Bygge HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Bygge HTPC

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygge HTPC

Går med tanker om å bygge meg en HTPC. Har ikke så stor erfaring med pc-bygging, men skal nok få det til. Har dessuten et par kompiser som kan hjelpe og sette sammen.

Mine krav til HTPCen er at den skal holde noen år, den skal spille av DVD med overbevisende resultat. Den skal være noenlunde stille. Skal kjøre HD filer uten problemer. (.ts, h264, x264, wmv-hd, osv.) Trenger ikke tv-kort, da mediacenter + lyse ikke harmonerer. Ser uansett veldig lite på tv, føler ikke behovet for MCE er så stort.

Har prøvd etter beste evne og sette sammen en pc som jeg tror passer sammen, men trenger innspill fra dere. Noe som ikke passer sammen? For svakt? Overkill? osv.

Om det er noen andre komplette løsninger som jeg bør vurdere, tas dette også med i vurderingen.

En annen ting er at jeg trenger å vite hva mer jeg trenger for å bygge den. Som f eks kjølepasta, ledninger osv.

Her er handlelista jeg har satt sammen:

321779
    308934
    323510
    309565
    322631
    320128
    304120
    325930

Lim disse tallene inn i hurtigkassen på komplett for og se komponentene.

På forhånd takk for hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm for lettere å få litt respons ville jeg laget en handlekurv på Sammenlign produkter og priser hos Prisguide.no og gjort slik at den var tilgjengelig for alle også linket til den her. + å legge ut navn på alle komponentene rett i innlegget ditt. Så slipper den som gjerne vil svare å bruke tid på å finne navnet på komponentene selv.

+ kan det være en ide å spørre om det samme på hw.no sitt forum, mange dyktige folk der også.

Hvilken prisklasse er du i?

Du kan jo se på min handlevogn som jeg laget før jeg bestilte min HTPC:
    MIN HTPC

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minne:
    Jeg synes 1 gb blir for lite nå om dagen, men det kommer jo helt an på hvordan du kommer til å bruke maskina.

Skjermkort:
    Hvis du har planer om å sette inne en Blu-Ray eller HD-DVD spiller en gang i fremtida må du ha et skjermkort som støtter HDCP. Men det er klart at du kan jo liksågodt bare bytte skjermkort når den tid kommer. Det blir sikkert billigere.

Strømforsyning:
    Jeg aldri hørt om merket før og 600w er overkill i forhold til hva du har tenkt å ha i maskina. Jeg hadde heller valgt en seasonic forsyning, de går for å være blant de mest stillegående. F. eks denne Komplett.no - Seasonic S12 Strømforsyning 430W, 120mm Vifte, 4xSATA, ATX/EPS, PCI-E, 20/24pin

Kabinett:
    Med tanke på støy burde du heller ha valgt et som har plass til 8 cm vifter.

CPU kjøler:
    Jeg har ikke aning om hvor bra og støysvak boxed viftene til intel er. Men hvis du ha noe annet en boxed synes jeg denne Komplett.no - Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 478/775/754/939/940 virker som et godt alternativ med hovedkortet ditt (forutsatt at den får fysisk plass på hovedkort og kabinett.) Sånn som vifta er plassert på denne vil den blåse luft over kjølefinnene som sitter på hovedkortet.

Vifter:
    Med det kabinettet du har satt opp, bytt ut den 6 cm vifta og kjøp en 8 cm vifte i tillegg. Kjøp et støysvakt merke som f.eks. papst.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •