Hjelp med selvbygg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med selvbygg.

Planer om å endelig få bygd meg en HTPC.

Har over lenger tid sett litt på HTPC kabinetter. Ser ut som eg kommer til å gå for Origen X10.

Så litt spørsmål:

- Kabinetter har 2 60mm vifter instalert, bråker disse? noe som bør byttes, i såfall hvilken kjøling annbefales? (Har ikke lyst til å skjære/borre i kabinettet).
    - Ir enheten er kompatibel med MCE står det på hjemmesiden, noen som har hatt problemer med dette?
    - Hvor kraftige komponenter bør eg ha i ein HTPC? Ønsker å bruke den til følgende:
    • Skjermkort som kan vise i HD format.
    • tvkort for å se tv, HD/digitalt?
    • høre på musik
    • HTPC skal kobles mot egen fil server (deling av musik/film/tv sendinger
    • Skal ikke bruke denne til spill
    • Har tenkt Windows Media Center edition på den, men vil ha den såpass kraftig at eg kan installere nye Vista media center når dette kommer.
    • Kobling mot fil server, ønsker denne trådløs. Hva bør eg velge her av trådløse nettverkskort?

Dette blir nok eit langsiktig prosjekt på grunn av stram økonomi

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Origen AE X10-kabinettet er i hvert fall ikke det jeg ville anbefalt. Har selv et Aplus-kabinett som er akkurat samme design innvendig ("fronten" på kabinettet ser forskjellig ut, men det er nok samme produsent som egentlig står bak).

Liker ikke det tekniske designet. Liker ikke løsningen med 60 mm bak i stedet for 80 mm, og liker ikke løsningen med at strømforsyningen plasseres "midt inne i" kabinettet (!). Det er videre veldig trangt rundt optisk/HDD.

Min anbefaling blir å sjekke etter noe annet.... helst da med 80 mm vifter bak. Pass også på at det er to 5,25"-brønner slik at man i tillegg til optisk kan ha HD i vibrajonsdemping.

Anbefalinger ellers:
    - Grafikkort med 7600GT for beste muligheter i henhold til HD-avspilling. Gjerne vifteløst og helst med HDCP. Foreløpig er det vel ingen kort som kombinerer HDCP og vifteløst.
    - TV-kort: Hauppauge PVR150 eller 500 -- avhengig om du vil ha en eller to tunere. Når det ellers gjelder digital-TV... for bakkenettet som kommer etter hvert må man vel vente på evt. tilpassede kort. Dvs. i tillegg til at man trenger et kort som støtter MPEG4 og ellers løsingen, trenger man også et kort som gir støtte for å dekryptere sendingene på noe vis. Har du digital-TV via Canal Digital, Lyse eller hva det måtte være -- foreløpig er det vel ikke mye man får gjort egentlig.......
    - Prosessor: Core 2 Duo... E6300 eller E6400 burde holde.
    - Prosessorkjøler: Noe stille som passer i kabinettet... Bruker selv Zalman CNPS9500 og Noctua NH-U09 med nedregulert vifte. Zalman-saken er rimeligere og enklere å montere, men kanskje for høy til enkelte kabinetter.
    - Hovedkort: Noe P965-basert... funksjonalitet ut i fra det du trenger. Anbefaler gjerne Asus pga. de fleste kortene har styring for kabinettvifter. Også Intels egne kort har gjerne dette. Finnes også modeller der WLAN følger med. Men er du sikker på at du vil ha WLAN? Om HD-materiale i noe form skal streames kan det vel gi problemer.
    - Strømforsyning: Seasonic S12 på f.eks. 380W eller MIST 500w.
    - HD: Samsung T133S kanskje. Finnes på opptil 400 GB.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Min anbefaling blir å sjekke etter noe annet.... helst da med 80 mm vifter bak. Pass også på at det er to 5,25"-brønner slik at man i tillegg til optisk kan ha HD i vibrajonsdemping.
    Hei.

Har du noen tips på kabinett?

Ønsker et kabinett som eg kan bruke vanlige komponenter, alstå ikke low form factor eller hva dem kalles.
    Ønsker også display på kabinettet. ir som støtter MCE fjernkontroll.
    Og selvsagt at det er fint å se på

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forslag: Silverstone LC16M - flott design og god plass. Jeg er kjempefornøyd. 2 stk 80mm vifter som du må vurdere å bytte til noe mer stillegående.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evt. LC20-serien. LC20M er vel en del rimeligere enn LC16M, men har ikke like avansert display. Hos Komplett koster LC20M under 1400 kr. LC20M har også plass til 2 stk. 80 mm bak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •