Canal digital og HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal digital og HTPC

Hei

Jeg har et HTPC som kjører WinXP home og jeg bruker gbpvr og mediaportal som frontends. Jeg har parabol fra Canal Digital og bruker dekoderen som var levert med og kjører signalet via Composit video og lyd inn på et Hauppauge pvr-150 kort. IR blaster. Dette er selvfølgelig suboptimalt med tanke på bildekvaliteten.

Spørsmålet mitt er: Kan man bruke DVB-S kort med Cl+CAM sammen med de nye kortene fra Canal digital (pairing), og hvilken software og hardware trenger jeg. Vil jeg kunne bruke mediaportal og/eller gbpvr lengre.

Mvh
    Kulos

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen ekspert på dette, men jeg drevet og undersøkt litt omkring temaet med tanke på å anskaffe meg parabol.

Så vidt jeg har forstått så er det i hvert fall mulig å få kjøpt CAM'er som er mulig å legge inn id'en fra orginal tuneren. I så fall vil du trenge en slik CAM + et dvb-s kort med ci-interface. Om du kan bruke mediaportal og/eller gbpvr avhenger vel av hvilket dvb-kort du kjøper.

Men som sagt jeg har egentlig ikke så veldig mye peiling på dette, jeg foreslår at du tar deg en tur innom NPF- Norsk Parabol Forum og spør der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koble deg til en cardshare gruppe som bruker dreamboxer f.eks..

Da trenger du ingen CI ingen Cam og kan se Viasat, canal digital, sky eller hva det enn måtte være cardshare gruppa deler.

Du trenger kun en software cam, som er gratis + internett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •