Nvidia aktiverer PureVideo HD (HD DVD / Blu-ray)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nvidia aktiverer PureVideo HD (HD DVD / Blu-ray)

Nvidia aktiverer PureVideo HD
    Oppdaterer ForceWare-driverne
    Med de nyeste ForceWare-driverne kan man nå nyte HD DVD eller Blu-ray med PureVideo HD-teknologien fra Nvidia.

Dersom du har et GeForce-kort som tilhører 7-er-serien, kan du via de nye ForceWare 93.71-driverne få hardware-akselerasjon av HD DVD- og Blu-ray-materiale ved hjelp av PureVideo HD-teknologien.

Man trenger naturligvis et optisk drev som støtter Blu-ray og HD DVD, i tillegg til et av de nevnte skjermkortene. Dessuten må både skjermkort og skjerm ha støtte for HDCP. I tillegg anbefaler Nvidia å ha minimum 1 GB minne og en eller annen form for dobbelkjerneprosessor.

PureVideo HD tilby hardware-akselerasjon for å dekode H.264, VC-1, WMV og MPEG-2. Bildene kan ha et detaljnivå som er seks ganger høyere enn dagens DVD-standard.

kilde:
    Nvidia aktiverer PureVideo HD - Hardware.no

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ajaj, da er det kanskje håp for HTPCen allikevel... Jeg sitter litt på gjerdet mht kjøp av enten HTPC eller BD/HD-DVD-avspiller, men må jo si at f.eks. Acer idea 510 frister, spesielt hvis den kommer med BD.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er etterhvert kommet priser på BD-brennere, referer til hardware.no. Fremdeles noe høy pris pr i dag, men jeg regner med de faller. Så uansett kan en komplettere HTPC med BD:
    Hardware.no - Prisguide - BD

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Trenger jo ikke brenner, kun leser. Vet at lesere har kommet til bærbare maskiner uten at de koster skjorta, og den Aceren jeg har lyst på benytter seg av en slik type...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Delvis enig at en leser gjør god nok jobb når en skal bruke HTPC som signalkilde. Men skal jeg først ha en HTPC så er jeg også interessert i alle funskjoner tilgjengelige og da er brennerdelen vel så interessant til andre funskjoner (backup mm). Men dette er mine meninger og er uansett jo litt OT når det gjelder trådens tema.

En ting jeg funderer på er at det er trass alt ganske høye krav til generell hardware når skjermkortet utfører mye(?) av jobben.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er racet i gang: Hvor lang tid tar det før man kan spille av HD-DVD/BR via DVI/HDMI uten å måtte ty til tullete HDCP-løsninger?

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    En ting jeg funderer på er at det er trass alt ganske høye krav til generell hardware når skjermkortet utfører mye(?) av jobben.
    Jeg tror at nvidia akselererer tunge enkelt-funksjoner, men fremdeles må ganske mye av logikken utføres i CPU.

-k

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Så er racet i gang: Hvor lang tid tar det før man kan spille av HD-DVD/BR via DVI/HDMI uten å måtte ty til tullete HDCP-løsninger?

-k
    Dette er jeg også veldig spent på, er egentlig lei av alt HDCP-tull der man må spekulere på hva som vil fungere i fremtiden. Jeg håper virkelig det kommer en slags "crack" ala DVD-jon som gjør at de gir opp HDCP slik at man kan spille HD-DVD/Blueray på en HTPC.

Noen som har en anelse på hva en HD-DVD/Blueray leser vil koste?

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn disse nye driverne til mit 7600GT kort. Merjet ingen forskjell på avspilling av HD-materiale, men bildet i alle spillere som bruker Nvidia sine dekodere fikk et avlangt bilde som var presset inn fra sidene.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hd-DVD spiller til XBOX fungerer greit på PC med powerdvd-HD software.. billig spiller til HTPCen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •