gjøre så _all_ lyd styres fra reciveren.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

gjøre så _all_ lyd styres fra reciveren.

hei, har pc'n tilkobla forsterker og jeg vil da at forsterkern skal ta seg av all behandling av lyd siden jeg har koblet digitalt med optisk kabel.

har huket av for spdif alle steder jeg kan finne, men fremdeles så er det forskjellig lyd i f.eks vlc og winamp, virker som om det er noe på pc'n som behandler lyden før den kommer til forsterkeren, for når jeg kobler digitalt og setter på spdif eller "digital (S/PDIF) out to external prosessor" som de skriver, så skal vel egentlig ikke lyden endres selvom jeg skrur av og på equalisere for lyden skal jo behandles i forsterkeren ikke i pc'n.

så er det noe jeg har oversett eller skal det være slik?
    kanskje litt dårlig forklart, men håper dere skjønte hva jeg mente.

Newcomer Cowstian sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

S/pdif

S/PDIF Passthrough må settes på alle programmen du bruker for avspilling av lyd, når man gjør dette så skal det jo sendes et ubehandlet digitalt signal fra avspillingskilden og fram til forsterkeren din. Jeg har hatt mye problemer selv med VLC og S/PDIF, vet det står noe om det her på forum en plass også. I winamp er det uhorvelig mange valg for lyd. det kommer litt ann på hva du har valgt som plugin/prossessor for sending ut av lyden. Jeg bruker en plugin til winamp som heter sound solution, dette programmet er drit bra, det er en syk forskjell i forhold til standar programmet til winamp. (Eks. Direct wave out).

Jeg har integrert S/PDIF utgang i hovedkortet, kjøres av realtek AC 97. Jeg bruker kun MCE eller Powerdvd 7. i begge disse programmene så er lyden lik til forsterkeren.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men når jeg bruker powerdvd og setter på spdif, så funker det under film, men når jeg spiller musikk så spretter den tilbake til 2 speakers, og da virker det som om lyden blir behandlet før den sendes til forsterker for lyden blir anderledes om jeg bytter til f.eks 4 speakers, men spdif går ikke lenger ann å sette på uten å starte programmet på nytt, men igjen om jeg setter på musikk så hopper den over til 2speakers igjen.

prøvde den plugginen du fortalte om, det var jo enorm forskjell på lyden, mye større lydbilde osv, men diskanten skurrer på noen sanger når jeg bruker programmet, er det skadelig for høyttalern? og hvorfor gjør det det? gjrø ikke det når jeg skrur av programmet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant denne tråden WINAMP.COM | Forums - S/PDIF mp3 output plugin
    den sier jo noe om at det ikke går å sende helt ubehandlet lyd ut til spdif porten pga lyden må gjennom noen decodere elns før den blir sendt ut til forsterkeren, gjør powerdvd også dette? for jeg hører nemlig ingen forskjell på programmene.

vil at pc'n ikke skal ha noe med behandling av lyden å gjøre, alt skal sendes direkte til forsterker og behandles der, men det viste seg og ikke være enkelt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •