hvordan spille av film ( 23,97fps ) uten at lyden hakker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvordan spille av film ( 23,97fps ) uten at lyden hakker?

Hei, jeg har en del filmer på pc'n som er i 23.97fps, jeg bruker reclock og jeg får beskjed om at den ikke kan synce filmen til maskinvaren min, ( lydsporet fra filmen ) og en multipler på 23.97x2 = 47,94fps, det vil vel kanskje ikke gå siden PE 7700 kun støtter vertical sync fra 50 - 100Hz, ganger du med 3 så får du 71.91, så da kan jeg kanskje sette min BenQ PE 7700 til 71.91 Hz med powerstrip elns?
    Er det mulig å få til lyden uten problemer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen finner du her ReClock DirectShow Filter

ReClock åpnet en helt ny verden for meg og fungerer utmerket til å spiller av både 23,976 og 25 fps på 50hz, 72hz eller 75hz for den saks skyld. Se forøvrig Mastiffs guide på hardware også for enkel innføring i bruk og oppsett.

- Judaz -

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greia er at jeg faktisk kjører Reclock, den skal jo klokke lyden så den matcher film materialet, men det lagger alikevel, dessuten så forteller reclock dette: " Cannot sync this CINEMA video to your hardware . Please set your monitor refresh rate near to a multiple of 23.97 Hz" samme om jeg setter pj'n på 50Hz eller 25Hz som er det nærmeste jeg kommer, så lagger det! Klokken blir aldri grønn med andre ord..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig. Hvordan er Reclock satt i forhold til hvor store marginer den skal ta på hastighet? Min står på +/-5% og den eneste refresh rate'n dette ikke fungerer på er LCD tv'en min som er 60hz

Uansett skal vel ikke lyden hakke? Kan det være noe annet som er problemet? Gjelder det bare på DVD eller andre filtyper også?

- Judaz

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det gjelder på all film, det hakker innimellom, bruker du v og h sync? hakket ikke før av en eller annen grunn, men dette er noe som plutselig har oppstått.. Til og med på pal 25fps og jeg kjører 1080i 25Hz så hakker det..så det er noe spesielt som skjer her.. bruker du spdif? og ATI gfx kort?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •