DVD avspillingssoftware til MCE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD avspillingssoftware til MCE

Heisann..!!!

Etter å ha hatt en del konfliktproblemer mellom to kortplasser (trådløst nettverkskort og Happauge TV kort) er jeg nå klar til å installere nødvendig software og codecs i MCE. Hva er siste staus når det gjelder programvare?

Jeg har lest meg gjennom guiden til Mastiff men kanskje har oppfatningene endret seg siden dette. Har lest mye positivt og TheaterTek sammen med ffdshow. Er dette en god mulighet, eller er det andre ting som er anbefalt? Finnes det en gratis codec-pakke man kan laste inn midlertidig så jeg kan få TV'en opp å kjøre (som ikke er infisert av spyware eller virus)?

Håper noen kan hjelpe meg med dette..!!! Tar forresten også svært gjerne imot tips om programmer som er "nice to have" for MCE. Takker så mye på forhånd..!!!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste codec-pakken er vel fortsatt Nvidia's PureVideo, og den ligger inkludert i TheaterTek.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TheaterTek og ffdshow

Heisann Gorm..!!!

Takker så mye for svar. Hvordan er det hvis man ønsker å bruke ffdshow i tillegg. Er det laget noe guide for dette, eller kan man fortsatt bruke det som Mastiff skrev i sin guide? Det blir vel i såfall sikkert en del prøving og feiling. Er det noen som selv har gjort dette og eventuelt kan gi gode tips?

Takker så mye å ¨forhånd..!!!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv uten ffdshow først, finner du ikke bildekvaliteten bra nok er guiden til Mastiff rette stedet å starte. Personlig finner jeg siste utgave av TheaterTek god nok, og har dermed valgt å ikke eksperimentere ytterligere. Stabil drift er blitt en viktigere faktor. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da går bestillingen

Heisann Gorm..!!!

Takker så mye for gode svar. Regner da med at jeg legger inn bestilling på nettet. Vet du om man får laste den ned eller om de sender den til meg pr post (eventuelt begge deler). Bør man gå for den enklere versjonen, eller den med avansert audio pakke?

Takker ellers så mye for hjelpen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •