DVD-video fryser, NEC DVD-spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-video fryser, NEC DVD-spiller

Jeg har et problem. For enkelte DVD-video filmer (nylig sprettet fra original innpakning) så fryser avspilling. Beskrivelse:

Et stykke ut i filmen begynner avspillingen å bli hakkete, jeg sliter med å få kontakt med PC (cpu-bruk er ikke skyhøyt), og til slutt stopper det helt opp.

Problemet oppstår på PC med en NEC 350x DVD-brenner som leser originale DVD-plater.

Problemet oppstår på samme sted selv om jeg tar ut plata og rebooter maskinen.

Problemet oppstår i flere avspiller-applikasjoner.

Jeg bruker AnyDVD til å fjerne diverse rask på platene, men jeg har prøvd å disable denne uten å få noen forbedring.

Jeg putter samme plate i en stand-alone pioneer DVD-spiller som spiller samme område uten problemer...

Det mest nærliggende er en hardware-feil eller firmware-bug i DVD-spilleren som trigges av "små-feil" på plata. Er folk enige?

Dette er voldsomt irriterende siden det skjer når handlingen er på det mest spennende, og ingen annen løsning finnes enn å gå ut i boden og hente den gamle DVD-spilleren :-)

-k

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oppdater FW, test også å avinstaller anyDVD eller andre regionskillere.
    Brukte DVD43 lenge, men det viste seg at denne delvis lammet PCèn mht. aksess mot alle mulige DVD applikasjoner (spill etc).

prøv alternativt å avinstallere ettt og ett program som kan ha egne drivere mot DVD enhet..

/L

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •