Musepekeren har gått amok! - LØST

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Musepekeren har gått amok! - LØST

Noe veldig merkelig har skjedd med min HTPC. Musepekeren har begynt å leve sitt eget liv - den flytter seg rundt som den vil og både høyre- og venstreklikker helt tilfeldig rundt på skjermen. Utrolig irriterende når man ser på film i fullskjerm og spillekontroller/avspillingsalternativer kommer opp.

Noen som har opplevd dette eller har forslag til løsning? Aner ikke hvor jeg skal starte. Jeg bruker Imon og har prøvd å ta ut batteriene til fjernkontrollen i tilfelle noe hadde låst seg. Har også prøvd system restore uten hell.

Noen forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Dette skjer stadig vekk på enkelte av de maskinene jeg jobber med. Sjekk om ikke du har fått flere mus listet opp i listen over enheter på pc-en. Har du kanskje noen input-kort med f.eks. RS232 el.l.? Dersom det er trafikk på disse kan pcen oppfatte det som om det er flere muspekere med en slik reaksjon som det du nå opplever.

Det finnes en kur, sjekk om det er dette som er tilfellet så skal jeg se om ikke jeg finner oppskriften på en litt mere fredelig oppførsel fra muspekeren.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! Jeg koblet nettopp til forsterkeren via RS232 faktisk samtidig som problemet oppstod. Da får jeg fjerne denne. Finnes det noen måte å få orden på dette uten å fjerne koblingen? Synes det var veldig kjekt å ha forsterkeren koblet til PC slik at jeg kunne styre alt herfra (Harman Kardon har et eget program til å styre forsterker).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har optisk mus, og denne ligger på en blank overflate kan dette være grunnen.

Er helt sikkert ikke dette som er problemet, men verdt å se om det er så enkelt.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Dersom du har optisk mus, og denne ligger på en blank overflate kan dette være grunnen.

Er helt sikkert ikke dette som er problemet, men verdt å se om det er så enkelt.

Tror nok problemet ligger i RS232-koblingen til forsterkeren. Ante ikke at dette kunne få noen innvirkning, men siden problemet oppsto samme dag som jeg koblet dette sammen er nok sjansen stor. Har kun Imon-fjernkontroll (med styring av mus) koblet til.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fikser vi :-)

DU må disable/avinstallere seriell mus driveren på den porten du har koblet til RS232-kabelen. I XP gjør du det i Device Manager.
    Høyre klikk på “My Computer”, velg Properties-> Hardware-> Device manager).

I WinNT 4.X eller eldre må du legge til en “NOSERIALMOUSE” switch på slutten av alle "boot descriptor" linjene i BOOT.INI filen.

/NoSerialMouse disable detection on all COM ports
    /NoSerialMouse=COMx disable detection on COMx port
    /NoSerialMouse=COMx,y,z disable detection on COMx, y, and z ports

f.eks. hvis du bruker com port 2 for kommunikasjon med H/K forsterkeren legg til /NoSerialMouse=COM2.

Edit: Fjernet spørsmål om hvilken H/K forsterker da det vitterlig står i signaturen din...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Topp! Setter stor pris på hjelpen!

Nok en gang har avforum løst mine hjemmekino-problemer!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •