Sliter med ffdshow, TT og nyeste Nvidia drivere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sliter med ffdshow, TT og nyeste Nvidia drivere

Heisann. Jeg sliter med å få ffdshow til å virke igjen etter at jeg har reinstallert XP på nytt. Har brukt denne kombinasjonen i snart to år nå, og synes den gir et meget bra bilde.

ffdshow er satt opp som jeg hadde det før reinstallasjonen, delvis etter Mastiffs guide på hw.no. TT er satt opp som den skal være (vil jeg tro, ikke så mye å gå seg bort i her). Jeg har installert de nyeste driverne til Nvidia (91.47).

Problemet er at ffdshow ikke "starter" når jeg fyrer opp en DVD fra TheaterTek. Raw video er satt til all supported i ffdshow og ffdshow er satt som post processer i TT.

Jeg mistenker driverne til Nvidia for å være synderen, derfor spør jeg først om noen av dere andre bruker samme konfigurasjon? Hvis ja, har dere noen tips om hva som er galt?

Har prøvd både Andy's versjon (som jeg alltid har brukt) og et par av de nyere versjonene med samme resultat.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Process whole image", Enablet ?
    og du har husket å hake av i rutene "Dscaler", "Blur" og "Resize" i riktig rekkefølge..

Bærre spørr jeg

Testet nettopp TT m/FFDSHOW og dette fungerer (Sett på OSD og sjekk om du får frem OSD (grønn tekst mht. CPU forbruk etc.) Dersom dette ikke vises, er ikke FFDSHOW aktiv..

/L

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å nevne FFDSHOW versjon;( 2006-08-21 rev. 2546)

Kun til info..

/L

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken driverversjon bruker du?

Process whole image er deaktivert i Andy's versjon som jeg har installert nå. OSD og trayikon er aktivert, så jeg ser det godt om den slår inn. Det virker fint på avi-filer hvis jeg aktiverer xvid som codec. Da slår ffdshow inn med det samme. Skal prøve noen eldre drivere fra Nvidia nå, for å sjekke om problemet kan ligge der.

EDIT: Mine forrige drivere (81.98 ) gir samme resultatet, så det kan vel også utelukkes. MEN, jeg installerte ZoomPlayer med det samme, og ffdshow funker! Meget merkelig. Innstillingene i TheaterTek er jo umulig å gå seg bort i? Jeg er rimelig sikker på at jeg har satt det opp riktig.

Det er greit nok å gå over til ZoomPlayer, men jeg ville nok helst beholdt TT som avspiller. Den fungerer så fint med MCE fjernkontrollen. Noe jeg mistenker ZP for å ikke gjøre? Eller?

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så er problemet løst. TheaterTek sto ikke innstillt til å spille .ifo-filer. Selv om DVD'er startet automatisk og .ifo-filer spilte fint om jeg startet dem manuellt, måtte jeg altså inn og krysse av .ifo i TheaterTek.

ahh.. som jeg har litt for å få dette til de siste dagene. Nå er det bra igjen :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner frustrasjonen, men hvor i TT setter du dette da?

Har en cracka 2.0 versjon, så det er muligens en nyere du har

/L

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •