TV-kort, Hjelp til en nybegynner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV-kort, Hjelp til en nybegynner

Jeg er en stakkars nybegynner som har gått meg fullstendig vild blant alle ulike tv-kort, inn- og utganger, analog og digital og gud vet hva. Dess mer jeg söker og dess mer jeg leser, dess mer usikker blir jeg. Trodde jo först at dette skulle bli enkelt.

Jeg har i alle alle fall forstått at det finns mange flink folk på dette forumet. Da er det kanskje enklere å beskrive mitt behov, og få en anbefaling fra noen som kan dette. Derfor utfordrer jeg dere alle til å gi meg en anbefalning basert på mine behov.

Jeg har en standard hjemme-PC, HP Pavillion Pentium 4, 3.40GHz, XP Home, som står i en kombinert TV-stue / datarom. Tenkte å bygge ut med et tv-kort (+evt. det som behövs) for å dekke fölgende behov:

- Jeg har mengder av film fra min gamle videokamera som jeg vil kunne spille over til et digitalt format. Kameran har röd, vit, gul kontakter.

- Jag har Viasat og vil kunne spille inn programmer. (Jeg har verken VCR eller DVD recorder). Timeshift er sikkert moro, men ikke kritisk. Jeg bruker gjerne min eksisterende dekoder og har forstått at en IR blaster må til i så fall.

- Jeg vil sitte i sofa'n og se TV på TVn. Jeg vil ikke sitte ved skrivebordet og se på TV på PC monitoren. TV er ikke helt ny akkurat, men det finns scart og röd, hvit, gul (der jeg plugger inn kameran).

- Jeg vil kunne se innspilte TV-programmer og annet så som filmer, bilder osv fra datorn på TV'n. Dette må helst väre mulig selv om andre bruker PCn til internetsurfing e.l.

- MCE virker som en "overkill" men det hadde kanskje värt moro med Mediaportal (gratis).

Noen som våger seg på en anbefalning?

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Kjøp et Hauppauge! WinTV-PVR-150MCE (gjerne kit-versjonen, som inkluderer fjernkontroll og IR-blastere for tuneren din), eller (om du vil fremtidssikre for bakkesendt digital-tv), Hauppauge! WinTV-HVR1300MCE KIT.

Mediaportal fungerer utmerket med MCE fjernkontrollen, dog har jeg ikke personlig prøvd tv-tuner (og ir)-funksjonaliteten, da jeg bruker DVB-S kort i PC'en.

Noen andre kan sikkert opplyse mer på det punktet.

-De fleste tv-kort har video-inngang (som PVR-150) så du kan koble til det gamle videokameraet ditt osv.

-For å koble pc'en din til tv'en, sørg for at du har et skjermkort med tv-utgang (obvious but true)

-For å se filmer etc. på tv'en selv om andre bruker pc'en, har du mulighet for å sette opp tv'en som skjerm nr. 2 på pc'en. Du kan da sette Mediaportal (eller MCE for den del) til å starte på skjerm nr 2 (=tv'en), og det funker OK. Litt knot kan det imidlertid bli, avhengig av skjermkort etc, og om noen skulle finne på å bruke piltastene eller spille spill etc på pc'en, kan det nok bli krøll med mediaportal. En PC støtter jo normalt bare en bruker foran maskina om gangen (ett sett med tastatur og mus)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •