Slit med å hooke opp laptop mot Pioneer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Slit med å hooke opp laptop mot Pioneer

Har fiklet en del med å koble opp en Dell laptop med komponentutgang mot en Pioneer 435FDE. Ønsker å spille av diverse HD-klipp og filmer jeg har liggende, men sliter med at Pioneer'en underskanner bildet. Dessuten ønsker jeg at den skal gjøre IVTC (mulig via PureVision), men jeg får ikke sendt 1080i60 ut fra skjermkortet (ATI Mobility X1400). Bruker forøvrig Catalyst Control Center, Windows XP og DScaler5 med IVTC-fix.

Man blir lei av å knote rundt hele tida bare for å optimalisere bildet...finnes det et skikkelig alternativ (standalone spiller) som takler 1080i/p i MPEG2/h.264?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080i60 ut fra skjermkortet har ikke noen hensikt, særlig etter at du har kjørt IVTC på PC-en. Har du prøvd 1024*768 via VGA eller DVI (jeg vet ikke hvilke innganger/utganger du har tilgjengelig)? Dette er 4:3 og bildet vil derfor måtte strekkes i software, men hvis alt går riktig for seg får du 1:1 pixelmapping og derfor skalering kun i PC-en.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å si at jeg ikke gjør IVTC på laptopen...dette ønsker jeg at Pioneer'en skal gjøre. Har bare det lagt inn når jeg skal se filmer på selve laptopen.

VGA kan jeg ikke bruke på FDE, og DVI har jeg ikke, har bare komponentutgang. Kan forøvrig nevne at 720p60 og 1080i30 dukker opp i Catalyst Control Center.

Det beste hadde vært å få skjermkortet til å sende ut 720p72...

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt nyskjerrig på hvilken Dell laptop du har..??? Du har ATI x-1400 som kun har komponent utgang. Trodde disse kortene leveres med kun DVI og VGA....??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en Inspiron 6400. Denne modellen kommer kun med VGA, samt en spesiell versjon av S-Video (7 pins). De ekstra lederne overfører komponentsignal samt SPDIF. For å benytte dette må man skaffe en spesiell Dell-dongle, som splitter de sju pinnene til 4 RCA-kontakter.

Jeg var heldig og fant denne på eBay, fikk kjøpt den for ca. 120 kr.
    eBay: DELL S-Video - Y/Pr/PB SPDIF HDTV Cable NEW NG409 HG871 (item 220046323691 end time Nov-13-06 12:58:10 PST)

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av consilium
    Glemte å si at jeg ikke gjør IVTC på laptopen...dette ønsker jeg at Pioneer'en skal gjøre.
    Klarer TV-en din IVTC da? Jeg vet ikke om det lar seg gjøre å få ubehandlet 1080i ut fra PC-en, eller om det går gjennom en deinterlacingprosess først, hvis noen vet det må dere gjerne opplyse meg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dette lille som skiller Pioneer-TV'er fra andre (min mening). Disse TV'ene klarer å gjøre 2:2, 3:2 og 3:3 pulldown.

Dette kan aktiveres i PureCinema under bildeinnstillingene. Der får man opp 3 valg:
    - Av (standard deinterlacing)
    - Standard (vanlig IVTC)
    - ADV (3:3 pulldown, PAL vises i 75Hz og NTSC i 72 Hz)

Sakset ut fra Pioneers produktblad:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •