HTPC vs DVD opptaker med hardisk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer CBR sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC vs DVD opptaker med hardisk

Hei
    Jeg vurderer å kjøpe en HD recorder til stuebruk hvor viktigste funksjon er å ta opp fra TV. Har bla. sett på Panasonic DMR-E100 80GB men den ser ut til å mangle støtte for DIVX mv. Den har heller ikke mulighet for tilkobling av nettverk og ekstern hardisk.

Kan HTPC være en løsning?

Hvordan er brukervenligheten i forhold til en vanlig opptaker?
    Det er viktig at alt kan styres fra fjernkontroll. (inklusive slå av og på PC)

Får jeg mulighet for ta opptak med Showview-koder?
    Hva med:
    "Chasing Playback" (Begynne å se på opptaket fra begynnelsen før opptaket er ferdig.)
    "Simultaneous Record and Play"
    "Timeslip" (Spole tilbake og se Replay mens opptaket fortsetter)
    ?

Noen som har fått til noe eller alt dette?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTPC: Mindre brukervennlig. Selv om enkelte vil påstå at de har tilpasset HTPC med fjernkontroll, så skal det allikevel en del arbeid til for å få dette til vs. en standalone DVD/HDD-opptaker.

HTPC har også et problem når det gjelder å vise opptakene på TV. Sammenkoblingen mellom disse vil mest sannsynlig tilsi S-Video, og det blir ikke like bra som SCART RGB fra en standalone DVD/HDD-opptaker. Sakl du derimot vise opptak på projektor, så faller selvsagt det siste argumentet i grus...

Har prøvd dette selv og bruker opptak på HDD (paraboltuner) til daglig bruk, men "leker" med PC kun for interessen....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har funnet et produkt jeg synes kan passe mitt behov. Nemlig Kiss 558. Dvd avspiller, mp3, divx m.m. med innebygget 80GB harddisk. I tillegg har denne Ethernet tilkobling. Slik kan jeg koble spilleren til PC'en via router og ha så mye ekstern disk jeg måtte ønske, samt mulighet for å brenne DVD fra PC'en.

Mister sikkert noen funksjoner som f.eks. Timeslip, chaseplay osv. Men tror dette kan bli en billigere løsning totalt(for meg).

mvh TomTomTo

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må sjekke ut den Kiss 558 du "reklamerer for" :wink: Personlig fortrekker jeg HDD lagring og skyr DVD-plater og brenning hvis jeg kan. Det er i utgangspunktet lite hensiktsmessig å brenne DVD-er dersom man kan spille av rett fra en HDD :lol:

Edit @20.25: Hmmm...hos MPX står det "...the KiSS DP-558 offers recording facilities, thanks to its TV Tuner..." Ingen andre innganger som kan benyttes som killde til opptak. Da faller produktet utenfor mine krav. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var nå innom Kiss sine hjemmesider for å ta en nærmere kikk.
    For meg ser det ut som om 588 har to scart kontakter, samt dobbelt opp av alle de andre, altså kompositt, komponent, digital osv. Ser ikke av det dårlige oppløste bildet om dette er utganger eller innganger. Hvis dette skulle være innganger burde i alle fall problemet til Tiger være løst?

Var akkurat innom et annet dansk forum hvor det bekreftes at spilleren skal bli produsert med Time Shift. På grunn av denne oppgraderingen har det vært forsinkelse med leveransen. I følge samme nettside skulle støtten for fil-deling visstnok ikke være på plass ennå??

mvh TomTomTo

Newcomer CBR sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomTomTo
    Var akkurat innom et annet dansk forum hvor det bekreftes at spilleren skal bli produsert med Time Shift. På grunn av denne oppgraderingen har det vært forsinkelse med leveransen. I følge samme nettside skulle støtten for fil-deling visstnok ikke være på plass ennå??

mvh TomTomTo
    Jeg har faktisk vurdert denne, men det er stor usikkerhet om når første levering starter. (MPX har den Ubekreftet 22.01.2004)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen TV-tuner kort til PC som støtter timeslip og chaseplay, samt funksjon for å kunne skippe reklame og sånt?

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mye om kiss spillerene her : http://www.gooddvdstuff.com/kissdvd/ inkl. ting om den kommende 6xx serien som kan encode til mpeg4.

vær oppmerksom på at det er veldig lett å finne misfornøyde kiss kunder, har aldri prøvd noe kiss produkt selv, men har lyst på en 558...

:water

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vær oppmerksom på at det er veldig lett å finne misfornøyde kiss kunder, har aldri prøvd noe kiss produkt selv, men har lyst på en 558...

:water[/quote]

Kjøpte meg en DP500 er kjempe fornøyd med den, kan være litt treg på "spoling" i foskjellige filmer som er hentet ned fra nettet. Men det er jo så mange "amatører" som encoder filmene at litt må en regne rusk med.
    På det forumet virker det ut som det er ca 80% som har en misjon på å klage på kiss, men jeg er kjempe fornøyd. Det er det at den er nettverksbasert som er det geniale med den.

Newcomer CBR sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunder1
    Hadde rent glemt helt av hele Kiss'n
    Den kommer jo aldri i butikken!

Har ventet på den siden i november.
    Siste dato hos MPX er 05.05.2004, men denne har blit endret minst to ganger pr. mnd. siden i januar.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CBR
    Sitat Opprinnelig postet av Gunder1
    Hadde rent glemt helt av hele Kiss'n
    Den kommer jo aldri i butikken!

Har ventet på den siden i november.
    Siste dato hos MPX er 05.05.2004, men denne har blit endret minst to ganger pr. mnd. siden i januar.
    Har en Kiss 500, som er en 558 uten HDD og TV-Tuner og brenner etc
    Denne kan ikke under noen måte anbefales, da firmware er full av bugs. Jeg anbefaler å vente til 6xx serien er på plass,da de bygger på en nyere design, og da ihvertfall sjekke ulike fora for evt problemer , før en kjøper. Kiss er inne på endel interressante ideer, men de klarer aldri å få brukergrensesnittet og firmware bugfritt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •