeg for min del kan spare meg for volumknappen på htpcen, og jo mere "high-end" cd-spiller den ser ut, jo bedre. (min personlige mening såklart)

Men, det sagt, så synes jeg fortsatt det innvendige veier tyngst, så hvis vi trenger plassen i 160, gå for noe lignende. Hvis ikke vi trenger plassen, ja da er jo HD135 et smykke i forhold, og Zalman påstår jo at de har bevart mye av egenskapene innvendig.

Jeg har litt sansen for at de har snudd strømforsyningen slik at den trekker frisk luft fra siden av kabinettet. Dette har dog mulige negative konsekvenser også. For det første minsker utskiftingen av luft internt i kabinettet, for det andre har mange ikke ledig plass på siden av kabinettet slik at tilgang på luft blir liten akkurat der.

Dog#2, begge de overnevnte "negative egenskaper" kan også ha positive egenskaper en annen plass. Har man et rack er det som regel lite kabler og ting på siden av et kabinett, slik at da psuet får fri tilgang til luft i romtemperatur. En annen egenskap som er positiv ved at psu trekker luft INN i kabinettet er støv, ved overtrykk i kabinettet fører det til at støv ikke dras inn i føyninger mellom kabinettveggen, men gjennom vifteinntaket. Det gjør at man kan kontrollere støvmenden i kabinettet. (forutsatt at man setter filter på inntaket selvfølgelig)

DrE

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en test av HD135. Synes problemene der er overkommelige.

techPowerUp! Review :: Zalman HD135 HTPC Case :: Page 1 / 6

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moppen
    SLI trenger 2 helt like nvidia kort for at det skal gå.
    7000 serien skal støtte sli hele gjengen, på de gamle er det 6600gt og oppover som støtter sli.

Crossfire trenger et ati master kort oftes så merkes de med crossfire i varenr.
    Det andre kortet trenger ikke vere likt... men en fordel at de er nermest likt Mhz på gpu og ram.
    Du trenger ikke to like kort. F.eks. kan du kjøre 7900GT og 7900GTX eller 7600GS eller 7600GT -- eller Asus 7600Gt og MSI 7600GT osv. I starten var det krav om like kort, men har lenge ikke vært det. Det er heller ikke krav som samme minnemengde eller hastigheter altså. Man kan imidlertid ikke kjøre f.eks. 7950GT og 7900GTX eller 7600GT og 7900GT. Men det er altså en del kombinasjoner som ikke trenger like kort.

Ikke alle Crossfire-konfigurasjoner trenger Crossfire Edition-kort. F.eks. kan man kjøre alle X1300-serie og X1600-serie uten CF Ed.-kort. Videre kan man også benytte 1900GT uten CF Ed.-kort. Med ATI trenger man samme grafikkprosessor, men det kan også her være forskjeller på minne og andre hastigheter. F.eks. kan man kjøre X1650Pro med DDR2-800MHz og X1650Pro med DDR3-1400MHz sammen.

Skal sies at jeg ser SVÆRT liten hensikt med å kjøre trengere kort i SLI/Crossfire. Man er da gjerne bedre tjent med et enkelt vanlig kort...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda et alternativ: 3RSYSTEM

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget pent dette Zalman kabinettet ja. Er det stort nok mon tro?

Et optisk drev er 17.5 cm langt. Komplett.no - NEC DVD-brenner AD-7173 IDE Black OEM Duallayer,LabelFlash,Multirecorder(Ram)

Skjermkortet må plasseres i bakkant av denne. Skjermkort i vår preferansegruppe er vel litt for store?

X1950PRO 256 = 242mm

7800GTX 512 = 230mm

7800GTX 256 = 230mm

6800 Ultra = 220mm

X1800XT = 230mm

X1800XL = 230mm

X1600XT = 170mm

Kabinettet har ytre mål på: 435mm X 425mm X 135mm (L*W*H) Inni er det enda mindre. I tillegg kommer strømkontakter til både skjermkort og drev.

Jeg tør påstå at det rett og slett ikke er plass.

Er det enighet om dette eller er jeg på viddene nå?

Side 15 av 43 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •