Hei.
Jeg har en stund kjørt MCE på min 4 år gamle Dell Dimension 4500 (P4, 2.8 GHz, 1GB ram). Denne har et Ati Radeon 9700 Pro skjermkort. Jeg har brukt et Hauppaug PVR500 tv kort og nVidia's MPEG2 decoder. Dette har gitt strålende kvalitet på Live TV. Tv bildene har vært så bra, at jeg knapt kunne se forskjell på Live TV fra PC og dirkte TV på min Sony Bravia LCD tv.

Nå har jeg oppgradert en annen gammel PC, slik at jeg har en PC med Core2Duo prosessor (1,8 GHz), 2GB ram og et ATI X1300xt grafikk kort. Jeg flyttet over Hauppauge tv kortet og innstallerte Windows Media Center på denne, men nå er tv bildet blitt veldig dårlig. Det er mye digital støy rundt områder med bevegelse og en del skrå striper (ser ut som for lav samplingsrate) på noen kanaler.

Er det noen som har gode råd? Hva har skjedd? Jeg trodde jeg fikk en nyere og bedre maskin, men TV er blitt så dårlig. Jeg vet at den nye skjermkortet er et "rimelig" kort, mens det gamle var av de dyre da den PC'en ble kjøpt. Kan dette være noe av årsaken? Min tanke var at et middels skjermkort i dag er bedre enne et dyrt fra fire år tilbake...

Eller kan det være støy fra andre kilder i det nye kabinettet?