ffdwshow bedre enn Divx Player?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ffdwshow bedre enn Divx Player?

Har faktisk nå testet player'en som følger divx-codecen og ble mildt sagt overrasket over den store forskjellen på kvalitet over Mediaplayer. Blir umulig å gå tilbake til mediaplayer slik den funker nå iallefall. Dessverre støtter ikke den undertekster. De fleste ser ut til å bruke ffdwshow for divx og xvid, som jeg har forstått slik at er en slags multicodec. Er det riktig? Og vil det gi meg et like bra eller bedre bilde i mediaplayer enn Divx Player? Foreløpig så ser jeg film på en 32" tv. Jeg har jo installert en haug med codec'er på maskina mi nå. Kan det føre til dårligere bilde i den form at noen codec'er overstyrer noen andre som er bedre? Har installert Nimo codec-pack som de fleste andre ser det ut til pluss at mediaplayer'en laster ned noen nå og da når den ikke finner noe kompatibelt på maskina. Ofte søker den etter riktig codec på nettet, men finner ingen. Likevel spilles filmen helt ok. Hva er det da den egentlig leter etter?

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: ffdwshow bedre enn Divx Player?

Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    Har faktisk nå testet player'en som følger divx-codecen og ble mildt sagt overrasket over den store forskjellen på kvalitet over Mediaplayer. Blir umulig å gå tilbake til mediaplayer slik den funker nå iallefall. Dessverre støtter ikke den undertekster. De fleste ser ut til å bruke ffdwshow for divx og xvid, som jeg har forstått slik at er en slags multicodec. Er det riktig? Og vil det gi meg et like bra eller bedre bilde i mediaplayer enn Divx Player?
    ffdshow er et decoding filter for både divx og xvid ja (det bruker forøvrig codec'er du også kan få separat). Men i tillegg har ffdshow en del
    postprosesseringsfiltere som kan gjøre stor forskjell. Både media player og divx player vil bruke codec'ene som installeres, men usikker på hvordan
    man kommer til postprosesseringsdelene. (Jeg bruker ikke ffdshow, shock horror. :-) Bruker bare codec'ene).

Foreløpig så ser jeg film på en 32" tv. Jeg har jo installert en haug med codec'er på maskina mi nå. Kan det føre til dårligere bilde i den form at noen codec'er overstyrer noen andre som er bedre?
    Helt klart! Dersom du installerer et par-tre playere, en codec pack og kanskje ffdshow så har du en bråte overlappende codec'er som blir valgt
    mer eller mindre vilkårlig. Symptomer kan være feil farge på scener, scener som "henger igjen" langt inn i neste scene, hakking osv. Det er
    ikke alt for mange codec'er du trenger, så sånne pack'er er litt plagsomme.

Et bra verktøy for å skjønne hva som skjer er GSpot. Det programmet lister opp hva du har av audio/video codec'er, og dersom du gir det en film så
    viser det hvilke codec'er som ville blitt brukt for den spesifikke filmen.

http://www.headbands.com/gspot/

Det å deregistrere codec'er er noe #€%€#% så det tar vi ikke her. :-)

Har installert Nimo codec-pack som de fleste andre ser det ut til pluss at mediaplayer'en laster ned noen nå og da når den ikke finner noe kompatibelt på maskina. Ofte søker den etter riktig codec på nettet, men finner ingen. Likevel spilles filmen helt ok. Hva er det da den egentlig leter etter?
    Antageligvis Microsoft-sertifiserte codec'er eller noe slikt, og når den ikke finner noen så må den ta til takke med de du har.

OK

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. GSpot var praktiske greier, men var også noe forvirrende. På Xvid-filmer var det fire kompatible codec'er/filter installert. Men hva er best? Skal jeg bruke divx-codec på xvid eller xvid-codec? Begge funker visst tydligvis. Eller trenger jeg ingen med ffdshow?
    Samme var det jo på audiosiden, selv om det der stort sett var 2 codec'er som kom opp. Hva er den beste mp3-decoderen for film?
    Hvordan velger jeg hva avi-fila skal bruke? Med ffdshow? Eller er det her zoomplayer kommer inn? Den var jo et konfigurerbart mareritt av det jeg kunne se.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •