Information owerflow....:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Information owerflow....:)

Vedr Media Center PC/HTPC har jeg de siste kveldene lest meg bort i mot totalforvirret, meningene og anbefalingene er mange og velmenende
    Har bestemt meg for å kjøpe/sette sammen maskin selv og har satt en øvre grense for meg selv på 10.000 eks skjerm og operativsystem.
    Så, håper noen på forumet kan sette opp en liste over deler jeg kan bli fornøyd med.
    Maskinen skal stå i stua med resten av anlegget som består av Yamaha RXV750, Yamaha DVD-S550, Usher X-929, Usher S-520, Usher HT-1, Rotel "et eller annet" Cd spiller, Canal Digital Tuner +en lcd skjerm som ikke er kjøpt inn enda (men her vet jeg sånn ca hva jeg ønsker)
    Så som de fleste andre ønsker jeg mest mulig pc for penga, og gjerne at den ser pen ut sammen med anlegget.
    Håper noen tar seg bryet med å legge inn et godt forslag eller to.

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag:

Hardware.no - Prisguide

Litt over budsjett, men det skjer jo alltid uansett :-D
    Går jo ann å kutte litt på cpu eller minne, evt billigere kabinett

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kermit
    Forslag:

Hardware.no - Prisguide

Litt over budsjett, men det skjer jo alltid uansett :-D
    Går jo ann å kutte litt på cpu eller minne, evt billigere kabinett
    Å kutte kabinettet ville jeg gjort ut i fra det tekniske designet på kabinettet. Ville kanskje heller sjekket noen av Silverstones modeller.

Ellers kan ikke minnemodulene som er satt opp (DDR400) benyttes på et Core 2 Duo-system -- da trenger man DDR2-minne (667 MHz anbefalt).

Trolig klarer man ser her også fint med en mindre versjon av S12-PSUen. Selv synes jeg også modulære PSUer er veldig kjekt i HTPC, ettersom man ikke får en masse ekstra kabler liggende i kabinettet. Seasonic har nå også modulære varianter.

Videre vurdering blir jo også hva man trenger av CPU-kjøler og TV-kort. Selv om T133S ikke støyer så mye bør man absolutt ha en vibrasjondempende brakett (og et kabinett som har plass til det + optisk).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auda, hadde egentlig et minnepar fra Corsair der, vet ikke hvordan det Twinmosminne lurte seg inn, var vel litt sent på kvelden for meg kanskje.

Ja er enig at hvis du skal har hardisk i 5.25 bay så må du ha annet kabinett, men hører selv ingeting fra disse hardiskene i vanlig oppsett.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kermit
    Auda, hadde egentlig et minnepar fra Corsair der, vet ikke hvordan det Twinmosminne lurte seg inn, var vel litt sent på kvelden for meg kanskje.

Ja er enig at hvis du skal har hardisk i 5.25 bay så må du ha annet kabinett, men hører selv ingeting fra disse hardiskene i vanlig oppsett.
    Selv har jeg et Aplus GL-2, som forutenom frontdesign er samme kabinettet. Liker ikke det tekniske designet på flere områder enn at det bare er en enkelt 5,25". Bl.a. liker jeg ikke at det er 60mm vifter som benyttes bak, løsningen med PSUen "inne i PC" og det blir veldig trangt mellom diskbrønner og PSU mot hovedkort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •