Grumsete tv-bilde med WMC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grumsete tv-bilde med WMC

Sliter litt med bildet på WMC når jeg kjører tv signalet gjennom HTPC'en.

Har Canal Digital analog signal. Tv-kort er Happahuge TVR-500 dual tuner. Signalet gjennom WMC blir grumsete og uklart, sammenlignet med signalet jeg får rett fra tuneren i tv'en.

Kan det ha noe å gjøre med de-interlacin eller noen codec'er?

Fra HTPC'en kjører jeg DVI til HDMI inn i tv'en. Skalerer signalet til 720p.

Noen som har noen forslag til hvordan jeg skal få et skarpt signal?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problem som deg og svært interessert dersom dette er mulig å forbedre.

Har analog kabel fra UPC (eller GET som det visstnok heter nå) og bruker et TVR-500 TV-kort. I WMC blir dette direkte dårlig, mye dårligere enn om jeg kobler direkte til TVen. Jeg bruker WMC i Vista. I XP blir bildet litt bedre, men fremdeles for dårlig til at det er verdt å se på. Jeg har etterhvert slått meg til ro med at analoge signaler til HTPC for bruk på stor TV trolig ikke fungerer. Heldigvis legges det inn digitale signaler hos meg snart...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har erfart det samme og også spurt om dette her på forumet uten å få noe tilfredsstillende svar.

Jeg opplever bildet OK dersom jeg sender det ut vi s-video til CRT TV, men ukseptablet dersom jeg sender til LCD skjerm eller projector via DVI.

Dersom jeg tar signalet inn i TV-kortet fra digital tuner (svideo) blir bildet derimot 97% optimalt, og fullt ut tilfredstillende, selv på projector i 2 meters bredde. Det er viktig med gode kabler til dette (monster eller supra f.eks.).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også opplevd det samme med crt skjerm. Kjøre tidligere bildet på en 32" widescreen crt skjerm, via s-vide og da var det bedre. Når jeg nå kjører via dvi-hdmi til plasmaskjerm, så blir det dårligere... merkelig..

Kan det være i konverteringen til digitalt signal at det skjer noe da?

Må man gå til innkjøp av digital dekoder da... men denne har jo heller ikke digitale utganger. Kikket litt på disse, og de hadde bare scart utganger. Det var med Canal Digital. Hvordan funker så de med WMC og EPG?

Noen som har prøvd progressive signaler vs dvi/hdmi?

En ting til jeg kom på. Når jeg så snooker på Eurosport gjennom HTPC og WMC, så rullet ikke kulene smooth. De hakket seg bortover. Da jeg brukte tuneren i tv'en ble det helt bra. Merkelig..

Ingen som har noe løsning på dette, eller flere med samme erfaring?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunne til at det blir dårligere på lcd\plasma-tv er vel fordi disse mye lettere viser feilene i bildene.

Vil du ha skikkelig bra bilde kjøper du et digitalt tv-kort til pcen sammen med cam. Ender da på ca 2000, men da har en jo en digital tuner med opptak osv.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du har et å anbefale som fungerer ut av boksen, uten timesvis med plunder, og som er så stabilt at vi til enhver tid kan stole på at opptak blir tatt opp riktig?

Lars

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det finnes pr. dags dato ingen som funger rett ut av boks, dette fordi MCE 2005 kun støtter noen digitale kort for bakke nett.

digital-everywhere

har en fin løsningen som fungerer bra ved at satelite/kabeltv utgaven lurer MCE 2005 til å tro at du bruker et digital kort for bakke nett. Har selv en slik løsning for canal digital kabeltv og det fungerer meget bra. kanon bilde og kanalen skifter m/dekoding på 2 sec.

morten

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testet litt mer, kommer jeg frem til at bildet er dårligere når jeg ser rett fra tv-kortet i htpc'en, enn om jeg ser på opptak gjennom htpc'en!?

Merkelige saker. Tror nok at digitaltv er veien å gå dersom det funker fint med WMC.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •