HTPC Nåtid og fremtid

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC Nåtid og fremtid

Jeg har beveget meg inn på et område som er blir mer og mer krevende etterhvert som nye dører åpnes. Min konfigurasjon er som følger:
    På kontoret : Server med Bilder og musikk data, samt min egen Apache Server homepage BOSE PC høytalere.
    I Stua: Strong 8700 satelittmottaker Viasat og CD, BOSE Audio Pioneer 435,
    På kjøkkenet HTPC (Egenbygd) Aopen, Hauupager 500, Motherbard Intel grafikk; Windows MCE, LCD Skjerm. Logotech Surround
    Kjellerstue: Xbox 360 , Optima Prosjektor er på vei med lerret.XBOX utvides med HD DVD og HDMI kabel i løpet av året. Kenwood surround.
    Alt er koblet sammen i et Ethernet og wireless(sone oppe og sone nede)

Styrker : Musikk over alt- samme kilde men uavhengige soner. MCE/Mediplayer 10.:-D
    Kanalswitch mulig fra alle steder med TV
    Film: 3 valg muligheter.Stua, Kjøkkenet eller kjeller.
    TV : Meget bra kvalitet i STUA streamer via HTPC til Xbox i kjeller, samme kanal over alt.:???:
    Svakhet: Dårlig kvalitet via HTPC samt mangel på fleksibilitet kanal valg.
    Ønsker bedre/samme kvalitet TV over alt, samt valgmuligheter på kanal uten å utøke antall satelitt mottakere.(men kan ersattet 8700). Noen anbefalinger?
    Kvalitet TV på HTPC, er det kabler, grafikk kort eller TV kort?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som om du kjører parabol-dekoder via S-video til HTPC?

Dette er jo en ikke-ideell løsning på et problem skapt av monopolsituasjonen på broadcast her i landet. Den teknisk fornuftige løsningen hadde selvsagt vært en integrert detuner i PC som lar deg få tilgang til videostrømmen direkte.

FireDTV er en slik løsning med kortleser for DVB-T/C/S men "parrede" accesskort fungerer ikke i slike.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D Enig om utalelsen om monopol situasjon. Har stilt sprørsmålet til NTVpluss. (En husstand et kort og tillate integrerte PC løsninger) om de har planer om å bli mer forbrukervennlig. Når den tid kommer kan FireDTV lignende løsninger være de riktige. Jeg bruker kompositt fra Strong til Hauppager kortet, S-Video er også koblet inn. HTPC er koblet til pioneer via VGA, ser derfor etter et grafikk kort med HDMI uten at jeg vet om dette hjelper. Video fra HTPC over samme VGA forbindelse er utmerket både for vanlig hjemmelagede og HD nedlastede video. Det er mulig du er inne på noe, at det er kablene fra Strong til HTPC, hmm.:???:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •