noen spørsmål ang avspillingsprogrammer og støy.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

noen spørsmål ang avspillingsprogrammer og støy.

edit: Endret inlegget!

har seg slik at jeg ikke blir helt klok på detta her, tror nesten at pc'n ikke sender signalet ubehandlet til reciver selvom jeg har koblet digitalt, her er noen grunner:

media player classic:
    her kan jeg sette på ac3 filter (gjør ikke det så lyden blir sendt ubehandlet?) men jeg ser at det er andre filtere som også kjører, og de går det ikke ann å skru av. I tilleg så er det en volumkontrol sak på programmet, når jeg vrir på den så blir jo lyden høyere eller lavere, men den skal vel egentlig ikke bli det vel? for pc'n skal jo ikke gjøre en dritt med lyden? den skal bare sende alt videre til reciver.

Winamp:
    her kan jeg vri og ordne på volumknotten så mye jeg orker uten at lyden blir påvirket av det, men her vil ikke ac3 filter kjøre så da blir det vel kanskje ikke sendt ubehandlet likevel? også har jo winamp en del instillinger man kan endre på og har prøvd så godt jeg kan og skru av alt som kan påvirke lyden på noen måte.

windvd, og powerdvd:
    samme greia som på media player classic, volumknotten påvirker lyden.

støy og spraking:
    opplever også at det spraker litt i lyden innimellom når jeg spiller musikk fra pc, akurat som om den klipper signalet elns, i noen programmer så spraker det mindre og i andre programmer spraker det mer. Og det kommer noen riste lyder fra kassa til høyttalerne som jeg vet at ikke har vært der før.

er det meningen at den innebygde volumkontrollen i windows skal kunne stille på lyden, det er da Wave og volum som endrer lyden, og spdif knotten går det ikke ann å stille på.

det kommer også merkelige suse lyder når jeg spiller musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WinAamp har en rekke opsjoner for hvordan lyden "skal gå". Sjekket opsjonene?

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, har sjekket options.