Problem løst! - MCE 2005 - Lyd borte

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem løst! - MCE 2005 - Lyd borte

UPDATE!!

Feilen er fikset - Fant en guide i manualen til forsterkeren om en "hard reeboot" av mikroprosessoren. Gjorde det, satt tilbake litt innstillinger i MCE og VOILA!! DTS og Dolby surround er tilbake i vante gangelag!!

Det skjedde helt plutselig!!!

Jeg så på DVD her om dagen. Så på the making of Pirates of Caribean II. Så jeg pauset den. Gjorde andre ting..så på TV..gikk å la meg. Så skulle jeg se videre igår.

Ingen lyd!!! Ikke ett pip! Så for å gjøre klart. PCen har funket feilfritt siden jeg kjøpte den for 18 mnd siden. Perfekt lyd hele tiden. Nå er lyd på DVD totalt og komplett borte!!

TV sendinger har lyd, og videoklipp lastet ned (divx osv) har lyd.

Men null lyd fra DVD.

Teknisk oppsette:
    Spdif kabel direkte til en Denon Forsterker. Alle steder jeg kan finne (lydkort driver, lydkontrollpanel, MCE setup) er satt til SPDIF Passthrough.
    Nvidia PureVideo Bronze edition (lastet ned ny versjon idag og installerte for å se om det fikset det)

Testet:
    Har en PS 2 som også går på SPDIF og der får jeg lyd. Så jeg tror ikke problemet ligger hos Forsterkeren.

Noe jeg prøvde:
    Gikk inn på settings i DVD menyen og fant noe audio oppsett da. Da kom jeg inn i en meny som lignet på Mediacenter meny, men det var som å starte ett eget program. Lurer på om det er Nvidia sitt. Der rota jeg rundt og fikk tildels lyd, men jeg merket at forsterkeren ikke merker hva slags signal jeg fikk. Og nå satt jeg å testa litt mer før jeg fullførte denne posten og da falt lyden ut der også.

Det er en surround test i lydkort driverne, der får jeg bare stereo signal test. reste av 5.1 oppsette er det null lyd i.

Dette er bare merkelig!!!

Har noen noensinne vært borti noe lignende? Begynner å bli litt desperat her.

AKIRA

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UPDATE!!

Har forsket litt mer.

Lyden forsvinner på alt annet enn mono og stereo spor. Altså alt som har med dolby og DTS osv.

Da begynner jeg igjen å få en mistanke mot Forsterkeren. Om det er noe som har gått i den. En sikring eller chip.

Vet noen om noe måte å feilsøle en Denon AVR-2105

AKIRA

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstillinger

Jeg har AKKURAT det samme problemet! Har også en Denon 2105.
    Hvordan hard resatte du boksen? Finner ikke manualen min.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •