ATI-oppsett i HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ATI-oppsett i HTPC

Hei!

Jeg driver og setter opp en HTPC og følger Mastiffs guide på HW.no. Men han bruker et Nvidia-kort og jeg har et ATI-kort. Er det noen som har testet litt og funnet et bra oppsett med ATI-kort/Catalyst Control Center?

Og hvor er det best å kalibrere fargene når fargekontrollene er inaktive for PC-inngangen på tv'n? Skjermkortdriverne, DVD-avspillingsprogrammet eller post-processing som FFDShow?

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ATI eller Nvidia burde ikke være veldig utslagsgivende etter min oppfattning, men det kommer litt an på kortet mht. drivere og ytelse da (bruk f.eks.
    The Guru of 3D Download Section

Dette er "modda" ATI drivere med veldig bra ytelse i forhold til orginale Catalyst drivere.

Fra samme sted henter du Riva Tuner ( OC til skjermkortet)
    The Guru of 3D Download Section

Jeg har brukt dette oppsettet i årevis mot et 9800 kort (som da soft moddes til å tro at det er et 9800 pro kort med 50% bedre ytelse)

Farge kalibrering kan jeg ikke uttale meg om, det overlater jeg til TV / Prosjektor.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel egentlig Radeon 9800 kortene ganske gamle, og det har skjedd endel siden den tid. Lurer selv litt på hvordan Nvidia sin Purevideo fungerer til avspilling av HD-video, kontra ATI sitt motstykke, Avivo - i min kommende HTPC.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •