HTPC og LCD-oppløsning via DVI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC og LCD-oppløsning via DVI

Hei

Vet at dette har vært oppe en god del ganger før på de fleste forum, men finner ingen løsning likevel.

Har akkurat satt sammen en HTPC med integrert Ati Radeon Xpress 1150.
    Har Catalyst 6.10 installert, sammen med alt av XP Pro-oppdateringer.
    Pcen er tilkoblet en 37" LCD-Tv som har native oppløsning på 1366x768 via DVI.
    Hvis jeg prøver på noen som helst widescreen-oppløsning blir bildet bare en liten uklar firkant midt på skjermen, alt er trykt sammen og forvrengt.
    Har brukt Catalyst-driverne til å kjøre 1280x720/768 og 1360x768. Har i tillegg prøvd 1366x768 med mange forskjellige instillinger ved hjelp av Powerstrip uten hell.

1280x720/768 blir noen ganger større enn skjermen, altså en del av bildet er utenfor. Det er da også uklart, men ikke så ille som når skjermbildet kun er en boks midt på skjermen.

Tven kan kjøre denne oppløsningen via DVI, siden det fungerer helt perfekt når jeg bruker min bærbare pc med Radeon x1600 og OSX. Prøvde å bruke de nøyaktig samme instillingene som jeg hadde i OSX i Powerstrip, men uten hell.

Det har i tillegg fungert flott tidligere på min gamle PC med Radeon 9500 Pro.

Har prøvd med andre versjoner av Catalyst driverne, blant annet 5.13(?) som fulgte med hovedkortet.

Når jeg kjører 1024x768 er bildet klart og fint, dog en god del strukket.

Noen som har en løsning på problemet?

Takker for svar

- gordito

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør prøve på powerstrip-forumet (google så finner du det).

Jeg har bare erfaring med nvidia.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt på det forumet, og prøvd omtrent alle oppløsninger og instillinger som finnes der. Er så utrolig at med Macen min er det bare å sette i DVI-kabelen så er den der, mens med dette må man jo fikle og konfigurere i all evighet

Ser at jeg har Component både på PCen og på TVen, kan det være enklere å få god oppløsning via denne?
    Hvordan er det i forhold til vanlig VGA?
    Har ikke muligheten å teste uten å kjøpe nye kabler.

Takker for svar

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde trøbbel med oppløsningen på min Sony via VGA, da den plutselig ikke ville ta 1360x768 lenger. TV'n krympa oppløsningen til 1024x768. Løsningen var å trykke på +/- knappene under Horizontal og Vertical under Synchronization i ATI Catalyst Control Center (Monitor Properties -> Adjustments). Du kan også prøve å sette/fjerne kryss ved Composite Sync.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm....
    Med Catalyst hjemme så er det bare å plugge i PJ og søke etter skjerm og endre oppløsningen til 1280x720 som PJ kjører på så er alt i orden!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •