TabletPC som Multikontroll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TabletPC som Multikontroll

Jeg hadde en oppgave i dag om å forsøke å få igang en slags Tablet PC som var en fjernkontroll, Den hadde muligheten til å styre alt fra overvåkning til lyd og bilde samt lys setting og musikk avspilling, osv osv.

Spennende saker som jeg har vert borti så mye av før selv, så noe tilsvarende på Elektroworld messa i lillestrøm i HifiCenterkjedens demo rom.

Noen som har noe som helt serfaring med denne typen multikontroll enheter?
    Det å kalle det en PC blir egentlig feil ettersom det virket mer som en avansert verson av Logitech's Harmony 1000 men jeg vet ærlig talt ikke hva den rette betegnelsen er.

Om noen kjenner til slikt eller vet noe så vennligst si fra. Gjerne link til en side hvor det står om slikt.

Hos Lyric hifi her i oslo har de den tablet kontroll typen jeg sikter til kanskje noen her vet hva slags merke og type det er? kunne lettere funnet info om den om jeg viste det.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

merket og bilder

Merket på den 8,4" store saken er Convergent Living og heter muse.
    Kjører en form for linux. noen som har vert borti denne?

Convergent Living

Spennende saker som er en del mer avansert enn en vanlige multifjernkontrollene.

Kan selv litt for lite om dem ennå men kommer seg fort.

Noen som har tenkt på slike saker selv kanskje?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel mye ala en PDA med Netremote, bare med større skjerm. Nærmest ubegrenset med muligheter, men mye jobb å få det til å fungere 100% som man selv ønsker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hvor har du fått tak den saken? jeg har vært på leting etter noe lignende for å bruke som fjernkontroll

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyric

Sitat Opprinnelig postet av eribraa
    Hei hvor har du fått tak den saken? jeg har vært på leting etter noe lignende for å bruke som fjernkontroll

Lyric Hifi i oslo fører dem.
    Tor selv (eieren) har ikke fått satt seg så godt inn i det men det er ikke veldig vanskelig om man leser litt basic om det.

Som nevnt det tar nok en del jobb å få allt til å bli som du ønsker, men det å bruke den som en Fancy mulitkontroll er nok ikke så veldig vanskelig, men den har jo mange andre bruksområder enn som så.

Her er mer info om det hele: http://www.avdeals.biz/html/documents/Catalog-Web.pdf

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, litt OT, men har du prøvd Netremote? Vet du om det finnes en versjon for PalmOS? Og om det funker med Bluetooth? Har ikke wlan på min PDA/mobil(Treo 650), men hadde vært artig å sendt over Bluetooth i stedet. Har jo en bra range og stabil link det også. Har lagd en applikasjon for PC som kan motta tekst-strenger over BT, men frister ikke å lage senderprogrammet på Palm

Sitat Opprinnelig postet av striky
    Blir vel mye ala en PDA med Netremote, bare med større skjerm. Nærmest ubegrenset med muligheter, men mye jobb å få det til å fungere 100% som man selv ønsker.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har prøvd det |

Jeg har ved et par annledninger testet NetRemote, går hvertfall utifra at det var hva det var, en kammerat av meg var ganske frelst på denslags i vår og styrte det meste av det han kom over med pcen sin og programmene på den, fikk programmet selv men mistet det når en av hardiskene krasjet.
    Men vet ikke all verdens om det selv fikk ikke testet så mye, og poenget for meg var lite ettersom pcen min er diger og tilnærmet stasjonær, poenget vil nok være tilstede for nettop PDA og minipcer.

Jeg vil tro at et program for PAD skulle vere der ute, om jeg ikke tar helt feil har jo philips en slags PDA som gjør nettop disse tingene over Wifi, akkurat hvordan det er med den pdaen du nevner vet jeg ikke men enkel komunikasjon fra mobil/PAD til pc ligger jo inne i produktene i form av synkronisering og fjernkontroll av pcens mediaplayer. er ikke sikkert du trenger å lage noe programm selv men kanskje lete litt på de gratis nedlastings sidene på nettet, ettersom du er garantert ikke alene/den første om å ønske dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •