Offisiell AVforum HTPC - vær med å bestemme konfigurasjonen! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 43 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 843
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Striky, aha. Vet du om noe sted der man kan laste ned en testtrailer i det formatet?
    Skal være en del her. Registrering kreves! Har lastet mye HD materiale fra denne siden tidligere.

BiT-HDTV

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    MPEG2-TS er ikke det som er ufordringen Fremtidens codec for HD-video er x264, og denne er ekstremt mye mer krevende enn MPEG2. Dvs at dataene er komprimert hardere/tettere, så det kreves mer prosessorkraft for å dekode og vise disse i realtime.

De færreste prosessorene i dag klarer å dekode x264 med ekstrem bitrate uten problemer (alene). Med avlasting gjennom hardware-aksellerasjon i skjermkortet, går det fint.

Sjekk sammenligningen på denne siden:

NVIDIA PureVideo HD with HD-DVD Quick Shot
    Dette er jo et aldri så lite skudd i baugen for hele HTPCen vår da, ettersom et krystallklart kriterie må være at den takler HD-DVD / BluRay der x264 garantert vil bli benyttet. Vi må altså skaffe til veie flere litt tyngre bitrate HD-fil, evt. en HD-DVD med x264 kodet materiale for å virkelig få testet PCen. Ikke minst må vi ha høyde for dette i hardwaren, og som artikkelen tydelig understreker er det behov for en skikkelig GPU, selv om de jo faktisk ikke nevner hvilke nVidia chip de benytter...

Samtidig kan jo Ati være bedre på dette området for alt vi vet.

Dette må vi uansett finne ut mer rundt, og ikke minst forsøke å skaffe til veie de testfilene som her benyttes eller lignende.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Har ikke plass til den Zalman kjøleren vi vurderer står det her da... Ellers var kabinettet greit nok det, men det er vel ikke å få tak i hos Komplett, og det spørs vel om de er interessert i å kjøpe inn et kabinett for dette caset, spesielt ettersom de som oftest må kjøpes i container fra Kina.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående skjermkort med eller uten vifter.

Jeg ville absolutt styrt unna skjermkort med vifte basert på egne erfaringer

1. Skjemrkortvifter bråker som regel mer enn en strategisk plassert kabinettvifte som kan blåse luft over kortet.

2. Så vidt jeg vet er det ikke mulig å kontrollere skjermkortvifter med Speedfan eller lignende.

3. Skjermkortvifter er skrøpelige. Jeg har hatt to skjermkort nå der viftene har gått til ******* ved normal bruk. Ingen triviell sak å bytte de.

4. Skjermkort som kaster ut lufta bak må støvsuges regelmessig (minst en gang i året) for å ikke gå tett.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Moppen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Med tanke på kjøling, viftestøy, antall vifter osv så se vedlagt bilde:
    Et veldig godt eksempel på at cpukjølernen leder varmen ut av kabinettet med god ytelse. Med denne kjøleren tviler jeg på at det er nødvendig med egne vifter i bakkant. Jo færre støykilder jo bedre.

Da finner jeg det hensiktsmessig å velge komponenter som gjør at vi ikke trenger andre. Denne cpu-kjøleren på bildet er fra Zalman og er stor. Trenger da et stort kabinett.

Håper jeg gjorde meg forstått her folkens.
    Endelig noen som ser ting slik det skal være ikke bare design

Som sagt før jeg jobber med desse zalman kabinetten og andre dagligen.

Tro meg, plassering, støy reduksjon og god kjøling står i høysete på dette zalman kabinettet.

Her passer alt av komponenter så lenge du ikke bruker de vga korten som har passive kjøler som stikker ut fra kortet og lager kort høyere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fulltower

folkens, det er forskjell på en stuepc som skal sende divx signaler til tv/prosjektor og en HTPC som skal sende seriøse signaler. Jeg mener det vil være en STOR fordel om vi slutte og konsentrere oss om "HTPC-kabinetter" som er små og vanskelig å få til gode kjøleløsninger i og heller konsentrerte oss om gode FULLTOWER-løsninger.

Snakker av egen erfaring her. Angrer som en hund på at jeg kjøpte HTPC-kabbis. Varmt og lite er det det er...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liwet
    Angående skjermkort med eller uten vifter.

Jeg ville absolutt styrt unna skjermkort med vifte basert på egne erfaringer

1. Skjemrkortvifter bråker som regel mer enn en strategisk plassert kabinettvifte som kan blåse luft over kortet.

2. Så vidt jeg vet er det ikke mulig å kontrollere skjermkortvifter med Speedfan eller lignende.

3. Skjermkortvifter er skrøpelige. Jeg har hatt to skjermkort nå der viftene har gått til ******* ved normal bruk. Ingen triviell sak å bytte de.

4. Skjermkort som kaster ut lufta bak må støvsuges regelmessig (minst en gang i året) for å ikke gå tett.
    1. vist vi snakker vanlige kabinetter ja. i htpc kabinetter meget vanskelig og finne vga kort som ha slik løsning. vet om 2 kort som har slik løsninger men går dessvere i høyden slik du ikke får lukket top deksle.

2. Alle ati og nvidia kort nå tildags regulere vifte nivå etter temptratur når driver er langt in i windows. det vill si jo laver temp jo laver støy. som tar oss tilbake til valg av riktig kabinett.

3+4 krever velike hold ja, 1 gang i året? minst 4 ganger ville jeg sagt. spesielt vist du har vegg til vegg teppe i kino/stua.
    At de går i stykker er pga av at støv og fett/fukt legge seg på bladerne og til slut brenner opp, seint men sikkert.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop

Knall fint kabinett, sikle sikle.:-D

Dessver må jeg knuse dine drømer.
    Håpløs kjøling i dette. Passive løsninger er totalt no no
    Vist du ikke velger celeron og onboard vga da.
    Ikke gummi oppheng på noe.
    Ingen muligheter for flere disker.
    Meget knotette motering av cdrom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med en barbone-løsning fra feks shuttle?

ta en titt på denne:

Shuttle SD37P2 Barebone, sort, Intel 975X, 775, 2XPCI-E, SATA, LAN, 400W PSU

Komplett.no - Shuttle SD37P2 Barebone, sort, Intel 975X, 775, 2XPCI-E, SATA, LAN, 400W PSU

Fordelen med shuttle ol. er (blant annet) at den er relativt mobil, slik at man feks enkelt kan ta den med seg til venner/hytta (eller hva det måtte være) og bruke den der også.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Autopsy
    hva med en barbone-løsning fra feks shuttle?

ta en titt på denne:

Shuttle SD37P2 Barebone, sort, Intel 975X, 775, 2XPCI-E, SATA, LAN, 400W PSU

Komplett.no - Shuttle SD37P2 Barebone, sort, Intel 975X, 775, 2XPCI-E, SATA, LAN, 400W PSU

Fordelen med shuttle ol. er (blant annet) at den er relativt mobil, slik at man feks enkelt kan ta den med seg til venner/hytta (eller hva det måtte være) og bruke den der også.
    Da blir begrensingen skjerm kort. få kort som passer.
    Og vist en skal ha tvkort i tillegg så blir den kanske varm pga av luft strømen blir stoppet.

Men som du sier. liten og kompakt vist en kan gå på noe laver spec.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moppen
    Da blir begrensingen skjerm kort. få kort som passer.
    Så vidt jeg vet er det ingen begrensninger for skjemkort. Selv det råeste og nyeste skjermkortet (og kanskje det største når vi snakker fysisk størrelse), nemlig 8800 GTX, passer inn i den lille saken der.. Men, utfordringen med en slik sak vil nok utvilsomt være varmeutvikling.

les her feks: Diskusjon.no - Forum -> Den store Shuttle SD37P2 Tråden!

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skumle systemkav her folkens! Fra linken til striky:

Our PureVideo HD test system came from NVIDIA as a preconfigured machine:

Silverstone SG01-Evolution MicroATX Case
    Intel Core 2 Duo E6400
    ASUS P5LD2-VM i945 motheboard
    1GB PC-5200 DDR2-RAM
    MSI NX7600GT Diamond Plus DVI/HDMI
    Toshiba TS-L802A Slim HD-DVD drive
    Antec Neo420W Power Supply
    Windows XP Professional SP2
    PowerDVD 6.5 HD-DVD Edition (Sept 22, 2006 Build; H.264 Decoder Version 1.7.0.2120)
    Forceware 93.71

Etter mitt skjønn så skal disse cpuene være veldig overklokkingsvennelige. Skal fint klare 2.4-2.6 av en e6300. Så vi vil ha mer cpukraft enn i testen.

Bekymrer meg veldig for skjermkortkrav da.
    Må vi rett og slett klemme til med dette?Komplett.no - Asus GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, HDCP, PCI-Express, 2xDVI-I, Tv-Out, 320bit

Moppen kan du svare på om dette kortet får plass i Zalmankabinettet de har på komplett?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående x264, som er et av de mest aktuelle formatene. Jeg bruker CoreAVC og MPC for å spille av dette, og klarer fint 1080p på en A64 3200+. Med en Core 2 Duo skulle ikke dette være noe problem. Siden dette er HTPC foreslår jeg en ok dualcore, 1gb ram og onboard vga. Da får du et fint kompromiss mellom støy, pris og kvalitet. GF8800 i en HTPC er fullstendig unødvendig spør du meg, og GFX er det som sluker mest W som igjen fører til drøy varmeutvikling, som igjen blir støy. HTPC skal være støyfri

Skal vel være mulig å presse prisen en del på et slikt oppsett...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet er det ingen begrensninger for skjemkort. Selv det råeste og nyeste skjermkortet (og kanskje det største når vi snakker fysisk størrelse), nemlig 8800 GTX, passer inn i den lille saken der.. Men, utfordringen med en slik sak vil nok utvilsomt være varmeutvikling.

les her feks: Diskusjon.no - Forum -> Den store Shuttle SD37P2 Tråden!
    http://www.diskusjon.no/index.php?ac...post&id=112220

hmm alt passer.
    Kan presse ner en V8 motor i nabons lada og jeg og ratter rundt litt.
    Men hvor lenge vil den funke på en race bane?

En ting at pc'n det funker når du har testa det en kveld eller 2 men pga av
    varmegangen så etter en uke eller 2 med 80 grader i idel som noen snakker om i tråden så blir det fort nytt kort utenfor garanting pga "brent kort mest sannsynlig av overklocking" eller lignende

Ja som du sier varmeutvikling og støy vil nok være de 2 størte problem her.
    Det uten vi du ikke ha plasse till noen extra kort i denne pga av vga vifte gå inover i kabinettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moppen
    http://www.diskusjon.no/index.php?ac...post&id=112220

hmm alt passer.
    Kan presse ner en V8 motor i nabons lada og jeg og ratter rundt litt.
    Men hvor lenge vil den funke på en race bane?

En ting at pc'n det funker når du har testa det en kveld eller 2 men pga av
    varmegangen så etter en uke eller 2 med 80 grader i idel som noen snakker om i tråden så blir det fort nytt kort utenfor garanting pga "brent kort mest sannsynlig av overklocking" eller lignende

Ja som du sier varmeutvikling og støy vil nok være de 2 størte problem her.
    Det uten vi du ikke ha plasse till noen extra kort i denne pga av vga vifte gå inover i kabinettet.
    Nå er du egentlig bare usaklig. Det er vel overhodet ikke snakk om at det skal være en 8800 GTX i denne HTPC'en uansett, så argumentasjonen din er egentlig bare tåpelig. Jeg ville bare poengentere at det IKKE var begrensninger for skjermkort som du så bastant påstod tidligere.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Må vi rett og slett klemme til med dette?Komplett.no - Asus GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, HDCP, PCI-Express, 2xDVI-I, Tv-Out, 320bit
    Moppen kan du svare på om dette kortet får plass i Zalmankabinettet de har på komplett?
    Ja det passer.
    Men er det ikke litt overkill da? litt dyrt og enda.
    Så var det det med støy kortet du viser til bruker de onskapens skovlerne:-D

hehe ikke mye posetive jeg

Men ingen har sagt det er enkelt og lage en bra htpc som passer med alle
    kraven, stille,max kraft og nesten gratis

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er du egentlig bare usaklig. Det er vel overhodet ikke snakk om at det skal være en 8800 GTX i denne HTPC'en uansett, så argumentasjonen din er egentlig bare tåpelig. Jeg ville bare poengentere at det IKKE var begrensninger for skjermkort som du så bastant påstod tidligere.
    Beklager, mente det ikke sånn.
    Har fort for og overforklare noen ganger.
    Bedre føre var en rompa bar sa altid min mor... eller noe

Menten begrensingen var pga av plassen i kabinett er så trang at det er vansklig og få tak i et kort som passer pga av varme fordi det er høy feil rate på kort som er varme over lengre tid.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående LC16M så er det stort nok til å kunne få fin luftflyt og det vil ikke være noe problem å kunne få det stille. Samme gjelder vel noen av de andre Silverstone kab. som er bygget på samme malen.

Men at du får plass til et 7600GT uten problem er å ta i. Jeg hadde et slik, men det passet ikke, men det kommer veldig ann på DVD drevet man velger å bruke. Har du et kort drev vil det passe, men mitt Nec drev er for dypt. Altså vil mest sansynligvis de nye HD-DVD eller Blue-Ray drevene også bli for dype, i hvertafall i starten (regner jeg med da).

Men LC16M er et knall kabinett, men skal man ha ubegrenset plass til skjermkort ville jeg gått for et som ikke har Drevet montert i senter.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi ikke finne det kabinettet som passer oss best og som alle er fornøyde med før vi krangler om hvilken hardware som skal inn.. En plass må vi starte..:-D

Side 13 av 43 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •