Offisiell AVforum HTPC - vær med å bestemme konfigurasjonen! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 43 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 843
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Software da folkens? Hvilket skall?
    MediaPortal er det jeg kan best og det jeg kommer til å bruke. Følgelig stemmer jeg for at også prosjektet benytter det slik at jeg i størst mulig grad kan "snylte" og bidra til oppsettet.

Selvsagt kan det finnes sterke grunner for å velge noe annet. MediaCenter har nok totalt flere brukere og er f.eks bedre støttet av NRK sin webtv-satsing.
    Hvile filtere? Hvilken avspiller? Ettersom noen opplever hakking på HD-avspilling på en Radeon 1900 og Core2Dual CPU mens andre får det til å fungere helt strålende med GeForce 6600 og en eldre PIV CPU er det jo utvilsomt mye som kan gjøres feil i softwareoppsettet.
    Man må være enige om et knippe filer som skal brukes til test - det er meningsløst å sammenligne høy båndbredde h264 1080i som skal dekodes, deinterlaces etc, med lav båndbredde MPEG2 720p som bare skal presses ut til skjerm.

Videre må man sammenligne med displayer som greier å vise slike strømmer uten selv å introdusere hakking. De færreste flatskjermer er godt utrustet for å vise 24fps materiale direkte, og mange gjør tilsynelatende en fårlig jobb med IVTC fra 60i til 24p.
    Vista synes jeg også vi skal gå for, ser at den ikke har kommet for salg enda, men den dukker vel opp snart?
    Jeg synes man skal sjekke nøye støtten fra aktuelle drivere, opensource-applikasjoner og annet før man hopper på et splitter nytt OS. Jeg tror vista blir en stor forbedring, og ingen tvil om at alle skal over på det, spørsmålet er om man får bedre ytelse og stabilitet for såpass obskure ting som vi er interessert i ved å være tidlig ute.

-k

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig spennende dette folkens! Er der noen formeninger om når vi kan få dette i hus? Hadde håpet å ha noe å leke med i romjula, men det er vel lite trolig?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Nå tror jeg at vi må bli enige om kabinett. Mange htpc-kabinetter har rett og slett ikke plass til store skjermkort.

Dette reduserer jo utvalget vesentlig...

Ikke vits å diskutere i det fulle komponenter det ikke er plass til.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor la kabinettet være en begrensning. Er det ikke bare å eksludere de kabinett som ikke tar den hardware som blir valgt? Det er trass alt innmaten som er viktigst. Er design av kabinett så viktig at vi må fire på hardware-ytelse, da er det feil produkt for meg.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjælp! Ett døgn og to og en halv side med meldinger! Snakker om hysterisk livlig tråd... Hovedpoenget mitt var verken kabinett, strømforsyning eller skjermkort (som jeg bare tok det som var nevnt i meldingene over...). Jeg kjørte en liten uvitenskapelig sjekk på min CoreDuo T2500, PCMark 2005, opp mot min HTPC, som er en Socket 775 Prescott 3.2 vannkjølt og overklokket til 3.75. Skjermkortene er 6600 på Presctotten og x1600 på Core Duo. Tilsvarende minne, tregere harddisk på Core Duoen. Og det var ikke særlig tvil der... Her er resultatene, Prescott-resultatene til venstre:

CPU: 4082 5603
    Minne: 4107 3817
    Grafikk: 3540 4026
    Harddisk: 4126 2298

Totalt: 3606 4790

Jeg er ikke helt med på hvorfor minnet gir så forskjellig resultat motsatt vei, men det kan kanskje dere forklare?

Den Zalman-kjøleren skal passe til Socket 479-prosessorene.

Og så er det dette med HD. Akkurat det vet jeg veldig lite om, jeg har bare noen få .ts-klipp. Men ett av dem er merket med 1080p, en Matrix-trailer. Likevel, jeg nekter å tro at dette er et sånt klipp som enkelte har problemer med, for jeg kjørte tre stykker samtidig, og det gikk fullstendig jevnt. Bilde vedlagt (det som er oppgitt som Actual FPT stemmer ikke - det hele stoppet nesten opp da jeg trykket på skjermbildeknappen). Det er forskjell på 1080p og 1080p, hva? 8) Jeg har også hentet fram videoinformasjonen, så dere som kan hd kan fortelle meg hva som er forskjellen på dette og de klippene en pc har problemer med.

Når det gjelder Vista, er jeg ikke så sikker på at det er saken. Det er altfor nytt til å ha den stabiliteten en HTPC må ha for å være praktisk brukbar (for den kjente konefaktoren er én krasj to for mange...). Jeg har kjørt det selv i den nedlastbare RC1 på min bærbare, men jeg fant snart ut at det var pen grafikk, harde systemkrav og hysterisk mange advarselsmeldinger, omtrent uansett hva man skulle gjøre. Meg ikke like!

Og til slutt: Jeg er fremdeles rivende uenig i at man trenger 2 gig minne. Og uansett bør det vel brukes to brikker for å kjøre dual channel.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Mastiff at 2 gig minne ikke er nødvendig.

Ang kabinett så mener jeg at dette er det eneste reelle alternativet jeg finner op komplett. Komplett.no - Zalman HD 160 Sort, Kortleser, VFD & Fjernkontroll, Aluminium (Uten PSU)

Det er pent å se på, bra bygd og prisen er overkommelig.

Har sendt en mail til komplett ang plasshensyn på dette kabinettet: Komplett.no - Silverstone SST-LC16M HTPC, Sølv m/VFD Display, Fjernkontroll (Uten PSU)

Tror nemlig dette kabinettet ikke har plass til store og gode skjermkort. Vi trenger jo tross alt en maskin det lukter litt krutt av!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...spørsmålet er om de nye dual core S775 CPUene yter tilsvarende din prescott da... F.eks. er hastigheten på bussen veldig mye høyere på S775, der S479 kjører 667MHz og S775 1066MHz... Alt tilsier jo en høyere ytelse på S775 Core2Duo, og prismessig får en for 2600-2800 enten Core2Duo T7200 mobile med 2GHz hastighet og 667MHz buss eller en F6600 på 2.4 GHz og 1066Mhz bus, begge med 4MB cache... Samtidig skal en ikke se seg blindt på specs, for tross alt multipleres busshastigheten flere ganger på T7200, og en konstruksjon med lavere varmeutvikling kan tross alt finne på å yte mer med jevn belastning....... Her finnes sikkert konkrete fine målinger, noen med link?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har snust litt rundt, og flere tester har kjørt fram det nevnte hovedkortet som en vinner på high-end HTPC. Klart en Dual Core 775 yter mer, men jeg så at min T2500 kjørte fra de fleste Dual Core 6600 (en prosessor til innpå 3000 kroner) på PCMark. Ikke at det behøver å ha noe å si for denne bruken, men likevel... Jeg kan liksom ikke se for meg den HD-filmen som klarer å få den dingsen til å knele!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Du tenker på de mATX ABIT IL-90MV kortet du linket til? Spørsmålet er jo om det har noe for seg å gå for en mobile CPU hvis en uansett klarer å kjøle en vanlige dual core tilstrekkelig, ettersom vi da har et bredere utvalg både til hovedkort (dog er det jo kun ett jeg har funnet så langt med VIIV-støtte, en forutsetning for denne HTPCen etter mitt syn) samt har noe bedre ytelse fra CPU. Samtidig koster mobile CPUene rundt en tusing mer enn tilsvarende i standardvariant...

Hvis vi først vurderer mATX m. VIIV og mobile CPU bør vi jo også se på muligheten for et mer kompakt kabinett... Noen gode forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intel selv har også et 975X-basert Viiv-kort i tillegg til deres 965-kort. Intel selv har også god viftestyring. Av det siste 975X-kortet til Intel har jeg selv bare et "beta"-kort der det er spesifisert av viftestyringen ikke er som for det endelige produktet, men på eldre versjoner av omtrent tilsvarende kort har det fungert meget bra som sagt -- viftene stopper omså helt opp om de ikke trengs (og løsningen er smart nok til at den ikke driver og stopper og starter, stopper og starter etc).

Jeg har for så vidt altså mye maskinvare og kunne satt opp litt testkonfigurasjon sammen med et 1-2 andre som kunne møte en dag i Oslo. Dog, eneste bildekilden jeg tror jeg har tilgjengelig med litt størrelse blir en TV som jeg tror er 1366x768 (50" plasma) -- ikke 1080p altså. Kunne da i hvert fall gjort noen vurderinger i henhold til grafikkort i hvert fall. Jeg venter ellers inn nye Zalman CNPS9700, men ikke helt sikker når. Har Asus P5B-E i hvert fall liggende (evt. ECS PX1 Viiv og *tror* jeg har et Intel Viiv tilgjengelig) , Seasonic S12 (500W), Silverstone LC20M (og en Antec Fusion for så vidt, men), Vista, div ATI (X1650XT, X1950Pro m.fl.) og div Nvidia kort (7600GT, 7900GS m.fl.) -- og omså muligheter til å gjøre litt støymålinger om så... problemet er dog litt dette med tid nå i ukene før jul :-\

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan skal vi andre kunne følge denne tråden? En idé at man oppdaterer første innlegg når enkelte deler "parkeres". Eller er på vei mot en ny SVS-tråd?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone

Har sendt en mail til komplett ang plasshensyn på dette kabinettet: Komplett.no - Silverstone SST-LC16M HTPC, Sølv m/VFD Display, Fjernkontroll (Uten PSU)

Tror nemlig dette kabinettet ikke har plass til store og gode skjermkort. Vi trenger jo tross alt en maskin det lukter litt krutt av!
    Nå er det iallefall plass til 7600GT. Jeg har begge deler.
    På gjemmesiden til silverstone står det følgende:
    "LC16M is not compatible with GeForce 6800/7800 series and ATI X1800/X1900 series cards but is compatible with 7900GT (not 7900GTX)."

Nå har jeg et par ankepunkt mot LC16M, som jeg gjerne skulle visst om før jeg kjøpte.
    Det er helt enkelt en standard mditower lagt på siden, med fancy front. Det gjør at den er ganske mye dypere enn standard AV-komponenter, og trenger derfor veldig god plass/dybde i hylla. Passer feks ikke under TV'n i TVbordet mitt.
    Knappene på forsiden funker ikke hvis du har et tastatur tilkoblet som også har hurtigtaster med samme funksjoner. Dette fordi winxp ikke takler 2 sett hurtigtaster, bare 1.
    Så skal du få det til å funke må du disable tastaturhurtigknappene på tastaturet, ettersom knappene i fronten på LC16M kobles til via USB, og ikke vil klare å få prioritet forran tastaturet.

IMNSHO er hurtigtaster på kabinettet bortkastet. man bruker fjernkontrollen eller tastaturet uansett.

det siste ankepunktet mitt er utløserknappen til DVD'spilleren (Nec AD-7173) i kabinettet. Den liner ikke opp skikkelig med knappen på spilleren slik at knappet på kabinettet treffer løse lufta, og jeg har ikke funnet noen fornuftig måte å justere dette på. Har løst det delvis med en pålimt liten dings, slik at føleren på insiden av kabinettet blir lengre, og derfor treffer knappen på DVDspilleren, men optimalt er det ikke.

Kort sagt ville jeg nok gått for et kabinett som koster litt mindre, feks LC20M.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Intel selv har også et 975X-basert Viiv-kort i tillegg til deres 965-kort. Intel selv har også god viftestyring. Av det siste 975X-kortet til Intel har jeg selv bare et "beta"-kort der det er spesifisert av viftestyringen ikke er som for det endelige produktet, men på eldre versjoner av omtrent tilsvarende kort har det fungert meget bra som sagt -- viftene stopper omså helt opp om de ikke trengs (og løsningen er smart nok til at den ikke driver og stopper og starter, stopper og starter etc).

Jeg har for så vidt altså mye maskinvare og kunne satt opp litt testkonfigurasjon sammen med et 1-2 andre som kunne møte en dag i Oslo. Dog, eneste bildekilden jeg tror jeg har tilgjengelig med litt størrelse blir en TV som jeg tror er 1366x768 (50" plasma) -- ikke 1080p altså. Kunne da i hvert fall gjort noen vurderinger i henhold til grafikkort i hvert fall. Jeg venter ellers inn nye Zalman CNPS9700, men ikke helt sikker når. Har Asus P5B-E i hvert fall liggende (evt. ECS PX1 Viiv og *tror* jeg har et Intel Viiv tilgjengelig) , Seasonic S12 (500W), Silverstone LC20M (og en Antec Fusion for så vidt, men), Vista, div ATI (X1650XT, X1950Pro m.fl.) og div Nvidia kort (7600GT, 7900GS m.fl.) -- og omså muligheter til å gjøre litt støymålinger om så... problemet er dog litt dette med tid nå i ukene før jul :-\
    Hadde jo vært ypperlig om du kunne fått satt opp en testkonfigurasjon! I første omgang trenger vi jo ikke å sette opp en masse software, vi kan heller kjøre litt belastningstester og måle støynivå og ytelse. Etter vi har funnet en vel fungerende konfigurasjon rent støy- og ytelsesmessig (kjører vel da PCmarks el.l., støymåling må vi vel ha et laboratorium for å måle skikkelig, så det får bli mer på gefuhlen) kjører vi inn optimalisert programvare... Hvis du ikke har like mye erfaring der, kan vi jo sende PCen videre til en med bredere erfaring i så måte da... Til slutt sender vi den på rundgang til en 3-4 utvalgte AV-freaker som kan teste den funksjonsmessig i sitt oppsett. Er ikke folk fornøyd må vi jo begynne på nytt igjen da, altså modifisere hardwaren, sette opp softwaren på nytt og til slutt gjøre den nødvendige praktiske testingen.

Ettersom vi blir nødt til å være veldig konkrete mht hardwaren er det viktig at vi tester den eksakt tilsvarende sammensetningen vi tenker oss... GeForce vs. Ati avgjørelsen tror jeg vi like godt tar på bakgrunn av øvrige tester på nettet, der det jo fremkommer at Ati fremdeles trekker det lengste strået i diverse tester og dermed blir preferert. Jeg tror jeg stiller meg enig med dem som mener at en passiv GPU faktisk kan virke mot sin hensikt, ettersom all varmen lagres internt i kabinettet. Derfor hadde det vært spennende å testet en løsning alla denne som sender mye av varmen direkte ut av kabinettet uten å etter sigende støye alt for mye. Komplett.no - HIS Radeon X1950PRO 256MB GDDR3, IcQ3, PCI-Express, ViVo, 2xDVI/Tv-Out/HDCP. Her finnes det selvsagt mange gode alternativ, men en løsning som trekker varmen ut av kabinettet er nok ikke så dumt skulle en tro.

Intel-kortene virker veldig spennende, men hvis vi kan klare å finne tilsvarende kort fra Asus hadde det vært en fordel mht å bruke Komplett... Det ECS S775kortet med VIIV var rimelig da, spørsmålet er om det er godt nok? Ser ikke ut til å ha kretser for viftestyring bl.a., og det er jo en vesentlig mangel i så fall da... Her står vi altså litt fast pr. dato, mulig vi må konferere med Komplett rundt dette, mulig de kan skaffe et passende kort fra Intel, ev. vet når Asus er ute med VIIV-kort?

Når det gjelder kabinett er det et utvilsomt poeng at vi bør se målene, spesielt dybde og høyde... Det bør jo være plass til HTPCen under TV-benken. Dybden på LC16M har om lag samme mål som f.eks. Denon 2807, 40 cm, og skal derfor passe i de fleste TV-bord... Samtidig er jo noen TV-bord kun 30-35 cm dype, og da sliter en jo litt... Jeg har tidligere satt sammen HTPCer med mATX-kabinetter og angrer som oftest på det grunnet varmeutvikling og manglende utvidelsesmuligheter. Ser LC20 koster rundt halvparten, ca. 1100, men har da ikke display, som kanskje er like greit.

I tillegg er det jo diskusjonen rundt mobile vs. vanlig type CPU og varmeutvikling/støynivå på de to løsningene. Med et hovedkort med gode kretser for viftestyring skulle en jo tro at en mobile løsning vil være enda mer optimalt (nesten støyfritt som oftest, alla bærbare PCer), men nå er det jo mulig de nye CPUene tilpasset desktop uansett ikke avgir mer varme enn av det er uproblematisk. Pris- og ytelsesmessig er det jo en fordel å kunne benytte vanlige CPUer skulle en tro, og ikke minst mht tilgjengelige hovedkort for mATX vs. ATX. Samtidig er det jo som nevnt tidligere i tråden faktisk FLERE hovedkort med VIIV støtte i mATX S479 format enn ATX og S775...

Går vi først for mATX mener jeg samtidig at vi bør se på muligheten for å benytte et mindre kabinett, men vi må fremdeles ta høyde for plass til en skikkelig skjermkortløsning, og da spørs det om vi har plass...

Mange spørsmål, vi får bare prøve å dele av vår erfaring best mulig, for skal vi få laget en offisiell AVforum HTPC vi kan være stolte av må vi tenke på ALT!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skullerud
    Nå er det iallefall plass til 7600GT. Jeg har begge deler.
    På gjemmesiden til silverstone står det følgende:
    "LC16M is not compatible with GeForce 6800/7800 series and ATI X1800/X1900 series cards but is compatible with 7900GT (not 7900GTX)."

Nå har jeg et par ankepunkt mot LC16M, som jeg gjerne skulle visst om før jeg kjøpte.
    Det er helt enkelt en standard mditower lagt på siden, med fancy front. Det gjør at den er ganske mye dypere enn standard AV-komponenter, og trenger derfor veldig god plass/dybde i hylla. Passer feks ikke under TV'n i TVbordet mitt.
    Knappene på forsiden funker ikke hvis du har et tastatur tilkoblet som også har hurtigtaster med samme funksjoner. Dette fordi winxp ikke takler 2 sett hurtigtaster, bare 1.
    Så skal du få det til å funke må du disable tastaturhurtigknappene på tastaturet, ettersom knappene i fronten på LC16M kobles til via USB, og ikke vil klare å få prioritet forran tastaturet.

IMNSHO er hurtigtaster på kabinettet bortkastet. man bruker fjernkontrollen eller tastaturet uansett.

det siste ankepunktet mitt er utløserknappen til DVD'spilleren (Nec AD-7173) i kabinettet. Den liner ikke opp skikkelig med knappen på spilleren slik at knappet på kabinettet treffer løse lufta, og jeg har ikke funnet noen fornuftig måte å justere dette på. Har løst det delvis med en pålimt liten dings, slik at føleren på insiden av kabinettet blir lengre, og derfor treffer knappen på DVDspilleren, men optimalt er det ikke.

Kort sagt ville jeg nok gått for et kabinett som koster litt mindre, feks LC20M.
    At utløserknappen til drevet ikke passer helt er et vanlig problem på slike kabinett. Jeg hadde samme problemet på mitt Accent 400. Høyden på kabinettet ser jeg på som er fordel da det jeg mer luftgjennomstrøming samt mindre støy pga bedre sirkulasjon av luftstrømmen. Jo mindre motstand luften har i kabinettet jo mindre støy. Dette er ganske viktig for meg hvertfall.

Dette med knappene i front visste jeg ikke, men er i grunn ikke noe ankepunkt for meg siden jeg sjelden gidder å lette på ræva da jeg bare kan bruke fjernkontroll/tastatur.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne også poengtere muligheten for at komponentene vi velger kan faktisk jobbe bra sammen for å oppnå bra resultat.

Med tanke på kjøling, viftestøy, antall vifter osv så se vedlagt bilde:

Et veldig godt eksempel på at cpukjølernen leder varmen ut av kabinettet med god ytelse. Med denne kjøleren tviler jeg på at det er nødvendig med egne vifter i bakkant. Jo færre støykilder jo bedre.

Nå er det jo manga audiofile her som sikkert kan komme med en god forklaring på følgende: En vifte på feks 16 db lager 16 db støy. Setter man inn en ekstra vifte med samme spec øker faktisk støyen. Det er langt fra 16 db lengre.

Da finner jeg det hensiktsmessig å velge komponenter som gjør at vi ikke trenger andre. Denne cpu-kjøleren på bildet er fra Zalman og er stor. Trenger da et stort kabinett.

Jeg vil helst holde på ideen om at riktig hardware en enklere og bedre i forhold til å måtte justere med ekstra software. Tenker på eksempelvis på programmer til å justere viftehastighet. Jeg finner det lite hensiktsmessig å kompansere med software pga dårlig valg av komponenter. Jo mindre software som trenger å innstaleres jo mindre sjanse for systemfeil, mindre tid å sette opp maskinen, og kanskje billigere pga lavere produksjonstid?

LC16M har plass til en 80 mm vifte i front. Bare denne til å suge inn luft, samt cpu-kjøler og strømforsyning til å presse luften ut vil være tilstrekkelig. Det vil lage litt undertrykk i kabinettet med det vil ikke ha mye å si for støyen i og med at det er såpass stort.

Håper jeg gjorde meg forstått her folkens.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Ut i fra hva jeg husker å ha liggende, så kunne vi prøve å bygge opp:
    - Silverstone LC20M
    - Core 2 Duo E6700
    - HIS Radeon X1950Pro IceQ3 256MB, evt. vifteløst 7600GT (MSI) -- eller noe annet (evt. 6800GT-kortet med Arctic Cooling-kjøleren som TUL Powercolor benytter).
    - Seasonic S12 500W
    - WD Caviar SE16 250GB eller Seagate Cuda 7200.10 400 GB (hva jeg har liggende ledig av nyere disker)

Spørsmålet blir hovedkort, og evt. når Zalman-kjølerne kommer :-\

Edit: typo.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Og så er det dette med HD. Akkurat det vet jeg veldig lite om, jeg har bare noen få .ts-klipp. Men ett av dem er merket med 1080p, en Matrix-trailer. Likevel, jeg nekter å tro at dette er et sånt klipp som enkelte har problemer med, for jeg kjørte tre stykker samtidig, og det gikk fullstendig jevnt. Bilde vedlagt (det som er oppgitt som Actual FPT stemmer ikke - det hele stoppet nesten opp da jeg trykket på skjermbildeknappen). Det er forskjell på 1080p og 1080p, hva? 8) Jeg har også hentet fram videoinformasjonen, så dere som kan hd kan fortelle meg hva som er forskjellen på dette og de klippene en pc har problemer med.

MPEG2-TS er ikke det som er ufordringen Fremtidens codec for HD-video er x264, og denne er ekstremt mye mer krevende enn MPEG2. Dvs at dataene er komprimert hardere/tettere, så det kreves mer prosessorkraft for å dekode og vise disse i realtime.

De færreste prosessorene i dag klarer å dekode x264 med ekstrem bitrate uten problemer (alene). Med avlasting gjennom hardware-aksellerasjon i skjermkortet, går det fint.

Sjekk sammenligningen på denne siden:

NVIDIA PureVideo HD with HD-DVD Quick Shot

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe om dette kabinettet, produsent, pris etc?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Striky, aha. Vet du om noe sted der man kan laste ned en testtrailer i det formatet?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 12 av 43 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •