viftestøy ny htpc - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prøv å presse "del" knappen når du starter maskina. Normalt står det opplyst på skjermen hva du må trykke for å komme inn i bios. Du kan virkelig klusse ting til hvis du ikke vet hva du gjør i bios, titt i manualen, gjør det du har tenkt og trykk "save and restart" eller hve det heter.

-k

Newcomer Klienten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at jeg er fornøyd med å bruke asus sitt program, PC probe2 (?) -hører egentlig ikke så mye forskjell når jeg stiller på hastigheten, men plutselig kan alarmen komme når noen er stilt på for høyt turtall..

Jeg har bytta ut cpu vifta til zalman ettelleranna.. (den høye som blåser bort, og ikke rett opp) og jeg regner med å kjøpe 2 papst vifter snart.. Det har vært planen siden jeg planla hele greia..

I BIOS så går du til Hardware monitoring, og der kan du prøve å sette den i "Silent mode" (regner med at også ditt kort har det..) Da kjører den så stille som mulig, men hvis den må, så setter den opp hastigheten.. -og ned igjen når cpu er kaldere igjen..
    Eller så kan du vel ordne med farta manuell.. men dette fungerer fint for meg.. Hører vifta mest ved start av maskin, og ved start av programmer/film/video..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke designerene til silverstone har tenkt på støy når de designet dette kabinettet, 2x60mm på 3600rpm lager nok sikkert lyd fra seg ja. problemet er vel at hvis du setter ned hastigheten på dem, så flytter de minimalt med luft.
    Skjær hull i toppen og sett inn en 120mm vifte, kabinettet blir kjøligere og stillere

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte i går en 80mm papst-vifte som jeg satte på innsugsåpning i forkant av kabinettet. Vet ikke om det hjalp stort. CPU ligger fortsatt på ca 60 grader - mer eller mindre uavhengig av belastning ser det ut til.

Men jeg oppdaget hvor mesteparten av støyen kom fra. Det er fra strømforsyningen. Jeg trodde den skulle være relativt støysvak, men den overdøver altså de andre viftene.

Har sett at det selges vifteløse strømforsyninger slik som denne Fortron Zen FSP300-60GNF. Vil den være tilstrekkelig til å drive mitt oppsett? Og eventuelt en disk til?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eggi
    Tror ikke designerene til silverstone har tenkt på støy når de designet dette kabinettet, 2x60mm på 3600rpm lager nok sikkert lyd fra seg ja. problemet er vel at hvis du setter ned hastigheten på dem, så flytter de minimalt med luft.
    Skjær hull i toppen og sett inn en 120mm vifte, kabinettet blir kjøligere og stillere
    Gjorde til slutt dette. Det hjalp veldig. Maskinen står i en ganske tett hylle, og dette bidro til at det ble ganske varmt inne i kabinettet. Dermed gikk etterhvert psu-vifta ganske fort. det var den som bråka mest. Nå har jeg bytta denne til en fra mist og satt en 120mm på toppen av kabinettet. Har sett stiligere løsninger, men den blei iallfall stille. Tempen på cpu sank også med 17 grader.

Takk for tipset.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iacob
    Gjorde til slutt dette. Det hjalp veldig. Maskinen står i en ganske tett hylle, og dette bidro til at det ble ganske varmt inne i kabinettet. Dermed gikk etterhvert psu-vifta ganske fort. det var den som bråka mest. Nå har jeg bytta denne til en fra mist og satt en 120mm på toppen av kabinettet. Har sett stiligere løsninger, men den blei iallfall stille. Tempen på cpu sank også med 17 grader.

Takk for tipset.
    Var det også slik at du brukte Intels boxed-kjøler i denne PCen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Var det også slik at du brukte Intels boxed-kjøler i denne PCen?
    ikke nå lenger. har satt i en sånn stor zalman liggende vifte. ser nå at tempen snikr seg opp mot 50 grader i med 10-15 prosent load, men så lenge den ikke bråker er det jo ikke nøye. skulle gjerne hatt den lydløs, men jeg får leve med dette.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •