ffdshow

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: ffdshow

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ffdshow

Lurer på førgende ang, ffdshow og feks. zoomplayer. ffdshow
    er til bruk på divx/xvid filmer, altså ripper som ligger på harddisken. Men fungere ffdshow direkte på dvd-avspilling? for med ffdshow så kan man forandre kvaliteten på filmen etter det jeg har skjønnt... For hvis jeg skal anskaffe meg en htpc vil jeg ikke bruke noe divx/xvid, kun dvdplater...

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er stort sett bare det jeg bruker det til. DiVX ser ikke alltid like bra ut på et stooooort lerret (mer enn 250 cm bredde). Man bare velger RAW. Men vær klar over at du trenger en rimelig muskuløs PC for å bruke de mest interessante filtrene. Helst over 2600 (jeg har en XP2600, og den er på grensen).

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! har meget lyst op en htpc, og blir det det så blir det sikkert en p4 3ghz, må bare ha best bilde.... men er forsatt veldig skeptisk til lyd fra en htpc.... hadde vært fint om man kunne hatt sent lyden rett fra dvdspilleren uten å ha lydkort

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjører en receiver med DD/DTS-dekoding fra SPDIF-signal, så ikke tro på hokuspokus-selgerne. Et pc-lydkort og en DVD-spiller kjører ut nøyaktig det samme signalet. Hvis du kjører ut analog lyd fra DVD-spilleren vil det være forskjell, men med et M-Audio-lydkort skal du matche DVD-spillere opp mot 30 000 kroner.

Og pass på å kjøpe hyperthreading, og helst dual channel RAM, det er det beste for ffdshow.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hva med S/PDIF, er ikke det som regel PCM signal, og er ikke det downsamplet lyd, og det vil jeg ikke ha noe av... eller tar jeg feil?

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SP/DIF sier ikke noe om signalet. Du kan kjøre hva du vil av digitale signaler over SP/DIF, 2 kanals PCM, 7.1 kanals DD, DTS, whatnot. Jeg har koblet
    PCen min til surroundforsterkeren min via SP/DIF og surrounden viser klart på displayet at den får forskjellige signaltyper avhengig av hva jeg sender ut
    fra PCen.

Men jeg lurer egentlig ennå på hvorvidt det digitale signalet jeg sender ut på SP/DIF'en til hovedkortet mitt er "dårligere" enn det samme signalet jeg ville
    sendt ut feks på SP/DIF utgangen til et M-Audio Revo. Må vel låne ett og prøve en gang, bare for å sjekke om jeg hører forskjell. Jitter teller jo, men
    hvor mye...

OK

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nei. Hvis receiveren *dekoder* et DD/DTS signal er det såkalt pass-through, altså at dataene bare sendes gjennom lydkortet og kommer uforandret til receiveren. Og da har det ingenting å si hva slags lydkort det er man bruker. Det er bare hvis signalet skal dekodes i *lydkortet* at kvaliteten har noe å si. 0-er og ettall er de samme, uansett hva de sendes ut fra (dvd-spiller eller HTPC). Og alle andre påstander er hokuspokus.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •