klarer ikke å formatere disken

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

klarer ikke å formatere disken

har fortiden to operativsystemer og har bestemt meg for å formatere c:\ der den "gamle" windowsen ligger. Men jeg klarer ikke å formatere, nå er jeg inne på mediasenter windowsen som ligger på D:\ og prøver å styre det ferfra men jeg har ikke tilgang til å formatere C:\.

SÅ hvordan gjør jeg det?!? jeg er ganske grønn på pc men håper å klare dette med litt hjelp.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    c:\ vil du vel ikke kunne formatere slik helt uten videre.. Her ligger vel det meste av boot info etc.

Løsningen kan være å formatere C:\ med Windows XP/Mediasenter CD'en (la den starte opp i begynnelsen). Også "reparere" den eksisterende Windowsen som ligger på D:\ (for å gjennopprette de nødvendige filene på C.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smart! at jeg ikke hadde tenkt på det du.. Jeg har vært så opptatt av å fjerne alt før jeg installerer på nytt men på denne pc`en her så tror jeg ikke at c:\ er noe spesiell. Hadde en periode der jeg hadde windows på alle fire diskene mine her.

Men klarer jeg å formatere c:\ ?? alt av informasjon til windows versonen ligger på d:\

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er sikker på at du har alt du trenger av systemfiler inkl MBR og bootloader på D: paritsjonen, så går du inn i diskmanagement og setter D: partisjonen som aktiv.

Du burde da kunne slette C: etter en reboot.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •